Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltika apgrozījums sarucis par 27%

Ritvars Bīders,03.03.2010

Jaunākais izdevums

Baltijas valstu trešā lielākā apģērbu tirgotāja Baltika pārdošanas apjomi šī gada februārī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pirms gada sarukuši par 27%, liecina Baltika paziņojums Tallinas biržā.

Pārdošanas apjomu kritumu kompānija skaidro ar vairumtirdzniecības kritumu Krievijā.

Baltika mazumtirdzniecības apjomi šī gada februārī bija 49,4 miljoni Igaunijas kronu (2,22 milj. latu). 2009. gada februārī kompānijas pārdošanas apjomi bija 67,7 miljoni kronu (3,04 milj. latu).

Kompānijas vairumtirdzniecības apjomi februārī sarukuši par 63,5%. Baltika to skaidro ar kādreizējā vairumtirdzniecības biznesa partnera septiņu veikalu pārpirkšanu.

Db.lv jau ziņoja, ka Igaunijas apģērbu tirgotāja Baltika meitasuzņēmums SIA Baltika Latvija 2009. gadu pabeidzis ar 29 % mazāku apgrozījumu nekā gadu iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltikai piecu gadu lielākais pārdošanas apjoms

Žanete Hāka,05.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Baltika trešo ceturksni ir noslēdzis ar 151 tūkstošu eiro lielu peļņu, kas īstenotajās darbības nozarēs ir par 763 tūkstošiem eiro labāks rezultāts nekā tajā pašā periodā pērn, informē uzņēmuma pārstāvji.

Trešais ceturksnis ir bijis veiksmīgs visos uzņēmuma Baltika tirgos, kā mazumtirdzniecībā, tā arī pārējos tirdzniecības kanālos — pieauguma rādītāji visos Baltika mazumtirdzniecības tirgos sasniedza divciparu skaitli. Lielākais pieaugums ir bijis vairumtirdzniecībā un tirdzniecībā caur franšīzēm, kā arī e-veikalā. Lielāko pārdošanas pieaugumu trešajā ceturksnī (29 %) ir sasniegusi Latvija.

Trešā ceturkšņa pārdošanas ieņēmumi uzņēmumā Baltika palielinājās par 17%, sasniedzot 14,648 miljardus eiro, kas ir trešā ceturkšņa vislielākais pārdošanas rādītājs uzņēmumā pēdējo piecu gadu laikā. Apģērbu tirdzniecībā 56% pieaugums tika panākts vairumtirdzniecībā un tirdzniecībā caur franšīzēm, bet 85% pieaugums e-tirdzniecībā. Stabilas attīstības rezultātā pārdošana caur šiem kanāliem ir pieaugusi par 705 tūkstošiem eiro salīdzinājumā ar to pašu periodu pagājušā gadā. Ceturksnis ir bijis veiksmīgs arī mazumtirdzniecībā, kur 12 % pārdošanas ieņēmumu pieaugums nozīmē pieaugumu par 1,379 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS “Baltika Group” ir pieņēmusi stratēģisku lēmumu turpmākajā apģērbu izstrādes un ražošanas darbā koncentrēties tikai uz vienu apģērbu zīmolu – Ivo Nikkolo, kas piedāvā apģērbus tikai sievietēm.

Līdz šim "Baltika Group" veikali darbojās ar zīmoliem "Monton", "Mosaic", "Ivo Nikkolo", "Baltman" un "Bastion".

Zīmola Ivo Nikkolo galvenā dizainera amatā ir stājusies dizainere ar starptautisku darba pieredzi – Margota Vāderpasa. Viņa pastāstīja, ka uzņēmuma mērķis ir padarīt “Ivo Nikkolo” par starptautisku zīmolu, piedāvājot to sākotnēji Baltijas un vēlāk arī Viduseiropas un Austrumeiropas tirgos.

Apģērbu dizainēšanas procesā un kopumā savā darbībā Baltika pievērsīs lielāku uzmanību modes industrijas sāpīgākajiem punktiem, piemēram, ilgtspējas nodrošināšanai. Gan galvenā dizainere, gan AS “Baltika Group” CEO Flavio Perini norāda, ka Baltika neatbalsta ātrās modes biznesa modeli, kas bieži vien ir saistīts ar preču pārprodukciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Baltika Latvija vadītāju Marutu Ērgli

Lelde Petrāne,11.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Baltika Latvija vadītāja Maruta Ērgle.

