Valsts kontrole (VK) revīzijas laikā tika konstatēts, ka Finanšu ministrijas (FM) padotības iestādes Valsts ieņēmumu dienests (VID) un Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA), krājumu sarakstā iekļaujot materiālās vērtības, kas iegādātas pirms vairāk nekā gada, nav ievērojušas Ministru kabineta noteikumu Kārtība, kādā budžeta iestādes kārto grāmatvedības uzskaiti prasības.
VID nenodrošinot precīzu nākamo periodu izdevumu iekļaušanu izdevumos laikā, kad tie radušies, izdevumos iekļāvis par 23 188 Ls mazāk, nekā ir radušies izdevumi, Db.lv informē VK.
Revīzijā konstatēts, ka FM un padotības iestāžu darbinieku mēnešalga neveido būtisku kopējā atalgojuma daļu: izlasē ietverto darbinieku mēnešalga veido vidēji 56% no viņu kopējā atalgojuma mēnesī (FM centrālajā aparātā izlasē iekļauto darbinieku mēnešalga veido vien 33%–58% no viņu kopējā atalgojuma mēnesī), prēmijās darbinieki saņēmuši vidēji 24% no kopējā atalgojuma.
FM un padotības iestāžu vadītāju gada mēnešalga veido no 34% līdz 75%, bet prēmijās vadītāji saņēmuši no 10% līdz 33% no viņu kopējā atalgojuma.
FM nav noteikusi pamatprincipus, pēc kādiem tiek noteikta vadības līgumu uzdevumu izpildes atlīdzība. Dažos gadījumos FM darbinieku vadības līgumos noteiktie uzdevumi ir līdzīgi vai tajos ir konkretizēti amata aprakstos vispārīgi definētie darba pienākumi.
Salīdzinot gada mēnešalgu ar vadības līguma gada atalgojumu, no izlasē iekļautajiem darbiniekiem, ar kuriem noslēgti vadības līgumi, vislielākais īpatsvars atlīdzībai par vadības līguma izpildi tika konstatēts CFLA direktoram – 125% no gada mēnešalgas.
Vairākās FM padotības iestādēs konstatētais norāda uz risku, ka reprezentācijas izdevumu uzskaitē netiek piemērota konsekventa politika un līdzekļu izlietojums reprezentācijas pasākumiem nav caurskatāms.
Nenosakot pieļaujamos reprezentācijas izdevumu veidus iestādes vadības organizētajos pasākumos, FM un tās padotības iestādes rada neefektīvas un neekonomiskas valsts budžeta līdzekļu izlietošanas risku.
Revīzijas laikā izlases veidā analizējot FM un tās padotības iestāžu vadības organizētos pasākumus, tika konstatēts, ka FM 23.03.2007. ir noslēgusi līgumu un veikusi apmaksu 8942 Ls apmērā par sporta spēļu organizēšanu FM darbiniekiem, Valsts kase 07.05.2007. ir noslēgusi līgumu un veikusi apmaksu 5846 Ls apmērā par sporta spēļu organizēšanu Valsts kases un reģionālo norēķinu centru darbiniekiem, viena VID reģionālā iestāde veikusi pakalpojumu apmaksu un materiālo vērtību iegādi par kopējo summu 2240 Ls VID reģionālās iestādes darbinieku veselības spartakiādes rīkošanai.
Līdz 14.12.2007. FM nebija izdots tiesību akts, kas noteiktu sakaru pakalpojumu izdevumu ierobežojumus – limitus: tika konstatēts, ka mobilā telefona sakaru pakalpojumu izmaksas vienai personai sasniedz pat 151 mēnesī Ls.
Revīzijā arī tika konstatēts, ka 2007. gadā, piešķirot mobilo telefonu numuru lietošanas tiesības un veicot sakaru pakalpojumu apmaksu personām, kuras neatrodas darba tiesiskās attiecībās ar FM, nav nodrošināta sakaru pakalpojumu izdevumu caurskatāmība un vienota saziņas līdzekļu izmantošanas politika.
FM un tās padotības iestādēs nav noteikta kārtība, kā aizpildāma transportlīdzekļu nobraukto kilometru un izlietotās degvielas atskaite,
netiek norādīti veiktie maršruti un to veikšanas datumi, līdz ar to netiek realizēta caurskatāma un vienota dienesta transportlīdzekļu izmantošanas politika.
VK revīzijā konstatēja divus gadījumus, ka amatpersonas, atrodoties ikgadējā atvaļinājumā, ir izmantojušas FM lietošanā esošos transportlīdzekļus, tā neievērojot FM rīkojumu par dienesta transportlīdzekļu izmantošanu.
Pēc FM 2007. gada finanšu pārskata revīzijas VK ir izstrādājusi 24 ieteikumus, kurus FM apņēmusies ieviest laikā līdz 31.12.2008.