Igaunijas apģērbu tirgotājs Baltika Grupp, kas šomēnes atklāja pirmo veikalu Serbijā, plāno turpināt paplašināšanos ar sava franšīzes turētāja starpniecību gan Serbijā, gan citviet reģionā, ja darbība Serbijā būs veiksmīga.
Serbijas autonomā Vojvodinas reģiona galvaspilsēta Novisada, kur atklāts Baltika franšīzes veikals, ir otra lielākā pilsēta valstī pēc Belgradas un tā ir Dienvidbačkas apgabala centrs. Reģionā dzīvo 400 tūkstoši cilvēku, informēja Baltika.
Sarunas ar franšīzes partneri Serbijā Victoria Elegans sākušās pirms vairāk nekā gada, un sarunu gaitā Baltika pārstāvji viesojas Serbijā, bet partnera pārstāvji iepazinās ar Baltika kolekcijām un 45 zīmola veikalu tīklu.
Baltika Grupp vairumtirdzniecības un franšīzes vadītāja Lea Endriksone norādīja, ka apģērbu tirdzniecībai Serbijā ir liels potenciāls un tas ir galvenais iemesls, kādēļ Baltika Grupp jaunās koncepcijas veikals atvērts tieši šajā valstī.
Esmu priecīga, ka franšīzes partnerim Serbijā ir pieredze mazumtirdzniecībā un spēcīgs finansiālais pamats. Kopā mēs plānojam paplašināšanos gan Serbijā, gan citās Balkānu valstīs, ja darbība Serbijā būs veiksmīga, viņa klāstīja.
Veikals Novisadā ir 712 kvadrātmetru plašs un ir izvietots trīs līmeņos. Tajā ir Baltika zīmolu Monton, Mosaic un Bastion kolekcijas.
2016.gadā Baltika Grupp eksports sasniedza 26,5 miljonus eiro, veidojot ap 60% no kopējā apgrozījuma.
2016.gada beigās darbojās 128 Baltika veikali, tostarp 16 franšīzes veikali Ukrainā, 12 - Krievijā, trīs - Spānijā un divi - Baltkrievijā. Veikalu kopējā tirdzniecības platība salīdzinājumā ar 2015.gadu pērn pieauga par 1%.
Grupas veikali strādā ar zīmoliem Monton, Mosaic, Baltman, Ivo Nikkolo un Bastion.
Baltika akcijas kotē Tallinas biržā.