Ar ko nodarbojas Jūsu uzņēmums, svarīgākie fakti?

Baltika Latvija ir starptautiska apģērbu ražošanas koncerna Baltika Group meitas uzņēmums, kuru veido vairāki zīmoli: Ivo Nikkolo, Bastion, Mosaic, Monton, Baltman, Blue Inc London. Tirdzniecības tīklā Latvijā ir izveidoti 22 veikali. Baltika Latvija bieži atbalsta Latvijas sportistu delegācijas, kas svarīgos sporta notikumos pārstāv valsti, sponsorējot viņiem apģērbus.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ja pirmā veikala darbība Serbijā būs veiksmīga, Baltika plāno paplašināšanos visā Balkānu reģionā

LETA,31.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas apģērbu tirgotājs Baltika Grupp, kas šomēnes atklāja pirmo veikalu Serbijā, plāno turpināt paplašināšanos ar sava franšīzes turētāja starpniecību gan Serbijā, gan citviet reģionā, ja darbība Serbijā būs veiksmīga.

Serbijas autonomā Vojvodinas reģiona galvaspilsēta Novisada, kur atklāts Baltika franšīzes veikals, ir otra lielākā pilsēta valstī pēc Belgradas un tā ir Dienvidbačkas apgabala centrs. Reģionā dzīvo 400 tūkstoši cilvēku, informēja Baltika.

Sarunas ar franšīzes partneri Serbijā Victoria Elegans sākušās pirms vairāk nekā gada, un sarunu gaitā Baltika pārstāvji viesojas Serbijā, bet partnera pārstāvji iepazinās ar Baltika kolekcijām un 45 zīmola veikalu tīklu.

Baltika Grupp vairumtirdzniecības un franšīzes vadītāja Lea Endriksone norādīja, ka apģērbu tirdzniecībai Serbijā ir liels potenciāls un tas ir galvenais iemesls, kādēļ Baltika Grupp jaunās koncepcijas veikals atvērts tieši šajā valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas apģērbu tirdzniecības uzņēmums «Baltika» likvidē tam piederošo šūšanas uzņēmumu «Baltika Tailor» un atlaidīs vairāk nekā 300 darbinieku, kas strādāja tā ražotnēs.

Šajās ražotnēs, kas atrodas Tallinā un Kohtla-Jervē, tika izgatavoti trešdaļa no visiem apģērbiem, kas tika pārdoti «Baltika» veikalos.

«Baltika Tailor» darbību pārtraucis 1.novembrī un tiek likvidēts.

Par plāniem pārtraukt apģērbu šūšanu Igaunijā nerentabilitātes dēļ «Baltika» paziņoja martā, kad informēja par kompānijas restrukturizācijas pasākumiem.

«Baltika» veikali atrodas Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.

Jau ziņots, ka «Baltika» pērn strādājusi ar 3,1 miljona eiro zaudējumiem salīdzinājumā ar 58 000 eiro peļņu 2017.gadā, savukārt grupas apgrozījums pērn sarucis par 6% līdz 44,7 miljoniem eiro.

«Baltika» akcijas kotē Tallinas biržas oficiālajā sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pielāgojoties mainīgajām mazumtirdzniecības jomas tendencēm, 2019. gada nogalē Baltijas uzņēmums "Baltika Group", kas Latvijā pārstāv modes zīmolus "Monton" un "Mosaic", kā arī premium segmenta zīmolus "Ivo Nikkolo" un "Baltman", uzsācis uzņēmuma pārstrukturizāciju un izmaiņas esošā koncepta attīstībā.

Tā rezultātā turpmāk zem viena tirdzniecības zīmola tiks apvienoti veikali "Monton" un "Mosaic". Līdz ar to nedaudz samazināsies veikalu skaits Latvijā, bet tirdzniecības platību "Baltika Group" centīsies saglabāt esošajā apjomā, biznesa portālam db.lv paskaidroja uzņēmumā. Darbinieku skaits paliks esošais, jo šobrīd tiek strādāts ar nenokomplektētu darbinieku sastāvu. Visi esošie darbinieki tiks integrēti jaunajā biznesa modelī un apvienotajos veikalos.

Zīmolu apvienošanas izmaksas "Baltika Group" kā publiski tirgots uzņēmums neizpauž.

