Pēdējā pusgada laikā Latvijas iedzīvotāji Gudriem.lv kolektīvās iepirkšanās kuponu sadaļā kuponu iegādei ir iztērējuši 3,96 milj. Ls. Šā gada nogalē aktīvo kolektīvās iepirkšanās kuponu tirgotāju skaits ir sasniedzis 33.
Pēc pārdoto kuponu skaita vispopulārākie ir bāru un restorānu pakalpojumi, bet vislielākās naudas summas iztērētas, iegādājoties tūrisma un skaistumkopšanas pakalpojumus.
Pēdējā pusgada laikā visi nozares uzņēmumi kopā pārdevuši aptuveni 642 tūkst. kuponu un viena kupona vidējā cena bijusi 6,2 Ls. Pēc Gudriem.lv datiem, 48% portāla lietotāju pārskata visus kolektīvās iepirkšanās piedāvājumus, bet atlikušie 52% meklē konkrētas kategorijas kuponus.
Ja gada sākumā vispopulārākie bija atlaižu kuponi skaistumkopšanas pakalpojumiem, fitnesam, SPA pakalpojumiem, frizētavām un sabiedriskajai ēdināšanai, tad šobrīd pirmās vietas ieņem tūrisma braucieni, skaistumkopšanas pakalpojumi un kuponi, kas pieskaitāmi mājas preču kategorijai.
«Piemēram, decembrī gandrīz neviens nepērk skaistumkopšanas pakalpojumus un atpūtu viesnīcās un viesu namos, lai gan vasarā šādi piedāvājumi bija vispārdotākie. Patlaban līderos, protams, ir dāvanas,» stāsta Cherry.lv vadītājs Ģirts Slaviņš.
Gada sākumā aptauja liecināja, ka aktīvākas kolektīvās iepirkšanās kuponu pircējas ir sievietes, šī tendence nav mainījusies. Aptuveni 65% aktīvo klientu ir sievietes vecumā no 20–24 gadiem, pēc viņām seko 25–44 gadus veci pircēji, bet pavisam nelielu pirkumu daļu veic 15–19 un 50–74 gadus veci cilvēki, informē portāla Perkamkopa.lv pārstāvis Jānis Palkavnieks.
Pārdošanas apjomi šajā nišā pieaug aptuveni par 10–15% mēnesī. Eksperti atzīst, ka nākamgad jomu gaida pārmaiņas: daļa mazo tirgus dalībnieku to pametīs, daļa uzņēmēju savu darbību samazinās, un noteikti parādīsies arī jauni, spēcīgi tirgus dalībnieki.