Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi oktobra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Oktobrī mediju reklāmas tirgū turpinājās TV, preses un radio reklāmas apjomu kāpums.
Prese
Reklāmas apjoms šī gada oktobrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar septembri, ir pieaudzis par 14 %. Attiecīgi oktobrī tika reģistrēti 2,89 miljoni cm², bet septembrī - 2,53 miljoni cm² reklāmas.
Šī gada oktobrī presē reģistrēti 16 974 reklāmas gadījumi, kas ir par 1 % mazāk nekā 2006.gada oktobrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 17 187 reklāmām. Tas liecina, ka reklāmas kļuvušas lielākas un aizņem vairāk laukuma, bet to skaits ir mazāks.Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) oktobrī bijuši: Parex, Tele2, DNB Nord, Bite, Maxima, Reaton, L’Oreal, Auto Halle, Procter & Gamble, Hansabanka. Reklamētākās markas presē – Parex, Maxima, Tele2.
Televīzija
Televīzijā oktobrī, salīdzinot arī septembri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 9 %. Oktobrī televīzijā noraidītas 54,7 tūkstoši minūtes, bet septembrī – 50,0 tūkstoši minūtes reklāmas.
TNS Latvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere norāda, ka tijas reklāmas gadījumu skaits oktobrī sasniedza 142 050 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2006. gada oktobri, ir par 40 % vairāk (2006. gadā reģistrēti 101 129 reklāmas gadījumi).
Oktobrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bijuši Procter & Gamble, Unilever, Reckitt Benckiser, Colgate-Palmolive, Tele2, Henkel, Coca-Cola HBC, Bite, LMT, Sony Ericsson, Marco. Reklamētākās markas televīzijā – Vanish, Zelta zivtiņa, Sony Ericsson, Esprit.
Radio
Radio reklāmas apjomi 2007. gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, ir pieauguši par 14 %, attiecīgi oktobrī izskanējušas 21,3 tūkstoši reklāmas minūtes, bet septembrī – 18,6 tūkstoši minūtes.
Šī gada oktobrī radio reģistrētas 48 458 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2006. gada oktobri, ir par 7 % vairāk, jo pērn oktobrī tika fiksēta 45 361 radio reklāma.
Oktobrī radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija Hansabanka, Nordea, LMT, Maxima, Tele2, Veho, BT1, Essential Club, Depo DIY, Gerons. Reklamētākās markas – Nordea, Maxima, Hansabanka.
Reklamētākās nozares
Piecas reklamētākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares oktobrī:
* Kosmētika, higiēna
* Sakari, biroja aprīkojums
* Bizness, finansu pakalpojumi, nekustamais īpašums
* Pārtikas produkti
* Mājsaimniecības preces