Kopš uzņēmuma dibināšanas pagājuši jau teju 20 gadi, un, kā uzsver "Baltika Group" vadītāja Latvijā Maruta Ērgle, Baltijas tirgū plānotās pārmaiņas ir tikai likumsakarīgs solis uzņēmuma tālākā attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Likvidēta zeķu ražotāja SIA "Aurora Baltika", kuras pamatražotne bija izvietota Daugavpilī, liecina "Firmas.lv" informācija.

Jau ziņots, ka ar Rīgas pilsētas tiesas lēmumu 4.novembrī tika pabeigts kompānijas maksātnespējas process, jo ir izpildīts kreditoru prasījumu segšanas plāns.

Rīgas pilsētas tiesa kompānijai maksātnespēju pasludināja 2023.gada 7.februārī. Par maksātnespējas procesa administratoru tika iecelts Jānis Kumsārs.

Jau vēstīts, ka 2021.gadā "Aurora Baltika" apgrozījums bija 838 622 eiro, kas bija par 5,7% vairāk nekā 2020.gadā, savukārt uzņēmuma zaudējumi pieauga par 37,6% un sasniedza 71 157 eiro. Kompānijas finanšu pārskati par 2022. un 2023.gadu netika iesniegti.

Uzņēmuma 2021.gada pārskata vadības ziņojumā bija teikts, ka Covid-19 pandēmija ietekmēja "Aurora Baltika", tomēr, neskatoties uz sarežģīto situāciju tirgū, kompānija nebija apturējusi ražošanu un turpināja sadarboties ar visiem lielākajiem tirdzniecības tīkliem valstī, konkurējot ar lētajām precēm no Āzijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumiem biznesa modeļi katram ir savi, un ne visi laikā, kad dēļ Covid-19 ieviestajiem ierobežojumiem daudzas tirdzniecības vietas ir slēgtas, var nodrošināt tirdzniecību internetā.

Tā uzskata Igaunijas modes mazumtirdzniecības uzņēmuma "Baltika Group" grupā ietilpstošais SIA "Baltika Latvija" valdes loceklis Jevgēņijs Kozlovs.

Viņš sacīja, ka "Baltika Latvija" kopumā ir 16 veikali Rīgā un Valmierā, kuri darbojas ar zīmoliem "Monton", "Mosaic", "Ivo Nikkolo" un Baltman", tomēr ierobežojumu dēļ tie visi pašreiz ir slēgti vismaz līdz 7.februārim.

"Populārs valdības komentārs šajā laikā ir tāds, ka internetā var nopirkt visu, lai tirgo internetā, bet biznesa modeļi uzņēmumiem tomēr katram ir savi. Ja mēs runājam par "Baltika Latvija", kur mūsu SIA maksā nodokļus un nekad nav bijuši nekādi parādi, tad mums nav sava interneta veikala. Mēs esam meitas kompānija, bet interneta veikals pieder mātes uzņēmumam, kas tirgo pa tiešo no Igaunijas," sacīja Kozlovs, skaidrojot, ka tādējādi visi ieņēmumi arī par no Latvijas iegādātajām precēm galu galā nonāk Igaunijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Monton un Baltman apģērbu zīmolu tirgotājs kāpinājis apgrozījumu par 15,6%

Gunta Kursiša,26.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu zīmolu Monton, Mosaic, Baltman, Ivo Nikkolo un Bastion mazumtirgotājs Baltijā uzņēmums SIA Baltika Latvija pērn uzaudzējis apgrozījumu,līdz 214 milj. Ls, kas ir par 15% vairāk nekā 2011. gadā, liecina Lursoft informācija.

Uzņēmuma peļņa pērn veidoja 308,4 tūkst. Ls.

2012. gada sākumā SIA Baltika Latvija bija 15 iepriekš minēto zīmolu veikali, un gada beigās atvērts vēl viens veikals – Bastion tirdzniecības centrā Domina.

Uzņēmuma valdes locekles amata pienākumus pilda uzņēmēja Maruta Ērgle, kurai pieder arī apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmums SIA Care.

SIA Baltika Latvija kapitāldaļas pieder Igaunijā reģistrētam uzņēmumam OU Baltika Retail. SIA Baltika Latvija savu darbību uzsāka 2002. gadā, un uzņēmuma pamatkapitāls 1,131 milj. Ls.

