Labklājības ministrijas, tās padotības iestāžu, kā arī VSIA Šampētera nams darbība, nodrošinot valstij un tās kapitālsabiedrībai piederošo nekustamo īpašumu pārvaldību, nav bijusi tiesību aktiem atbilstoša, profesionāla un efektīva. Tā likumības revīzijā par Labklājības ministrijas un tās padotības iestāžu valdījumā nodoto valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanas efektivitāti un likumību secina Valsts kontrole.
Revīzijā ir konstatēts, ka padotības iestādes un VSIA Šampētera nams neveic visas īpašumu pārvaldīšanas darbības. VK uzsver, ka revidenti galvenos pārmetumus vērš tieši uz VSIA Šampētera nams, kas ir izveidota ministrijas nekustamo īpašumu pārvaldīšanai un faktiski pārvalda tikai piecus no 63 ministrijas īpašumiem. Revidentu vērtējumā kapitālsabiedrības darbība nav bijusi profesionāla, jo tā nav veikusi nekustamā īpašuma vizuālās pārbaudes, nav uzkrājusi informāciju par īpašumu stāvokli, nav veikusi visus paredzētos kārtējos remonta darbus, bet remonta darbus ir veikusi, ja iestādes ir piedāvājušas segt to izmaksas papildus nomas maksai.
Savukārt, nosakot nomas maksu, Labklājības ministrijas padotības iestādēm nomas maksājumi ir noteikti lielāki, bet komersantiem – mazāki par faktiskajiem telpu uzturēšanas izdevumiem. VK piebilst, ka Labklājības ministrija par savu telpu uzturēšanu Rīgā, Skolas ielā 28 maksā mazāku summu nekā uzturēšanas izdevumi. Pēc revidentu aprēķiniem kopā trīs gados no šīs īpašuma daļas pārvaldīšanas gūtie ieņēmumi ir par Ls 47 718 mazāki nekā ar īpašuma pārvaldīšanu saistītie izdevumi.
Revīzijas laikā Labklājības ministrija ir veikusi nekustamo īpašumu pārvaldīšanas modeļa izvērtēšanu, secinot, ka arī turpmāk visizdevīgāk nekustamo īpašumu pārvaldīšanu ir uzticēt VSIA Šampētera nams. Ministrijas lēmums neesot pamatots ar ekonomiskiem aprēķiniem, bet ir balstīts tikai uz pieņēmumiem.
Revīzijā arī konstatēts, ka Labklājības ministrija vairākus ar īpašumu pārvaldīšanu nesaistītus pakalpojumus, piemēram, biroja un kancelejas preces, autotransporta pakalpojumus u. c. pērk no VSIA Šampētera nams. Šāds modelis tomēr nav izrādījies ekonomiski izdevīgs ne Labklājības ministrijai, ne kapitālsabiedrībai. Labklājības ministrijas izdevumi trīs gados ir palielinājušies vismaz par 7% jeb Ls 15 469, savukārt VSIA Šampētera nams trīs gadu laikā nav guvusi ieņēmumus, kas saistīti ar pakalpojumu sniegšanu, vismaz Ls 99 233 apmērā.
Tāpat Labklājības ministrijai nav informācijas par visiem padotības iestāžu noslēgtajiem nomas darījumiem. Izrādās, ka jau vairāk nekā 20 gadus VSAC Zemgale lietošanā esošais valsts zemes gabals 8494 m2 platībā netiek izmantots iestādes funkciju veikšanai, bet ir iznomāts privātpersonām sakņu dārzu ierīkošanai. No 22 nomniekiem 2012.gadā par to ir gūti ieņēmumi Ls 11,85 apmērā, lai gan iestādes izdevumi par minēto līgumu administrēšanu ir bijuši vismaz Ls 70.
Lai novērstu iepriekš minētos trūkumus un nepilnības, Labklājības ministrijai ir sniegti 33 ieteikumi.