Mazumtirdzniecība

Monton un Baltman apģērbu zīmolu tirgotājs kāpinājis apgrozījumu par 15,6%

Gunta Kursiša,26.02.2013

Jaunākais izdevums

Apģērbu zīmolu Monton, Mosaic, Baltman, Ivo Nikkolo un Bastion mazumtirgotājs Baltijā uzņēmums SIA Baltika Latvija pērn uzaudzējis apgrozījumu,līdz 214 milj. Ls, kas ir par 15% vairāk nekā 2011. gadā, liecina Lursoft informācija.

Uzņēmuma peļņa pērn veidoja 308,4 tūkst. Ls.

2012. gada sākumā SIA Baltika Latvija bija 15 iepriekš minēto zīmolu veikali, un gada beigās atvērts vēl viens veikals – Bastion tirdzniecības centrā Domina.

Uzņēmuma valdes locekles amata pienākumus pilda uzņēmēja Maruta Ērgle, kurai pieder arī apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmums SIA Care.

SIA Baltika Latvija kapitāldaļas pieder Igaunijā reģistrētam uzņēmumam OU Baltika Retail. SIA Baltika Latvija savu darbību uzsāka 2002. gadā, un uzņēmuma pamatkapitāls 1,131 milj. Ls.

Baltika Group sākusi veikalu modernizāciju un līdz 2016. gadam kopējais ieguldījums savu veikalu rebrendingā jeb atjaunošanā būs pieci miljoni eiro piecās valstīs – Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Krievijā un Ukrainā. Kopumā grupā veikalu skaits ir 113.

Jau rakstīs, ka Baltika Latvija vadītāja norādīja, ka drīzumā Latvijā varētu parādīties augstās modes zīmolu, piemēram, Prada, Versace, Louis Vuitton veikali.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pielāgojoties mainīgajām mazumtirdzniecības jomas tendencēm, 2019. gada nogalē Baltijas uzņēmums "Baltika Group", kas Latvijā pārstāv modes zīmolus "Monton" un "Mosaic", kā arī premium segmenta zīmolus "Ivo Nikkolo" un "Baltman", uzsācis uzņēmuma pārstrukturizāciju un izmaiņas esošā koncepta attīstībā.

Tā rezultātā turpmāk zem viena tirdzniecības zīmola tiks apvienoti veikali "Monton" un "Mosaic". Līdz ar to nedaudz samazināsies veikalu skaits Latvijā, bet tirdzniecības platību "Baltika Group" centīsies saglabāt esošajā apjomā, biznesa portālam db.lv paskaidroja uzņēmumā. Darbinieku skaits paliks esošais, jo šobrīd tiek strādāts ar nenokomplektētu darbinieku sastāvu. Visi esošie darbinieki tiks integrēti jaunajā biznesa modelī un apvienotajos veikalos.

Zīmolu apvienošanas izmaksas "Baltika Group" kā publiski tirgots uzņēmums neizpauž.

Kopš uzņēmuma dibināšanas pagājuši jau teju 20 gadi, un, kā uzsver "Baltika Group" vadītāja Latvijā Maruta Ērgle, Baltijas tirgū plānotās pārmaiņas ir tikai likumsakarīgs solis uzņēmuma tālākā attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltikai piecu gadu lielākais pārdošanas apjoms

Žanete Hāka,05.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Baltika trešo ceturksni ir noslēdzis ar 151 tūkstošu eiro lielu peļņu, kas īstenotajās darbības nozarēs ir par 763 tūkstošiem eiro labāks rezultāts nekā tajā pašā periodā pērn, informē uzņēmuma pārstāvji.

Trešais ceturksnis ir bijis veiksmīgs visos uzņēmuma Baltika tirgos, kā mazumtirdzniecībā, tā arī pārējos tirdzniecības kanālos — pieauguma rādītāji visos Baltika mazumtirdzniecības tirgos sasniedza divciparu skaitli. Lielākais pieaugums ir bijis vairumtirdzniecībā un tirdzniecībā caur franšīzēm, kā arī e-veikalā. Lielāko pārdošanas pieaugumu trešajā ceturksnī (29 %) ir sasniegusi Latvija.