Baltika Group sākusi veikalu modernizāciju un līdz 2016. gadam kopējais ieguldījums savu veikalu rebrendingā jeb atjaunošanā būs pieci miljoni eiro piecās valstīs – Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Krievijā un Ukrainā. Kopumā grupā veikalu skaits ir 113.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gadā apģērbu mazumtirgotāja SIA Baltika Latvija, kas nodarbojas ar zīmolu Monton, Mosaic, Baltman, Ivo Nikkolo un Bastion apģērbu mazumtirdzniecību, apgrozījums praktiski saglabājās 2016. gada līmenī un bija 10,078 miljoni eiro, ziņo Lursoft Klientu portfelis.

Savukārt uzņēmuma peļņa pēc nodokļiem 2017. gadā pieauga par 45,6% salīdzinājumā ar gadu iepriekš un bija 16 tūkstoši eiro.

Uzņēmumam izdevies noturēt preču pārdošanas apjomus iepriekšējā gada līmenī, kaut arī tika slēgts zīmola Bastion veikals tirdzniecības centrā Origo, jo tas strādāja ar zaudējumiem. Gada beigās uzņēmumam bija 21 veikals.

SIA Baltika Latvija norāda, ka tā pārskatījusi preču sortimentu atsevišķos veikalos un mainījusi preču izpārdošanas stratēģiju, kas pozitīvi ietekmēja pārdošanas rezultātus. Apģērbu mazumtirgotājs pērn ieviesis pakalpojumu interneta pasūtījumu saņemšanai dažos veikalos.

Tuvākajā nākotnē SIA Baltika Latvija plāno paplašināt zīmola Ivo Nikkolo veikalu tirdzniecības centrā Galerija Riga un šajā pašā tirdzniecības centrā pārvietot zīmola Baltman veikalu uz otro stāvu. Uzņēmums plāno arī stiprināt zīmola Monton pozīcijas tirgū un paplašinās to veikalu loku, kuros iespējams saņemt internetā pasūtītās preces.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas apģērbu zīmola H&M ienākšana Latvijas tirgū nav nekas neiespējams. «Taču tas, ko H&M noteikti skatīsies, būs Baltijas tirgus kopumā, jo tādai lielai ķēdei nebūs jēgas ar zaudējumiem darboties vienā vai divos tirdzniecības centros Rīgā,» norāda SIA Baltika Latvija vadītāja Maruta Ērgle.

«Tajā pašā laikā patlaban mani izbrīna lielais spēlētājs Peek&Cluppenburg - kāpēc tas neattīstās un darbojas tikai vienā tirdzniecības centrā Rīgā? Arī tāds veiksmīgs zīmols kā Mark&Spencer Latvijā tomēr nepaplašinās» norāda Ērgle.

Runājot par ārvalstu zīmolu piesaistīšanu Latvijas tirgum, kā svarīgu faktoru Ērgle norādīja investoru uzticību tirgum, ekonomisko vidi, nodokļu politiku un tamlīdzīgus faktorus. «Ja šīs lietas nav sakārtotas, tad ārvalstu zīmoli nav ieinteresēti nākt uz tādu mazu tirgu, kāds ir Latvija.»

Tāpat joprojām pastāv legālo apģērbu mazumtirgotāju konkurence ar «tirgus preci», kura tiek ievesta bez dokumentiem no Turcijas un tamlīdzīgām valstīm. «Tas viss neveicina godīgu konkurenci,» atzina Ērgle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Baltijas birža

Baltikas apgrozījums sarucis par 15%

Žanete Hāka,06.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstu trešā lielākā apģērbu tirgotāja Baltika pārdošanas apjomi šī gada martā, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pirms gada, sarukuši par 15%, liecina Baltika paziņojums Tallinas biržā.

Salīdzinot ar iepriekšējiem mēnešiem, kritums samazinās. Mazumtirdzniecības apjomi Austrumeiropā samazinājušies par 13%, Baltijā – par 15%, Polijā – par 16%, bet Krievijā pieauga par 2%.

Baltika mazumtirdzniecības apjomi martā bija 58 miljoni Igaunijas kronu (2,6 milj. latu). 2009. gada martā kompānijas pārdošanas apjomi bija 68,1 miljons kronu (3,06 milj. latu).

