Pētījumu aģentūras TNS Reklāmu reģistrs septembrī televīzijā ir reģistrējis 152 tūkstošus reklāmu un 16,7 tūkstošus sponsorreklāmas gadījumus, informēja TNS pārstāvji.
Septembrī TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 29%, bet sponsorreklāmu skaits par 22%, kopumā nodrošinot 28% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2012.gadā.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka septembrī fiksēts šogad straujākais TV reklāmu skaita pieaugums. Vislielāko pieaugumu nodrošinājusi zāļu nozare, gandrīz visi reklāmdevēji kāpinājuši reklāmu apjomu, salīdzinot ar pagājušo gadu.
Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka septembrī, turpinoties jau augustā novērotajai tendencei, mazāks reklāmu skaita īpatsvars fiksēts Prime Time (18.00-24.00) laikā. Pieaugusi no rīta (7.00-9.00) un pa dienu (9.00-18.00) izvietoto reklāmu daļa.
Finanšu institūciju un pakalpojumu nozare ar vērā ņemamu 49% pieaugumu pakāpusies uz 1. pozīciju. Zāļu nozare, kā ierasts rudenī, arī ieņem augstāku TOP vietu un ar būtisku 117% reklāmu skaita pieaugumu pret 2012. gadu ierindojas 2. vietā. Vasarā vairāk reklamētās mazumtirdzniecības un mājsaimniecības higiēnas preču nozares ar reklāmu apjoma samazinājumiem par 6% un 4%, ieņem 3. un 4. vietu. Piecinieku noslēdz saldumu un konditorejas nozare. Septembris bijis viens no retajiem periodiem, kad ārpus reklamētāko nozaru piecinieka izkļuvusi mobilo sakaru nozare.