Trešā ceturkšņa pārdošanas ieņēmumi uzņēmumā Baltika palielinājās par 17%, sasniedzot 14,648 miljardus eiro, kas ir trešā ceturkšņa vislielākais pārdošanas rādītājs uzņēmumā pēdējo piecu gadu laikā. Apģērbu tirdzniecībā 56% pieaugums tika panākts vairumtirdzniecībā un tirdzniecībā caur franšīzēm, bet 85% pieaugums e-tirdzniecībā. Stabilas attīstības rezultātā pārdošana caur šiem kanāliem ir pieaugusi par 705 tūkstošiem eiro salīdzinājumā ar to pašu periodu pagājušā gadā. Ceturksnis ir bijis veiksmīgs arī mazumtirdzniecībā, kur 12 % pārdošanas ieņēmumu pieaugums nozīmē pieaugumu par 1,379 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS “Baltika Group” ir pieņēmusi stratēģisku lēmumu turpmākajā apģērbu izstrādes un ražošanas darbā koncentrēties tikai uz vienu apģērbu zīmolu – Ivo Nikkolo, kas piedāvā apģērbus tikai sievietēm.

Līdz šim "Baltika Group" veikali darbojās ar zīmoliem "Monton", "Mosaic", "Ivo Nikkolo", "Baltman" un "Bastion".

Zīmola Ivo Nikkolo galvenā dizainera amatā ir stājusies dizainere ar starptautisku darba pieredzi – Margota Vāderpasa. Viņa pastāstīja, ka uzņēmuma mērķis ir padarīt “Ivo Nikkolo” par starptautisku zīmolu, piedāvājot to sākotnēji Baltijas un vēlāk arī Viduseiropas un Austrumeiropas tirgos.

Apģērbu dizainēšanas procesā un kopumā savā darbībā Baltika pievērsīs lielāku uzmanību modes industrijas sāpīgākajiem punktiem, piemēram, ilgtspējas nodrošināšanai. Gan galvenā dizainere, gan AS “Baltika Group” CEO Flavio Perini norāda, ka Baltika neatbalsta ātrās modes biznesa modeli, kas bieži vien ir saistīts ar preču pārprodukciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltika Latvija apgrozījums pērn pieaug par 17,9%

BNS,20.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu veikalu Monton, Mosaic, Ivo Nikkolo, Baltman, Bastion un Blue Inc London Latvijā īpašnieks Baltika Latvija pagājušajā gadā strādāja ar 11,449 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 17,9% vairāk nekā 2013.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa samazinājās par 12,6% - līdz 255,5 tūkstošiem eiro, liecina Lursoft datubāzē iesniegtais uzņēmuma finanšu pārskats.

Uzņēmuma finanšu pārskata vadības ziņojumā sacīts, ka apgrozījuma pieaugums pērn sasniegts pateicoties jaunatvērtajiem veikaliem un efektivitātes palielināšanai. Jauno veikalu tirdzniecības efektivitātes kāpumu prognozējām 2014.gada otrajā pusē, kas arī notika, bet jaunatvērtais veikals Monton tirdzniecības centrā Mols darbu sāka jau no pirmās dienas ar pozitīvu rezultātu, piebilsts vadības ziņojumā, atzīmējot, ka pērn uzņēmums rekonstruēja arī veikalu Mosaic tirdzniecības centrā Domina Shopping.

Tāpat kompānijas vadība atzīmē, ka pagājušajā gadā gūtā peļņa, lai arī ir samazinājusies, ir vērtējama kā laba, ņemot vērē lielās pārmaiņas Baltika Latvija veikalu struktūrā un papildu investīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Baltika Latvija vadītāju Marutu Ērgli

Lelde Petrāne,11.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Baltika Latvija vadītāja Maruta Ērgle.

Ar ko nodarbojas Jūsu uzņēmums, svarīgākie fakti?

Baltika Latvija ir starptautiska apģērbu ražošanas koncerna Baltika Group meitas uzņēmums, kuru veido vairāki zīmoli: Ivo Nikkolo, Bastion, Mosaic, Monton, Baltman, Blue Inc London. Tirdzniecības tīklā Latvijā ir izveidoti 22 veikali. Baltika Latvija bieži atbalsta Latvijas sportistu delegācijas, kas svarīgos sporta notikumos pārstāv valsti, sponsorējot viņiem apģērbus.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas apģērbu tirdzniecības uzņēmums «Baltika» likvidē tam piederošo šūšanas uzņēmumu «Baltika Tailor» un atlaidīs vairāk nekā 300 darbinieku, kas strādāja tā ražotnēs.

Šajās ražotnēs, kas atrodas Tallinā un Kohtla-Jervē, tika izgatavoti trešdaļa no visiem apģērbiem, kas tika pārdoti «Baltika» veikalos.

«Baltika Tailor» darbību pārtraucis 1.novembrī un tiek likvidēts.

Par plāniem pārtraukt apģērbu šūšanu Igaunijā nerentabilitātes dēļ «Baltika» paziņoja martā, kad informēja par kompānijas restrukturizācijas pasākumiem.