Kompānijas vairumtirdzniecības apjomi martā sarukuši par 9%. Baltika skaidro, ka kritums šajā segmentā ir sakarā ar attīstību Krievijas tirgū, kur tika pārņemti septiņi vairumtirdzniecības partneru veikali un pērn maijā integrēti Baltika mazumtirdzniecības sistēmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltika Latvija apgrozījums pērn pieaug par 17,9%

BNS,20.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu veikalu Monton, Mosaic, Ivo Nikkolo, Baltman, Bastion un Blue Inc London Latvijā īpašnieks Baltika Latvija pagājušajā gadā strādāja ar 11,449 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 17,9% vairāk nekā 2013.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa samazinājās par 12,6% - līdz 255,5 tūkstošiem eiro, liecina Lursoft datubāzē iesniegtais uzņēmuma finanšu pārskats.

Uzņēmuma finanšu pārskata vadības ziņojumā sacīts, ka apgrozījuma pieaugums pērn sasniegts pateicoties jaunatvērtajiem veikaliem un efektivitātes palielināšanai. Jauno veikalu tirdzniecības efektivitātes kāpumu prognozējām 2014.gada otrajā pusē, kas arī notika, bet jaunatvērtais veikals Monton tirdzniecības centrā Mols darbu sāka jau no pirmās dienas ar pozitīvu rezultātu, piebilsts vadības ziņojumā, atzīmējot, ka pērn uzņēmums rekonstruēja arī veikalu Mosaic tirdzniecības centrā Domina Shopping.

Tāpat kompānijas vadība atzīmē, ka pagājušajā gadā gūtā peļņa, lai arī ir samazinājusies, ir vērtējama kā laba, ņemot vērē lielās pārmaiņas Baltika Latvija veikalu struktūrā un papildu investīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu mazumtirgotāja SIA «Baltika Latvija» apgrozījums 2018.gadā gandrīz saglabājās 2017.gada līmenī un bija 10,058 miljoni eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Savukārt uzņēmuma peļņa pērn, salīdzinot ar 2017.gadu, saruka par 28,5% un bija 11,4 tūkstoši eiro.

2017.gadā SIA «Baltika Latvija», kas nodarbojas ar zīmolu «Monton», «Mosaic», «Baltman», «Ivo Nikkolo» un «Bastion» apģērbu mazumtirdzniecību, apgrozījums bija 10,078 miljoni eiro un uzņēmuma peļņa pēc nodokļiem bija 16 tūkstoši eiro.

Uzņēmuma gada pārskatā norādīts, ka tā galvenais uzdevums 2018.gadā bija sasniegt preču pārdošanas apjomus 2017.gada līmenī pie zemāka preču nodrošinājuma, kas arī veiksmīgi realizēts. Gada beigās uzņēmumam bija 22 veikali.

SIA «Baltika Latvija» norāda, ka tā pārskatījusi preču sortimentu atsevišķos veikalos un mainījusi preču izpārdošanas stratēģiju, kas pozitīvi ietekmēja pārdošanas rezultātus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Baltika pārdošanas efektivitāte pērn Latvijā palielinājusies par 11%

Gunta Kursiša,02.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu mazumtirgotāja Baltika Group Baltman, kas pārstāv zīmolus Monton, Mosaic un Ivo Nikkolo, apgrozījums uz vienu kvadrātmetru 2011. gadā palielinājies par 11%, salīdzinot ar pērno gadu, liecina Baltika paziņojums biržā NASDAQ OMX Riga.

Baltika apgrozījums uz vienu kvadrātmetru pērnajā gadā, salīdzinot ar gadu iepriekš, Latvijā pieaudzis par 15%, Lietuvā – par 16%, Igaunijā – par 12%, Krievijā – par 1%, Ukrainā – par 4%, bet Polijā samazinājies par 5%.

Baltika pārdošanas apjomi pērnā gada decembrī bija par 6% lielāki nekā iepriekšējā gadā. Kopumā decembrī Baltika ienākumi Baltijas valstīs pieauga par piektdaļu: Latvijā par 33%, Igaunijā – par 19%, Lietuvā – par 13%. Ieskaitot pārdošanas apjomu samazināšanos par 9% Ukrainā un 7% Krievijā, kopumā decembrī Austrumeiropā pārdošanas apjomi ir samazinājušies par 8%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Aurora Baltika: Konkurēt vietējā tirgū ar eksporta precēm no Āzijas ir kļuvis daudz grūtāk

Žanete Hāka,19.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trikotāžas zeķu ražotāja SIA «Aurora Baltika» apgrozījums 2018. gadā turpināja pazemināties un bija 1,201 miljons eiro, savukārt uzņēmuma zaudējumi nedaudz samazinājušies, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Salīdzinot ar 2017. gadu, SIA «Aurora Baltika» neto apgrozījums samazinājies par 8,9%. Uzņēmuma apgrozījumam ir tendence samazināties jau piecus gadus, liecina «Lursoft» izziņa.

