Šā gada jūnijā, salīdzinot ar attiecīgo mēnesi pērn, TV reklāmu gadījumu skaits pieaudzis par 28%, bet sponsorreklāmu skaits mazinājies par 7%, kopumā minētajā periodā gada griezumā nodoršinot 23% pieaugumu.
Jūnijā televīzijā reģistrēti vairāk nekā 147 tūkst. reklāmu un vairāk nekā 15 tūkst. sponsorreklāmu (visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem), saskaņā ar TNS Reklāmu reģistru.
Pretēji ierastajam, šā gada jūnijā TV raidīts vairāk reklāmu nekā maijā, bet sponsorreklāmu apjoma samazināšanās nav ļāvusi pārspēt kopējo reklāmu gadījumu skaitu, norāda TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters.
Jūnijā lielākā daļa reklāmu (46,5%) tiek noraidītas «dienas» laikā (no 9:00-18:00). Būtiskākās svārstības notikušas pārvietojoties reklāmām no «rīta» (7:00-9:00) uz «nakts» (00:00-07:00) periodu. Naktī novērojams arī straujākais reklāmu skaita pieaugums, salīdzinot ar 2011. gada jūniju - par 58%, analizējis TNS.
Jūnijā reklamētāko nozaru topa virsotnē joprojām ir mazumtirdzniecības nozare, kas stabili pārņēmusi šo pozīciju no iepriekš biežāk reklamētās mobilo sakaru nozares. Visstraujāk augusi finanšu institūciju un pakalpojumu nozare, ieņemot otro pozīciju, un šā gada jūnijā trīskāršojot kopējo TV reklāmu skaitu, salīdzinot ar 2011. gada jūniju. Mobilo sakaru nozare joprojām samazina reklāmu skaitu un ierindojas trešajā vietā. Bet TOP5 noslēdz saldumu un konditorejas nozare ar 32% pieaugumu un auksto dzērienu nozare ar 7% reklāmu skaita samazinājumu.
Pētījumu aģentūra TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994. gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Pētījumā t iek analizēti tādi mediji kā 1BM, 3+, CTC Baltija, Fox Crime, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, OE, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.