«Baltika» veikali atrodas Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.

Jau ziņots, ka «Baltika» pērn strādājusi ar 3,1 miljona eiro zaudējumiem salīdzinājumā ar 58 000 eiro peļņu 2017.gadā, savukārt grupas apgrozījums pērn sarucis par 6% līdz 44,7 miljoniem eiro.

«Baltika» akcijas kotē Tallinas biržas oficiālajā sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltika zīmola Monton apģērbus varēs iegādāties vēl 22 Peek&Cloppenburg veikalos

LETA,06.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas apģērbu kompānijas Baltika modes zīmols Monton nākamgad nonāks vēl 22 mazumtirdzniecības tīkla Peek&Cloppenburg veikalos Eiropā.

Monton preces pašlaik ir pieejamas trīs Peek&Cloppenburg veikalos Vācijā, bet 2017.gada pavasara/vasaras sieviešu apģērba kolekcija nonāks kopumā 25 tīkla veikalos ne tikai Vācijā, bet arī Austrijā, Bulgārijā, Čehijā, Horvātijā, Polijā, Rumānijā un Ungārijā.

«Pateicoties zīmola starptautiskajam tēlam, Monton kolekcijas piesaista klientus visā Eiropā,» norādīja Baltika vairumtirdzniecības un franšīzes vadītāja Lea Endriksone, piebilstot, ka Monton ir vienīgais Austrumeiropas modes zīmols, kas pārstāvēts Peek&Cloppenburg veikalos.

Vācijas tirgum paredzētā Monton kolekcija ir pielāgota šī tirgus prasībām, sacīja Endriksone. «Vācijas sievietes visvairāk novērtē žaketes un kostīmus, tādēļ to īpatsvars kolekcijā ir palielināts. Atsauksmes pēc vienas sezonas apstiprina, ka esam uz pareizā ceļa. Atsauksmes ir pozitīvas, tiek novērtēts labais piegriezums un kvalitāte, kā arī tas, ka Monton apģērbus ir ērti gan iegādāties, gan valkāt,» viņa teica.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gadā apģērbu mazumtirgotāja SIA Baltika Latvija, kas nodarbojas ar zīmolu Monton, Mosaic, Baltman, Ivo Nikkolo un Bastion apģērbu mazumtirdzniecību, apgrozījums praktiski saglabājās 2016. gada līmenī un bija 10,078 miljoni eiro, ziņo Lursoft Klientu portfelis.

Savukārt uzņēmuma peļņa pēc nodokļiem 2017. gadā pieauga par 45,6% salīdzinājumā ar gadu iepriekš un bija 16 tūkstoši eiro.

Uzņēmumam izdevies noturēt preču pārdošanas apjomus iepriekšējā gada līmenī, kaut arī tika slēgts zīmola Bastion veikals tirdzniecības centrā Origo, jo tas strādāja ar zaudējumiem. Gada beigās uzņēmumam bija 21 veikals.

SIA Baltika Latvija norāda, ka tā pārskatījusi preču sortimentu atsevišķos veikalos un mainījusi preču izpārdošanas stratēģiju, kas pozitīvi ietekmēja pārdošanas rezultātus. Apģērbu mazumtirgotājs pērn ieviesis pakalpojumu interneta pasūtījumu saņemšanai dažos veikalos.

Tuvākajā nākotnē SIA Baltika Latvija plāno paplašināt zīmola Ivo Nikkolo veikalu tirdzniecības centrā Galerija Riga un šajā pašā tirdzniecības centrā pārvietot zīmola Baltman veikalu uz otro stāvu. Uzņēmums plāno arī stiprināt zīmola Monton pozīcijas tirgū un paplašinās to veikalu loku, kuros iespējams saņemt internetā pasūtītās preces.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu mazumtirgotāja SIA «Baltika Latvija» apgrozījums 2018.gadā gandrīz saglabājās 2017.gada līmenī un bija 10,058 miljoni eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Savukārt uzņēmuma peļņa pērn, salīdzinot ar 2017.gadu, saruka par 28,5% un bija 11,4 tūkstoši eiro.

2017.gadā SIA «Baltika Latvija», kas nodarbojas ar zīmolu «Monton», «Mosaic», «Baltman», «Ivo Nikkolo» un «Bastion» apģērbu mazumtirdzniecību, apgrozījums bija 10,078 miljoni eiro un uzņēmuma peļņa pēc nodokļiem bija 16 tūkstoši eiro.