Gan energoresursu, gan darbaspēka un nodokļu apmēra pieauguma rezultātā SIA «Aurora Baltika» konkurētspēja ir pasliktinājusies. «Sakarā ar ražošanas izmaksu palielinājumu, konkurēt vietējā tirgū ar eksporta precēm no Āzijas valstīm, kuru piegādi nodrošina lielākie Latvijas tirdzniecības tīkli, ir kļuvis daudz grūtāk,» sacīts uzņēmuma gada pārskatā. Tādēļ uzņēmums daudz uzmanības pagājušajā gadā veltījis ražošanas izmaksu samazināšanai. Neskatoties uz to, uzņēmums pērn strādāja ar zaudējumiem 116 tūkstošu eiro apmērā, kas gan bija par 40% mazāki nekā gadu iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Baltikai visstraujākais apgrozījuma pieaugums bijis Latvijā

Žanete Hāka,30.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā ceturksnī Igaunijas apģērbu mazumtirgotāja Baltika mazumtirdzniecības apgrozījums Baltijas valstīs pieauga par 10%, liecina uzņēmuma paziņojums NASDAQ OMX Tallinn.

Visstraujāk apgrozījums audzis Latvijā – par 16%, kam seko Igaunija ar 9% un Lietuva ar 8%. Baltijas reģionā uzņēmumam bijuši vislabākie pirmā ceturkšņa pārdošanas rezultātu piecu gadu laikā.

Krievijas tirgū Baltikas pārdošanas apjomi sarukuši par 23%.

Kopumā šā gada pirmajā ceturksnī Baltika zaudējumi, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo periodu, ir auguši, sasniedzot 910 tūkstošus eiro. Pirms gada tie bija 439 tūkstoši eiro.

Ņemot vērā augošo konfliktu starp Krieviju un Ukrainu, Igaunijas apģērbu mazumtirgotājs Baltika nolēmis mainīt savu darbības modeli Ukrainā,

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto & Video

Kā top?: Vīriešu uzvalki Baltika Group ražotnē

Žanete Hāka,15.08.2014

Sākotnēji dizaineru grupās tiek izlemts par apģērba modeli, krāsu un citām detaļām.

Foto: Žanete Hāka

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Portāls db.lv šonedēļ piedāvā ieskatīties, kā top apģērbi Igaunijas apģērbu ražošanas uzņēmumā Baltika Group, kur tiek izgatavoti gan Baltman, gan Ivo Nikkolo apģērbi, kā arī Monton apģērbi gan sievietēm, gan vīriešiem.

Ražotnē diennaktī tiek saražotas 300 žaketes un 500 bikses. Kā stāsta uzņēmuma pārstāvji, viena produkta cena tiek rēķināta minūtēs, tādēļ – jo sarežģītāks apģērba gabals ir jāražo, jo dārgāk tas izmaksā, tādēļ ir grūti pateikt, cik izmaksā viena produkta ražošana – starpība starp vienkāršākās un sarežģītākās vīriešu žaketes ražošanu var būt aptuveni 30%, taču tā ir tikai ražošanas izmaksa, vēl būtisks ir apģērba materiāls un citi faktori.

Uzņēmumam ir būtiski saglabāt pareizo cenas un kvalitātes līmeni, lai nekristos ieņēmumi, stāsta Baltika Group pārstāvji. Tāpat pircēji skatās uz produkta ražošanas valsti, domājot par kvalitāti. Ja cilvēks skatās, ka prece ir ražota Igaunijā vai Lietuvā, nevis Ķīnā, tā tiek uztverta kā papildus vērtība, un, ja preces pēc izskata ir līdzīgas, priekšroka tomēr tiek dota Baltijas valstīs ražotajam, novērots Baltika Group.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Vadības maiņa Baltika Group Latvijā

Zane Atlāce - Bistere,23.01.2020

No 2020. gada 22. janvāra līdzšinējo uzņēmuma vadītājas amatu atstāj Maruta Ērgle.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Notikušas izmaiņas modes mazumtirdzniecības uzņēmuma "Baltika Group" meitasuzņēmuma "Baltika Latvija" vadības komandā un no 2020. gada 22. janvāra līdzšinējo uzņēmuma vadītājas amatu atstāj Maruta Ērgle, informē uzņēmumā.

