Šā gada oktobrī, salīdzinot ar attiecīgu laika periodu pērn, TV reklāmas gadījumu skaits pieaudzis par 45%, bet sponsorreklāmu skaits samazinājies par 15% kopumā nodrošinot 34% pieaugumu.
To apliecina pētījumu aģentūras TNS apkopotie dati. Aģentūras Reklāmu reģistrs oktobrī televīzijās reģistrējis 155,5 tūkstošus reklāmas un 20,1 tūkstošus sponsorreklāmas gadījumu.
Kopējais reklāmu skaits – 175,6 tūkstoši reklāmas gadījumu – ir lielākais jebkad Latvijā vienā mēnesī pārraidītais, apsteidzot līdzšinējo rekordu, kas bija 163,4 reklāmas gadījumi mēnesī, kas reģistrēti 2012. gada maijā, norādīja TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters.
TV reklāmu skaita pieaugumu, visticamāk, veicinājuši tādi faktori, kā Latvijas ekonomiskās situācijas uzlabošanās, jaunu TV kanālu ienākšana tirgū un TV reklāmas cenu pazemināšanās, skaidro TNS.
Lielākās svārstības, salīdzinot ar septembri, notikušas reklāmas pārvietojot no Prime Time (18.00-24.00) uz dienas laiku (9.00-18.00) un rītu (7.00-9.00), kas bijis reklāmu skaitu pieaugumu veicinošs faktors, jo ārpus Prime Time, lai iegūtu tāda paša apjoma auditoriju, jāizvieto vairāk reklāmu, norāda TNS. Savukārt lielākais reklāmu skaita pieaugums noticis naktī (0.00-7.00) +81%.
Šā gada oktobrī TV reklamētāko nozaru TOP virsotnē bijusi mazumtirdzniecības nozare. Otro vietu ieņēmusi mājsaimniecības higiēnas nozare, bet zāļu nozare – trešajā pozīcijā.
Mobilo sakaru nozarē, ņemot vērā konkurējošo neierobežotu pieslēgumu piedāvājumus, kopā izvietots par 25% vairāk TV reklāmu nekā 2011. gada oktobrī. Saldumi un konditoreja augusi visstraujāk – par 239% pret pagājušo gadu. No TOP5 izstumta pēdējos mēnešos stabili augusī finanšu institūciju un pakalpojumu nozare, informē TNS.