Uzņēmuma gada pārskatā norādīts, ka tā galvenais uzdevums 2018.gadā bija sasniegt preču pārdošanas apjomus 2017.gada līmenī pie zemāka preču nodrošinājuma, kas arī veiksmīgi realizēts. Gada beigās uzņēmumam bija 22 veikali.

SIA «Baltika Latvija» norāda, ka tā pārskatījusi preču sortimentu atsevišķos veikalos un mainījusi preču izpārdošanas stratēģiju, kas pozitīvi ietekmēja pārdošanas rezultātus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumiem biznesa modeļi katram ir savi, un ne visi laikā, kad dēļ Covid-19 ieviestajiem ierobežojumiem daudzas tirdzniecības vietas ir slēgtas, var nodrošināt tirdzniecību internetā.

Tā uzskata Igaunijas modes mazumtirdzniecības uzņēmuma "Baltika Group" grupā ietilpstošais SIA "Baltika Latvija" valdes loceklis Jevgēņijs Kozlovs.

Viņš sacīja, ka "Baltika Latvija" kopumā ir 16 veikali Rīgā un Valmierā, kuri darbojas ar zīmoliem "Monton", "Mosaic", "Ivo Nikkolo" un Baltman", tomēr ierobežojumu dēļ tie visi pašreiz ir slēgti vismaz līdz 7.februārim.

"Populārs valdības komentārs šajā laikā ir tāds, ka internetā var nopirkt visu, lai tirgo internetā, bet biznesa modeļi uzņēmumiem tomēr katram ir savi. Ja mēs runājam par "Baltika Latvija", kur mūsu SIA maksā nodokļus un nekad nav bijuši nekādi parādi, tad mums nav sava interneta veikala. Mēs esam meitas kompānija, bet interneta veikals pieder mātes uzņēmumam, kas tirgo pa tiešo no Igaunijas," sacīja Kozlovs, skaidrojot, ka tādējādi visi ieņēmumi arī par no Latvijas iegādātajām precēm galu galā nonāk Igaunijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu ražošanas un tirdzniecības uzņēmums Baltika iegādājies igauņu apģērbu zīmolu Bastion, tādējādi pievienojot piekto zīmolu jau esošajiem modes zīmoliem – Baltman, Mosaic, Monton un Ivo Nikkolo.

Savstarpējā pušu vienošanās paredz, ka darījuma cena netiek izpausta.

Baltika plāno saglabāt Bastion zīmola pozicionējumu un apģērbu kolekciju rokrakstu, tajā pašā laikā palielinot zīmola eksporta potenciālu.

«Bastion pārņemšana notiek saskaņā ar mūsu stratēģiju nostiprināt zīmolu portfeli, lai paplašinātu mērķa klientu loku, piedāvātu plašāku produktu klāstu un palielinātu savu tirgus daļu Baltijā. Mēs uzskatām, ka Bastion zīmolam ir liels mazumtirdzniecības un vairumtirdzniecības potenciāls gan Baltijā, gan Skandināvijā un Austrumeiropā. Līdzīga pozitīva pieredze mums bijusi, pārņemot Ivo Nikkolo zīmolu. Kopš 2006. gada Ivo Nikkolo veikalu skaits ir trīskāršojies, bet apgrozījums palielinājies no 1,6 miljoni eiro līdz 4,3 miljoniem eiro 2011. gadā,» stāsta Baltika valdes priekšsēdētājs Melis Milders.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/S "Baltika" ir parakstījusi līgumu par zīmola "Monton" preču zīmju pārdošanu Eiropā uzņēmumam Shenzhen Maiteng International Apparel Co., Ltd, kas šobrīd nodarbojas ar "Monton Sports" sporta apģērbu pārdošanu.

"Baltika" turpinās darbu pie sava jaunā biznesa modeļa ieviešanas, koncentrējoties tikai uz sieviešu apģērbu zīmola "Ivo Nikkolo" izstrādi un mārketingu. Zīmola "Ivo Nikkolo" 2021.gada pavasara/vasaras pārejas kolekcija jau ir atklāta, tāpat arī jaunais zīmola aksesuāru koncepts, un atjaunotais e-veikals. 2021.gada rudenī tiks prezentēta pirmā pilnā apģērbu kolekcija.

Līdz 2023.gadam licence par igauņu dizaina apģērbu pārdošanu zem zīmola "Monton" nosaukuma piederēs A/S "Baltika". Šo pārejas periodu "Baltika" izmantos, lai prezentētu šī gada Olimpisko kolekciju un tirgotu "Monton" zīmola preču atlikumus.

