Tūrisma firmām tā ir iespēja atrast jaunus klientus, taču vienlaikus šāds piedāvājums «jauc gaisu»
Tā secināms no DB tūrisma uzņēmumu aptaujas. Daļa kompāniju nevēlējās paust savu viedokli, daļa ir stipri nobažījušies par negodīgu konkurenci. Pērn Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir saņēmis astoņas patērētāju sūdzības par iegādātiem ceļojumu kuponiem kolektīvās iepirkšanās portālā Cherry.lv, no tām septiņas sūdzības bija par nenotikušajiem ceļojumiem saistībā ar tūrisma operatora Plius Travel bankrotu, bet viena par nekvalitatīvu tūrisma pakalpojumu (ceļojums ar autobusu uz Lietuvu). Pērn ir saņemtas arī divas sūdzības par SIA Hot Travel par nenotikušajiem ceļojumiem saistībā ar bankrotējošo Lietuvas tūrisma operatoru UAB Fresh Travel. Pēc konsultācijām par tālāko rīcību PTAC ir vērsušies vairāki desmiti patērētāju, tāpēc iestāde savas kompetences ietvaros šobrīd veic darbības, lai patērētājiem palīdzētu atgūt naudu.
Ātrs rezultāts
«Ir tādas firmas, kas strādā tikai ar piedāvājumiem kolektīvās iepirkšanās portālos, un ir tādas kā mēs, kas strādā gan klasiski, gan ar kuponiem. Savus ceļojumus galvenokārt tirgojam paši vai ar aģentu starpniecību. Ceļojumus kolektīvās iepirkšanās portālos piedāvājam vien tādēļ, lai piesaistītu jaunus klientus. Savus ceļojumus piedāvājam diezgan reti, jo nevaram konkurēt ar firmām, kas piedāvā ceļojumus par zemāku cenu nekā ir to pašizmaksa,» saka Jeļena Serebrjakova, Nikos Travel direktore. Viņas vadītais uzņēmums cenšas pēc iespējas retāk piedāvāt savus ceļojumus kolektīvās iepirkšanās portālos, taču vienlaikus tā ir nepieciešamība, jo daļa klientu «dzīvo» kuponu portālos.
Piedāvājot kolektīvās iepirkšanas portālos ceļojumu, tā ir iespēja īsā laika posmā nokomplektēt grupu, saka Ieva Mestere, Nacional Travel valdes locekle. Tūrisma kompānija pati neiegulda apjomīgus līdzekļus reklāmā, produkta popularizēšanu veic portāls, piemēram, sūtot e-pastus ar jauniem piedāvājumiem. Līdzīgi spriež Regīna Beļakova, VRK Travel mārketinga menedžere: «Piedāvājumi kolektīvās iepirkšanās portālos ir viens no pārdošanas stimulācijas veidiem. Tā ir iespēja maksāt nelielu naudu par reklāmu (portāli liek reklāmas ar mūsu piedāvājumiem, izsūta vēstkopas utt.), bet vienlaikus aptver diezgan lielu auditoriju, jo cilvēki ir pieraduši meklēt ceļojumus t.s. agregatoros un kuponu portālos.»
Visu rakstu Ne viss ir zelts, kas spīd lasiet 5. februāra laikrakstā Dienas Bizness.