Latvijā apģērbu tirgus ir piesātināts un konkurence sīva, tomēr Latvijā vēl nav neviens augstās modes zīmolu veikals, piemēram, Prada, Louis Vuitton vai Versace un tas, visticamāk, ir tikai laika jautājums.
To sarunā ar DB pauda apģērbu tirdzniecības uzņēmuma SIA Baltika Latvija direktore Maruta Ērgle. Vienlaikus viņa vērš uzmanību, ka turpmāk būtu jāmazina mīts par tā saucamo second hand vai stock outlet veikalu lētumu Latvijā. «Nevaram teikt, ka cenu atšķirība ir ļoti liela, kad izpārdošanu finālā mēs nonākam līdz outlet cenām,» uzskata uzņēmuma vadītāja.
Pasaulē pazīstamu apģērbu zīmolu ienākšana Latvijā kompāniju nav ietekmējusi. Tieši otrādi, apmeklētāju skaits pat audzis. «Domāju, ka lielo zīmolu ienākšana bija mākslīgi radīts stress. Mēs zinājām viņu stiprās puses, pamainījām savu sortimentu. Sacensties, piemēram, ar H&M negrasāmies,» pauž M. Ērgle.
Reģionos Baltika Latvija šobrīd neplāno izvērsties, jo ekonomiskā situācija tajos vēl nav sasniegusi pietiekoši augstu līmeni, bet tas ir tikai laika jautājums. Kompānijai ir viens veikals Valmierā, taču pircēju plūsma nav tik liela, kā Rīgā, turklāt izmaksas esot ļoti līdzīgas.
Šobrīd Baltika Group pieder pieci zīmoli – Monton, Mosaic, Baltman, Ivo Nikkolo un pērn iegādātais igauņu apģērbu zīmols Bastion.
Baltika Group sākusi veikalu modernizāciju un līdz 2016. gadam kopējais ieguldījums savu veikalu rebrendingā jeb atjaunošanā būs 5 miljoni eiro piecās valstīs – Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Krievijā un Ukrainā. Kopumā grupā veikalu skaits ir 113.