"Baltika Group" valdes priekšsēdētājs Flavio Perini komentē, ka zīmola "Monton" pārdošana ir svarīgs pagrieziena punkts uzņēmuma biznesa stratēģijā. "Īstenot mūsu biznesa stratēģiju nozīmē stabilizēt mūsu finansiālo situāciju un likt galveno uzsvaru tikai uz "Ivo Nikkolo" zīmola attīstību. Visi ienākumi no "Monton" pārdošanas tiks izmantoti, lai segtu bankas aizdevumu, kas tur preču zīmes ķīlu," komentē F.Perini.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Vadības maiņa Baltika Group Latvijā

Zane Atlāce - Bistere,23.01.2020

No 2020. gada 22. janvāra līdzšinējo uzņēmuma vadītājas amatu atstāj Maruta Ērgle.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Notikušas izmaiņas modes mazumtirdzniecības uzņēmuma "Baltika Group" meitasuzņēmuma "Baltika Latvija" vadības komandā un no 2020. gada 22. janvāra līdzšinējo uzņēmuma vadītājas amatu atstāj Maruta Ērgle, informē uzņēmumā.

."Pēc teju 20 aktīviem darba gadiem "Baltika Group" esmu pieņēmusi lēmumu doties pretī jauniem izaicinājumiem un veltīt laiku savam privātajam biznesam. Novēlu uzņēmumam panākumus arī turpmāk, pierādot sevi konkurences pilnajā modes tirgū," komentē Maruta Ērgle. Kopš uzņēmuma dibināšanas Maruta Ērgle pārraudzījusi 22 veikalus ar vairāk nekā 100 darbiniekiem.

"Baltika Group" atzinīgi vērtē M.Ērgles sniegumu, veiksmīgi vadot uzņēmumu ekonomiskās krīzes laikā, kā arī globālajiem konkurentiem ienākot Latvijas tirgū.

Kā atklāj "Baltika Group" izpilddirektore Mae Leyrer, pašlaik Latvijas uzņēmumu pārvaldīs tā finanšu direktore Māra Strode tandēmā ar mazumtirdzniecības un pārdošanas vadītāju Jevgēniju Kozlovu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Aurora Baltika: Konkurēt vietējā tirgū ar eksporta precēm no Āzijas ir kļuvis daudz grūtāk

Žanete Hāka,19.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trikotāžas zeķu ražotāja SIA «Aurora Baltika» apgrozījums 2018. gadā turpināja pazemināties un bija 1,201 miljons eiro, savukārt uzņēmuma zaudējumi nedaudz samazinājušies, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Salīdzinot ar 2017. gadu, SIA «Aurora Baltika» neto apgrozījums samazinājies par 8,9%. Uzņēmuma apgrozījumam ir tendence samazināties jau piecus gadus, liecina «Lursoft» izziņa.

Gan energoresursu, gan darbaspēka un nodokļu apmēra pieauguma rezultātā SIA «Aurora Baltika» konkurētspēja ir pasliktinājusies. «Sakarā ar ražošanas izmaksu palielinājumu, konkurēt vietējā tirgū ar eksporta precēm no Āzijas valstīm, kuru piegādi nodrošina lielākie Latvijas tirdzniecības tīkli, ir kļuvis daudz grūtāk,» sacīts uzņēmuma gada pārskatā. Tādēļ uzņēmums daudz uzmanības pagājušajā gadā veltījis ražošanas izmaksu samazināšanai. Neskatoties uz to, uzņēmums pērn strādāja ar zaudējumiem 116 tūkstošu eiro apmērā, kas gan bija par 40% mazāki nekā gadu iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Baltikai visstraujākais apgrozījuma pieaugums bijis Latvijā

Žanete Hāka,30.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā ceturksnī Igaunijas apģērbu mazumtirgotāja Baltika mazumtirdzniecības apgrozījums Baltijas valstīs pieauga par 10%, liecina uzņēmuma paziņojums NASDAQ OMX Tallinn.

Visstraujāk apgrozījums audzis Latvijā – par 16%, kam seko Igaunija ar 9% un Lietuva ar 8%. Baltijas reģionā uzņēmumam bijuši vislabākie pirmā ceturkšņa pārdošanas rezultātu piecu gadu laikā.

Krievijas tirgū Baltikas pārdošanas apjomi sarukuši par 23%.

Kopumā šā gada pirmajā ceturksnī Baltika zaudējumi, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo periodu, ir auguši, sasniedzot 910 tūkstošus eiro. Pirms gada tie bija 439 tūkstoši eiro.

