Īpaši būtu jāpievērš uzmanība klientu apkalpošanai, personāla apmācībai, t ā pēc projekta Biznesa eskalators pirmā «starta» iesaka eksperti.
Pirmie projekta Biznesa eskalators dalībnieki ir pabeiguši savas produkcijas tirdzniecību stendā t/p Alfa, kurus šodien nomainīs divi nākamie projekta dalībnieki.
«Kopumā pirmajiem dalībniekiem ir veicies labi. Esam secinājuši, ka tad, ja ir tik ierobežots laiks, jābūt atraktīviem, košiem, savā ziņā skaļiem, lai tevi pamanītu. Ir pareizi, ja ir ieturēts stiliņš, bet, ņemot vērā, ka mēnesis nav ilgs laiks, bet gribas pārdot, šis laiks ir maksimāli jāizmanto,» teic Zigmunds Vīķis, t/p Alfa vadītājs.
Darbinieku loma
Z. Vīķis uzsver pārdevēju nozīmi – jo dārgāks produkts, jo labākam pārdevējam jābūt. «Kasieri ir daudzi, bet pārdevēji – reti,» viņš norāda. Arī Mercuri International valdes loceklis Dzintars Koknēvičs uzskata, ka praktiskā pieredze apkalpošanā būtu jāpilnveido. «Darbinieki vairāk stāvēja (sēdēja) aiz tirdzniecības «ratiem» un bija samērā mazaktīvi, vērojot garām ejošo klientu plūsmu. Ja pircējs pats izrādīja pastiprinātu interesi, darbinieki laipni pastāstīja par savu produktu, nodemonstrēja to. Uzņēmumu vadītāju aktivitāte iesaistīties projektā un vēlme izprast, kāda ir darba specifika tirdzniecības centrā, bija liela. Kin Leaves vadītāji vairāk eksperimentēja ar sortimentu un analizēja izdarītos pirkumus,» viņš teic.
Izvēloties apkalpojošo personālu, Dz. Koknēvičs rekomendē pievērst vairāk uzmanības darbinieku enerģijai, aktivitātei un optimismam, lai garām ejošajiem klientiem radītu lielāku vēlmi pieiet pie stenda un uzsākt sarunu. Tāpat vēlams apkalpojošajiem darbiniekiem skaidrāk izstāstīt uzņēmuma biznesa ideju un pārdošanas sarunas nozīmīgākos pieturas punktus.
Jābūt skaidrībai
«Neskatoties uz I’M Your Shirt produkta unikalitāti Latvijā, t/p Alfa pircēji vēl nav gatavi šādam pirkumam, it īpaši, ja pavisam netālu atrodas veikali ar it kā līdzīgu preci no funkcijas viedokļa, piemēram, balts krekls, taču ar ievērojami zemāku cenu. Turpretī Kin Leaves ir ļoti atbilstoši t/p Alfa pircējam un formātam,» secina Mārtiņš Barānovs, zīmolu un dizaina aģentūras Brand Eleven dibinātājs.
Šobrīd ir aktuāli zīmolus saukt angliski. «Ir jānodala divas stratēģijas – ne vienmēr vietējā tirgū der tas pats angliskais nosaukums, ar ko darbojas internetā. Ne velti ir Brainstorm un Prāta vētra – divi zīmoli dažādiem tirgiem. Realizējot produktu savā valstī, tomēr vajag latvisku komunikāciju. Nosaukums angļu valodā cilvēkiem dod norādi, ka galvenais ir starptautiskais tirgus, un tas, iespējams, atgrūž. Tāpat ne vienmēr pēc nosaukuma var saprast, ar ko uzņēmums nodarbojas. Aktīvākie varbūt pieies tuvāk apskatīties, bet tie, kam nav tik daudz laika, aizies garām un neko neuzzinās par konkrēto uzņēmumu. Tirdzniecībā uzreiz jābūt saprotamam, kas tiek piedāvāts, kas abu pirmā mēneša dalībnieku gadījumā nav skaidrs,» teic J. Ogsts.
Citiem projekta dalībniekiem, izvēloties sortimentu, Dz. Koknēvičs iesaka ņemt vērā t/p Alfa vadītāju sniegto informāciju par klientu plūsmu tirdzniecības centrā.