."Pēc teju 20 aktīviem darba gadiem "Baltika Group" esmu pieņēmusi lēmumu doties pretī jauniem izaicinājumiem un veltīt laiku savam privātajam biznesam. Novēlu uzņēmumam panākumus arī turpmāk, pierādot sevi konkurences pilnajā modes tirgū," komentē Maruta Ērgle. Kopš uzņēmuma dibināšanas Maruta Ērgle pārraudzījusi 22 veikalus ar vairāk nekā 100 darbiniekiem.

"Baltika Group" atzinīgi vērtē M.Ērgles sniegumu, veiksmīgi vadot uzņēmumu ekonomiskās krīzes laikā, kā arī globālajiem konkurentiem ienākot Latvijas tirgū.

Kā atklāj "Baltika Group" izpilddirektore Mae Leyrer, pašlaik Latvijas uzņēmumu pārvaldīs tā finanšu direktore Māra Strode tandēmā ar mazumtirdzniecības un pārdošanas vadītāju Jevgēniju Kozlovu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltika pērn audzējusi apgrozījumu

Jānis Rancāns,09.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu mazumtirgotājs Baltika Latvija aizvadītajā gadā strādājis ar apgrozījumu 5,3 miljonu latu apmērā.

Pērn, salīdzinot ar gadu iepriekš, uzņēmuma apgrozījums audzis par 18%, bet gada pēdējā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgu laiku 2010. gadā, pat par 23%.

Kompānija norāda, ka, salīdzinot valstis, kuru tirgos darbojas Baltika Group ar saviem zīmoliem Monton, Baltman, Ivo Nikkolo un Mosic, redzams, ka pērn vislabākā attīstība bijusi tieši Latvijā.

Baltika norāda, ka galvenais panākumu avots bijis veikalu darbības efektivitātes uzlabošana.

Db.lv jau vēstīja, ka Baltika Group Baltman, kas pārstāv zīmolus Monton, Mosaic un Ivo Nikkolo, apgrozījums uz vienu kvadrātmetru 2011. gadā palielinājies par 11%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu ražošanas un tirdzniecības uzņēmums Baltika iegādājies igauņu apģērbu zīmolu Bastion, tādējādi pievienojot piekto zīmolu jau esošajiem modes zīmoliem – Baltman, Mosaic, Monton un Ivo Nikkolo.

Savstarpējā pušu vienošanās paredz, ka darījuma cena netiek izpausta.

Baltika plāno saglabāt Bastion zīmola pozicionējumu un apģērbu kolekciju rokrakstu, tajā pašā laikā palielinot zīmola eksporta potenciālu.

«Bastion pārņemšana notiek saskaņā ar mūsu stratēģiju nostiprināt zīmolu portfeli, lai paplašinātu mērķa klientu loku, piedāvātu plašāku produktu klāstu un palielinātu savu tirgus daļu Baltijā. Mēs uzskatām, ka Bastion zīmolam ir liels mazumtirdzniecības un vairumtirdzniecības potenciāls gan Baltijā, gan Skandināvijā un Austrumeiropā. Līdzīga pozitīva pieredze mums bijusi, pārņemot Ivo Nikkolo zīmolu. Kopš 2006. gada Ivo Nikkolo veikalu skaits ir trīskāršojies, bet apgrozījums palielinājies no 1,6 miljoni eiro līdz 4,3 miljoniem eiro 2011. gadā,» stāsta Baltika valdes priekšsēdētājs Melis Milders.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Aurora Baltika plāno palielināt eksportu līdz 75%

Žanete Hāka,25.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zeķu izstrādājumu ražotāja Latvijā SIA Aurora Baltika apgrozījums pērn sasniedzis 4,114 miljonus eiro, kas ir par 29,3% vairāk nekā gadu iepriekš, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2012.gada rādītājiem, pērn palielinājusies uzņēmuma eksporta daļa, kura augusi līdz 67%.

Pagājušajā gadā uzņēmums ar darba vietām nodrošinājis 256 cilvēkus, teikts uzņēmuma iesniegtajā vadības ziņojumā. Tāpat arī iesniegtajā gada pārskatā norādīts, ka 2013.gadā uzņēmumā saražoti 15,043 tūkstoši zeķu pāru, kas ir par 8,518 tūkstošiem pāru vairāk nekā gadu iepriekš.