Ņemot vērā augošo konfliktu starp Krieviju un Ukrainu, Igaunijas apģērbu mazumtirgotājs Baltika nolēmis mainīt savu darbības modeli Ukrainā,

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Augstās modes veikali Latvijā ir tikai laika jautājums

Sandra Dieziņa,25.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā apģērbu tirgus ir piesātināts un konkurence sīva, tomēr Latvijā vēl nav neviens augstās modes zīmolu veikals, piemēram, Prada, Louis Vuitton vai Versace un tas, visticamāk, ir tikai laika jautājums.

To sarunā ar DB pauda apģērbu tirdzniecības uzņēmuma SIA Baltika Latvija direktore Maruta Ērgle. Vienlaikus viņa vērš uzmanību, ka turpmāk būtu jāmazina mīts par tā saucamo second hand vai stock outlet veikalu lētumu Latvijā. «Nevaram teikt, ka cenu atšķirība ir ļoti liela, kad izpārdošanu finālā mēs nonākam līdz outlet cenām,» uzskata uzņēmuma vadītāja.

Pasaulē pazīstamu apģērbu zīmolu ienākšana Latvijā kompāniju nav ietekmējusi. Tieši otrādi, apmeklētāju skaits pat audzis. «Domāju, ka lielo zīmolu ienākšana bija mākslīgi radīts stress. Mēs zinājām viņu stiprās puses, pamainījām savu sortimentu. Sacensties, piemēram, ar H&M negrasāmies,» pauž M. Ērgle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

«Šobrīd Igaunija ir mūsu e-veikala veiksmes stāsts.»

Anda Asere,28.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas apģērbu ražotāja Baltika Group zīmolu Monton, Mosaic, Baltman, Bastion un Ivo Nikkolo tirdzniecības rezultāti ir stabili, lielāka izaugsme vērojama e-komercijā

«Straujāk augošais pārdošanas kanāls Baltijā ir e-komercija. Vienlaikus tā mums ir iespēja iziet eksporta tirgos,» saka Mēlis Milders (Meelis Milder), AS Baltika Group priekšsēdētājs. E-komercija strauji attīstās jau desmit gadus, un pēdējā laikā šī tendence ir izteikta arī Baltijā. Viņš spriež, ka cilvēki iepirkšanos internetā sāk ar grāmatām, tām seko filmas, dziesmas un tad – mode. Baltika Group e-veikala AndMoreFashion.com apgrozījums šī gada trešajā ceturksnī bija 321 tūkstotis eiro, kas ir par 26% vairāk nekā pērn šajā pašā periodā. Savukārt gada pirmo deviņu mēnešu apgrozījums pārsniedzis vienu miljonu eiro, kas ir par 38% vairāk nekā 2016. gada attiecīgajā posmā. «Tas ir straujāk augošais segments grupā, tomēr tas joprojām ir relatīvi mazs bizness absolūtos skaitļos,» viņš teic. Līdz šim uzņēmuma noiets internetā galvenokārt ir audzis mājas tirgū. «Šobrīd Igaunija ir mūsu e-veikala veiksmes stāsts. Tas nodrošina 3% no apgrozījuma. Nākotnē vēlamies panākt, lai šī noieta kanāla pienesums būtu vismaz 10%. Pērn arī Latvija un Lietuva deva savu artavu šajā jomā. Šajos tirgos redzam daudz lielāku potenciālu. Ar diezgan jaukiem izaugsmes rādītājiem strādājam arī Krievijā un Somijā. Kopumā esam piegādājuši preces uz 40 dažādām valstīm,» stāsta M. Milders.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo veikalu Baltijas valstu tirgū atvēris britu vīriešu modes zīmols Blue Inc London, informēja AS Baltika Group pārstāvji.

Pirmais veikals atklāts Rīgā, tirdzniecības centrā Origo. Veikala platība ir vairāk nekā 100 kvadrātmetri. Septembrī tiks atvērts otrais Blue Inc London zīmola veikals Valmierā, tirdzniecības centrā Valleta, bet oktobra sākumā Igaunijā durvis pircējiem vaļā vērs Tallinas tirdzniecības centrā Rocca al Mare. Lietuvā Blue Inc London parādīsies nākamā gada sākumā.

Tuvāko trīs gadu laikā plānots Baltijā atvērt vismaz desmit Blue Inc London zīmola veikalus.

«Blue Inc London pievienošana Baltikas Group zīmolu portfelim dos mums iespēju nonākt līdz aizvien ātrāk augošā vīriešu modes sektora jauniem klientiem,» stāsta Baltika Group marketinga un tirdzniecības divīzijas vadītāja Kati Kusmina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas apģērbu tirdzniecības grupa "Baltika" pagājušajā gadā strādājusi ar 5,9 miljonu eiro zaudējumiem, kas ir par 15,2% vairāk nekā 2018.gadā, liecina uzņēmuma pārskats.

