Pagājušajā gadā, iegādājoties preces un pakalpojumus, kuri tika pārdoti kolektīvās iepirkšanās portālos, Latvijas iedzīvotāji iztērējuši 12,72 miljonus latu, liecina Gudriem.lv kolektīvās iepirkšanās portālu salīdzināšanas servisa pētījuma dati.
Tādejādi gada laikā apjomi auguši par 15%. Pēc portāla Gudriem.lv prognozes, arī šajā gadā tirgus pieaugs par 10 – 15%, jo, pateicoties eiro ieviešanai, Latvijas tirgū ienāks jauni kolektīvās iepirkšanās portāli no kaimiņu valstīm.
Pagājušā gada laikā tika pārdoti apmēram 1,3 miljoni kuponu (gadu iepriekš – 1,6 milj. kuponu). Populārākie pēc pārdoto kuponu skaita, 2013. gadā bijuši kuponi no sadaļas mājai un dārzam, apģērbi un aksesuāri, kā arī kuponi no skaistumkopšanas sadaļas. Gadu iepriekš populārākie kuponi bija skaistumkopšanas salonu piedāvājumi.
Statistikas dati par lielāko apgrozījumu uzrāda citu ainu – trešā daļa no gada apgrozījuma summas (2,7 miljoni latu) iztērēta ceļojumu kuponu iegādei. Tieši šī kategorija ieņem pirmo vietu ienesīgāko kolektīvās iepirkšanās piedāvājumu topā. Tālāk seko preces mājai (123,3 tūkstoši pārdotu kuponu ar kopējo summu 1,036 miljoni latu) un ķermeņa kopšanas procedūru piedāvājumi (67,5 tūkstoši kuponu ar kopējo summu – 865,4 miljoni latu).
Pēc portāla Gudriem.lv datiem, šī gada janvārī uzņēmumu skaits, kuri aktīvi darbojas kolektīvo iepirkumu tirgū ir sasniedzis 30. Zelta četrinieks, kas savā starpā dala 80% kolektīvās iepirkšanās kuponu tirgu, ir kuponu portāli Zizu, Cherry, Pērkamkopā un Citylife. Līderu tops diez vai mainīsies šī gada laikā, uzskata portāla Gudriem.lv pārstāvji.
Gudriem.lv eksperti prognozē, ka iepriekšējā perioda tendences saglabāsies un 2014. gadā viena kupona vidējās izmaksas mēreni pieaugs. 2013.gadā kupona vidējās izmaksas bija 9,8 lati, savukārt 2012. gadā - 6,8 lati. Gada laikā pieaugums par 44%. Tas ir saistīts ar pastāvīgu jauna veida, dārgāku, ekskluzīvu produktu un pakalpojumu, galvenokārt, tūrisma piedāvājumu parādīšanos tirgū.