Savu saražoto produkciju SIA Aurora Baltika pagājušajā gadā eksportējusi uz 13 valstīm, tostarp Vāciju (35%), Igauniju (11,4%). Līdz ar apgrozījuma kāpumu samazinājušies arī ražotāja zaudējumi, kuri pēc nodokļu nomaksas pērn veidojuši 52,776 tūkstošus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Baltika pārdošanas apjomi decembrī augušu par 11%

Ritvars Bīders,04.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas lielākā apģērbu ražotāja Baltika konsolidētais apgrozījums 2010. gada decembrī bija 4,8 miljoni eiro, kas ir par 11% vairāk nekā 2009. gada attiecīgajā mēnesī, ziņo BBN.

Decembrī Baltika apgrozījums palielinājās par 19% Krievijā, par 18% Ukrainā, par 18% Latvijā un par 12% Igaunijā.

Baltika apgrozījums 2010. gada pēdējā ceturksnī sasniedza 15,1 miljonu eiro, kas ir par 7% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada.

Kopumā 2010. gadā, salīdzinot ar 2009. gadu, Baltika apgrozījums samazinājās par 8% līdz 52,2 miljoniem eiro.

2010. gada decembra beigās Baltika bija 120 veikali, kas ir par 13 mazāk nekā 2009. gadā. 2010. gada laikā kompānija atvēra sešus un slēdza 19 veikalus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas apģērbu tirdzniecības uzņēmums Baltika likvidējis tam piederošo šūšanas uzņēmumu Baltika Tailor un atlaiž vairāk nekā 300 darbinieku, kas strādāja tā ražotnēs. Ražotnēs Tallinā un Kohtla-Jervē tika izgatavota trešdaļa no visiem apģērbiem, kas tika pārdoti Baltika veikalos. Par plāniem pārtraukt apģērbu šūšanu Igaunijā nerentabilitātes dēļ Baltika paziņoja jau martā, kad informēja par kompānijas restrukturizācijas pasākumiem. Pērn Baltika strādājusi ar 3,1 miljona eiro lieliem zaudējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

«Šobrīd Igaunija ir mūsu e-veikala veiksmes stāsts.»

Anda Asere,28.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas apģērbu ražotāja Baltika Group zīmolu Monton, Mosaic, Baltman, Bastion un Ivo Nikkolo tirdzniecības rezultāti ir stabili, lielāka izaugsme vērojama e-komercijā

«Straujāk augošais pārdošanas kanāls Baltijā ir e-komercija. Vienlaikus tā mums ir iespēja iziet eksporta tirgos,» saka Mēlis Milders (Meelis Milder), AS Baltika Group priekšsēdētājs. E-komercija strauji attīstās jau desmit gadus, un pēdējā laikā šī tendence ir izteikta arī Baltijā. Viņš spriež, ka cilvēki iepirkšanos internetā sāk ar grāmatām, tām seko filmas, dziesmas un tad – mode. Baltika Group e-veikala AndMoreFashion.com apgrozījums šī gada trešajā ceturksnī bija 321 tūkstotis eiro, kas ir par 26% vairāk nekā pērn šajā pašā periodā. Savukārt gada pirmo deviņu mēnešu apgrozījums pārsniedzis vienu miljonu eiro, kas ir par 38% vairāk nekā 2016. gada attiecīgajā posmā. «Tas ir straujāk augošais segments grupā, tomēr tas joprojām ir relatīvi mazs bizness absolūtos skaitļos,» viņš teic. Līdz šim uzņēmuma noiets internetā galvenokārt ir audzis mājas tirgū. «Šobrīd Igaunija ir mūsu e-veikala veiksmes stāsts. Tas nodrošina 3% no apgrozījuma. Nākotnē vēlamies panākt, lai šī noieta kanāla pienesums būtu vismaz 10%. Pērn arī Latvija un Lietuva deva savu artavu šajā jomā. Šajos tirgos redzam daudz lielāku potenciālu. Ar diezgan jaukiem izaugsmes rādītājiem strādājam arī Krievijā un Somijā. Kopumā esam piegādājuši preces uz 40 dažādām valstīm,» stāsta M. Milders.

Komentāri

Pievienot komentāru