"Baltika" apgrozījums pagājušajā gadā samazinājies par 11% līdz 39,6 miljoniem eiro.

Uzņēmuma peļņa pirms procentu, nodokļu, nolietojuma un amortizācijas atskaitījumiem (EBITDA) pērn bija 3,8 miljoni eiro salīdzinājumā ar 1,6 miljonu eiro zaudējumiem 2018.gadā.

Pagājušā gada beigās "Baltika" bija 82 veikali jeb par 35 mazāk nekā 2018.gada beigās. Tostarp Igaunijā pagājušā gada beigās bija 33 veikali jeb par astoņiem mazāk nekā gadu iepriekš, Lietuvā - 29 veikali jeb par vienu mazāk nekā gadu iepriekš, Latvijā - 19 veikali jeb par trim mazāk nekā gadu iepriekš, bet Somijā - viens veikals jeb tikpat, cik gadu iepriekš. Pagājušā gadā slēgti 10 veikali Ukrainā, deviņi - Krievijā, divi - Baltkrievijā, viens - Spānijā un viens - Serbijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Aurora Baltika plāno palielināt eksportu līdz 75%

Žanete Hāka,25.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zeķu izstrādājumu ražotāja Latvijā SIA Aurora Baltika apgrozījums pērn sasniedzis 4,114 miljonus eiro, kas ir par 29,3% vairāk nekā gadu iepriekš, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2012.gada rādītājiem, pērn palielinājusies uzņēmuma eksporta daļa, kura augusi līdz 67%.

Pagājušajā gadā uzņēmums ar darba vietām nodrošinājis 256 cilvēkus, teikts uzņēmuma iesniegtajā vadības ziņojumā. Tāpat arī iesniegtajā gada pārskatā norādīts, ka 2013.gadā uzņēmumā saražoti 15,043 tūkstoši zeķu pāru, kas ir par 8,518 tūkstošiem pāru vairāk nekā gadu iepriekš.

Savu saražoto produkciju SIA Aurora Baltika pagājušajā gadā eksportējusi uz 13 valstīm, tostarp Vāciju (35%), Igauniju (11,4%). Līdz ar apgrozījuma kāpumu samazinājušies arī ražotāja zaudējumi, kuri pēc nodokļu nomaksas pērn veidojuši 52,776 tūkstošus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes zīmols Monton prezentējis nākamā gada Olimpisko spēļu tērpus, kas radīti īpaši Igaunijas izlasei. Šīs kolekcijas autore ir Monton galvenā dizainere Pireta Pupparta, kas 2008. gadā radīja Olimpisko spēļu apģērbu kolekciju arī Latvijai.

To uzņēmums Baltika Group dāvināja Latvijas izlasei, dodoties uz Pekinu.

Arī šo apģērbu kolekciju Monton dāvinās Igaunijas izlases sportistiem. Iedvesma radītās kolekcijas vadmotīviem esot aizgūta no ziemeļnieciskās ziemas ainavas, kur kā galvenais elements izcelts vilks un tā mītiski dzīvnieciskais gars, kas simbolizē spēku, apņemšanos un patiesu komandas garu.

Apģērbā izmantoti igauņu rakstu elementi, kas attēloti visos adījumos - no džempera līdz pat dūraiņiem. Izlases mīļākais apģērbs ir krekli, uz kuriem attēlots nacionālais simbols EST, kuram klāt pievienots O burts, kas simbolizē Olimpiādi, un piešķir apģērbam zilās debess nokrāsu. Kolekcijas odziņa esot baltā virsjaka ar vilka simbolu un dabīgās kažokādas kapuci.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas apģērbu tirdzniecības grupa "Baltika" zaudējumi otrajā pusgadā pieauguši līdz vienam miljonam eiro salīdzinājumā ar 37 000 aprīlī-jūnijā pērn, liecina kompānijas paziņojums biržai.

"Baltika" apgrozījums otrajā ceturksnī gada salīdzinājumā sarucis par 28% līdz 2,3 miljoniem eiro.

Kompānijā skaidroja, ka tās apgrozījumu negatīvi ietekmējusi Krievijas kara Ukrainā radītā neskaidrība.

Grupa turpina slēgt nerentablos veikalus. Šā gada pirmajā pusē slēgti seši nerentabli veikali. Nerentablo veikalu slēgšanu plānots pabeigt šogad, bet zaudētos ienākumus varētu kompensēt ar trim jauniem "Ivo Nikkolo" zīmola koncepta veikaliem, kurus atvērs šogad.

Tiešsaistes tirdzniecības apgrozījums aprīlī-jūnijā sasniedza 171 000 eiro, kas ir par 56% mazāk nekā šajā laika posmā pērn, tomēr rezultāti nav salīdzināmi, jo pērn grupai bija divi interneta veikali "Monton" un "Ivo Nikkolo", turklāt "Monton" platformā, kas tika slēgta pērn septembrī, 2021.gada otrajā ceturksnī bija arī "Baltman" un "Monton" zīmolu izpārdošana pirms to slēgšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltika pārdošanas apjomi auguši par 6%

Žanete Hāka,01.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas apģērbu mazumtirdniecības uzņēmuma Baltika konsolidētie pārdošanas ieņēmumi oktobrī sasnieguši 5,4 miljonus eiro, kas ir par 6% vairāk nekā pirms gada, liecina uzņēmuma paziņojums biržā.

Baltika konsolidētie pārdošanas ieņēmumi oktobrī sasniedza 5,08 miljonus eiro, kas ir par 3% vairāk nekā pērn attiecīgajā mēnesī. Vairumtirdzniecības un interneta veikala pārdošanas apjomi gada laikā palielinājās par 93%.

Kopumā desmit mēnešu laikā Baltika pārdošanas apjomi sasniedza 47,14 miljonus eiro, kas ir par 4% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā.

Mazumtirdzniecības apjomi Baltijas valstīs auga par 8%. Igaunijā bijis visstraujākais kāpums – par 13%, tam seko Latvija ar 12%, savukārt Lietuvā apjomi kritušies par 3%.

Ukrainā un Krievijā mazumtirdzniecības apjomi samazinājās par 9%.

Oktobra beigās Baltika Group piederēja 121 veikals.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dziedātāja Laima Vaikule, sadarbojoties ar apģērbu zīmola Ivo Nikkolo dizaineriem, radījusi vienu no jaunās Ivo Nikkolo svētku kolekcijas tērpiem. Ivo Nikkolo by Laima Vaikule ir kombinzona stila bikškostīms ar asimetriskām detaļām.

L. Vaikules dizaina tērps limitētā skaitā būs pieejams Ivo Nikkolo veikalos Latvijā un Igaunijā.

L. Vaikule ir pirmā Latvijas pārstāve, kura iesaistījusies Ivo Nikkolo labdarības projektā. Tajā ietekmīgas sievietes rada sava dizaina Ivo Nikkolo tērpus, lai pēc to pārdošanas iegūtos līdzekļus ziedotu labdarībai. Projekts Influential women for Ivo Nikkolo aizsākās 2007. gadā. Šajā laikā Ivo Nikkolo tērpi jau ir tapuši pēc dizaina, ko radījusi Igaunijas valsts prezidenta kundze Evelīna Ilvesa un citas Igaunijā pazīstamas sievietes - TV raidījuma vadītāja Anu Valba, māksliniece Epa Marija Kokamegi, viņas meita - modele un pavāre Anni Arro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltika pārstāvēs zīmolu Blue Inc

Žanete Hāka,21.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas apģērbu mazumtirdzniecības tīkls Baltika parakstījis franšīzes līgumu ar Lielbritānijas apģērbu tirgotāju A Levy & Son Ltd par Blue Inc zīmola pārstāvēšanu Baltijas valstīs, liecina paziņojums NASDAQ OMX Tallinn.

Franšīze ir daļa no Baltikas stratēģiskā mērķa izmantot savu mazumtirdzniecības tīkla pieredzi, lai audzētu pārdošanas apjomus un tirgus daļu Baltijas valstīs.

A Levy & Son Ltd Lielbritānijā dibināts 1912. gadā. Blue Inc zīmols tika dibināts 1997. gadā, un piedzivoja strauju izaugsmi, un patlaban ir atvērti vairāk nekā 140 Blue Inc koncepta veikali, kuros tiek tirgoti gan vīriešu, gan sieviešu, gan jauniešu apģērbi. Baltijas valstīs gan plānots fokusēties uz vīriešu apģērbiem.

Baltika patlaban pieder veikali ar zīmoliem Monton, Mosaic, Baltman, Ivo Nikkolo un Bastion.

Veikali tiks atvērti šā gada trešajā ceturksnī Igaunijas galvaspilsētā Tallinā un Latvijā – Rīgā un Valmierā. Trīs gadu plāns paredz atvērt vismaz 10 Blue Inc veikalus Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru