Citas ziņas

Biznesa eskalators: Pieredze nākotnes atspērienam


Anda Asere,04.08.2014

Jaunākais izdevums

Biznesa eskalatora dalībnieki jūlijā izmēģināja atšķirīgu mārketinga stratēģiju un gaida pircēju pieplūdumu pēc kāda laika

«Domāju, ka jūlija Biznesa eskalatora dalībnieki ir apmierināti ar iespēju būt Alfā un uztvēra to kā pieredzi, kas dos atspērienu nākotnē. Abiem uzņēmumiem paveicās, jo jūlijā visos Galactico centros bija izpārdošanas kampaņa un bija lielāka cilvēku plūsma. Tajā pašā laikā cilvēki šajā laikā nāk uz izpārdošanu, lai pirktu preces pat ar 70% atlaidi, tāpēc šādi specifiski produkti ar ķiršu kauliņiem un dzintara pavedienu nav tik aktuāli,» saka Liene Apine, t/p Alfa vadītāja.

Atšķirīga stratēģija

«Šis mēnesis ir interesants ar to, ka viens no dalībniekiem – Ambline – realizē citādāku stratēģiju nekā dalībnieki līdz šim. Ir mainīts uzsvars no pārdošanas uz iepazīstināšanu ar zīmolu, cerot, ka pirkumi tiks veikti vairāk rudens un ziemas sezonā. Tas ir drosmīgs solis un pie tādas stratēģijas ir pastiprināti jādomā līdzi zīmola vizuālajām izpausmēm un pārdevēju kompetencei maksimāli «garšīgi» izstāstīt par zīmolu,» saka Mārtiņš Barānovs, zīmolu un dizaina aģentūras Brand Eleven dibinātājs.

L. Apines skatījumā koncepts, kādā Ambline bija izlēmis sevi pozicionēt projekta Biznesa eskalators ietvaros, ir interesants un pareizs. Saprotot, ka t/p Alfa apmeklētājs nav 100% viņu pircējs un nepirks šalles kā ikdienas preci, bet tā varētu būt laba dāvana, viņiem šis mēnesis izvērties kā mārketinga aktivitāte ar skatu nākotnē. Zinot, ka dzintara pavedienam piemīt ārstniecisks efekts, L. Apine ieteiktu to vairāk akcentēt. «Es respektēju uzņēmuma domu izmantot Biznesa eskalatoru kā platformu, lai izplatītu ziņu par sevi un veicinātu produkta atpazīstamību. Tas, ka produkcija ir domāta kā ekskluzīva dāvana, diemžēl nenolasījās manā sarunā ar pārdevēju. Es šo faktu rekomendētu vairāk iepīt sarunā. Īpašniekam šī doma ir, bet pārdevējas izpildījumā es to neredzēju,» stāsta Dzintars Koknēvičs, SIA Mercuri International valdes loceklis.

Uzņēmums ir uzņēmis pareizu virzienu, izmantojot lokālu produktu – dzintaru, kas ir spēcīgs Latvijas zīmols, bet pagaidām tiek izmantots visai šauri, vērtē Jānis Ogsts, laikraksta Dienas Bizness valdes loceklis. «Tomēr šķiet, ka produkts vēl nav nobriedis, jo man kā potenciālajam pircējam īsti nav skaidrs, kas tas ir – dārga šalle vai ārstniecības līdzeklis. Jāņem vērā, ka, reklamējot šo produktu kā palīgu veselības uzlabošanā, nepieciešams zinātnisks un ticams pamatojums, citādi neskaidrība var atturēt pircējus. Tāpēc es ieteiktu skaidri fokusēties konkrētā virzienā un to attīstīt,» viņš norāda.

Pielāgojas apstākļiem

«Otram dalībniekam – CherryBerry – stratēģija ir vērsta uz pārdošanu. Mans ieteikums – paraudzīties no malas uz zīmola grafisko identitāti, lai viss kopums, sākot no logotipa un beidzot ar iepakojumu, būtu izpildīts vienotā pievilcīgā stilā. Ņemot vērā līdz šim redzēto, zīmols to var veiksmīgi realizēt,» secina M. Barānovs.

J. Ogstu mulsina nosaukums CherryBerry, jo viņa skatījumā tas neatbild uz jautājumu, kas tas ir – ievārījums, kompots, dzēriens vai kompreses. Viņš uzskata, ka biznesa ideja ir laba, vienīgi to vēl nepieciešams noslīpēt un padarīt produktu mūsdienu cilvēkiem maksimāli ērtu lietošanā – arī Apple savu pirmo iPhone varēja palaist tirgū pāris gadu ātrāk, bet viņi nogaidīja, līdz produkts bija noslīpēts līdz galam. «Mūsdienās cilvēki grib gatavus, ērti lietojamus produktus. Iespējams, CherryBerry var izstrādāt kādu produktu, ko nebūtu nepieciešams ne sildīt, ne atvēsināt, kas varētu būt pievilcīgāk steidzīgajiem, kas nevēlas gaidīt, kamēr produkts ledusskapī atdziest vai krāsnī uzsilst,» spriež J. Ogsts.

Vasaras karstumā CherryBerry sākumā prezentēja produktus kā siltuma kompreses, bet pēc tikšanās ar ekspertiem mainīja koncepciju atbilstoši laika apstākļiem un akcentēja atvēsinošo funkciju. «Viņi saprata, kā uzrunāt pircējus. Pozitīvi arī tas, ka īpašniece domāja plašāk, piemēram, cienāja ar ķiršiem,» vērtē L. Apine.

Dz. Koknēvičs novērtē CherryBerry pārdevējas atraktivitāti. «Viņa bija proaktīva un meklēja kontaktu ar potenciālo pircēju. Ķiršu kauliņu kompreses var būt gan atvēsinošas, gan sildošas. Stāstot par produktu vasarā, es ieteiktu akcentēt atvēsinošo funkciju,» saka Dz. Koknēvičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompreses ar ķiršu kauliņiem izmanto līdzīgi kā ar linsēklām pildītās, tiesa, pirmais variants Latvijā vēl nav plaši pazīstams

CherryBerry (SIA ECOtex) ražo tekstila izstrādājumus ar ķiršu kauliņiem – spilvenus, acu maskas, čībiņas, masāžas maisiņus, aukstuma kompreses dažādām ķermeņa daļām. Uzņēmuma vadītāja Kristīne Duļbinska stāsta, ka kompreses ar ķiršu kauliņiem, ko var lietot gan kā siltuma, gan kā aukstuma kompreses, ir dabas dziedniecības līdzeklis, kam esot labvēlīga iedarība uz veselību. Latvijā līdzīgi mēdz izmantot linsēklas un griķu sēnalas. «Ķiršu kauliņiem ir atšķirīga struktūra, kas nodrošina masāžas efektu un ilgāk uztur siltumu vai aukstumu – īsā laikā uzņem un ilgākā periodā atdod tai ķermeņa daļai, kur ir uzlikts,» raksturo Kristīne. Sākumā daļai cilvēku ir skepse – kā gan ķiršu kauliņi var palīdzēt? «Stāstām, ka tie darbojas ar siltumu vai aukstumu, tas ir tas unikālais. Kad izstāstām, cilvēki ir gatavi iegādāties. Cilvēki ir dažādi – arī skeptiski, taču pārsvarā pozitīvi,» saka Kristīne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA ECOtex zīmols CherryBerry piedāvā unikālus tekstila izstrādājumus, kas izgatavoti no lina un pildīti ar ķiršu kauliņiem:

• spilveni;

• čības;

• acu maskas;

• muguras sildītāji;

• plecu spilveni;

• rotaļlietas.

Uz jautājumu par atšķirībām no pārējiem līdzīgiem produktiem, piemēram, griķu sēnalu spilveniem, uzņēmuma pārstāvji izceļ četrus iemeslus, kāpēc ķiršu kauliņu pildījums ir vislabākais.

1. visi pārējie materiāli, piemēram, griķu sēnalas, zirņi pamazām sabirst un rada putekļus, kurus regulāri ieelpot nemaz nav veselīgi. Ķiršu kauliņi, kādi ir, tādi paliek – nekādu putekļu.

2. Viegli kopt un ilgi kalpo – mazgājams veļas mašīnā vai ar rokām, izžāvējams un lietojams atkārtoti.

3. Uz tiem drīkst pilināt ēteriskās eļļas, bet tikai pēc sildīšanas, ļaujot smaržai izplaiksnīt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Ambline ražo tekstilizstrādājumus, kas darināti no lina, vilnas, kokvilnas vai kašmira auduma vijumā ar dzintara pavedienu. Izstrādājumi, pateicoties savam unikālajam izejmateriālam, ir ierindojami ekskluzīvo un inovatīvo produktu grupā.

Unikālā izejmateriāla – dzintara pavediena – izgudrotāja ir Rīgas Tehniskās universitātes Biotekstilmateriālu zinātniski pētnieciskās laboratorijas vadošā pētniece Inga Ļašenko. SIA Ambline ir noslēdzis sadarbības līgumu ar zinātnieci uz 5 gadiem, par iespēju izmantot dzintara diegu savos dizainētajos tekstilizstrādājumos:

• šalles;

• lakati;

• maisiņi ziepēm;

• pirts cimdi;

• masāžas dvieļi asinsrites uzlabošanai;

• naktskrekli sievietēm un bērniem;

• gultas veļa.

Vairāk par SIA Ambline tekstilizstrādājumiem un to piemītošajām unikālajām īpašībām var iepazīties uzņēmuma mājas lapā: www.ambline.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Ambline mērķis, piedaloties projektā Biznesa eskalators, – iepazīstināt potenciālos pircējus ar savu produkciju

«Izgatavojam tekstila izstrādājumus ar Latvijas inovāciju – dzintara pavedienu vijumā ar linu, kokvilnu un zīdu,» stāsta Edgars Dzalbe, SIA Ambline pārdošanas direktors. Edgara mamma nodarbojas ar aušanu vairāk nekā 30 gadus, un viņš nolēma palīdzēt meklēt jaunas noieta iespējas. Sievastēvs pastāstījis, ka Latvijā ir izgudrots dzintara pavediens, kam pasaulē neesot analoga, un ģimene saskatīja tajā potenciālu. Tā pagājušā gada septembra beigās nodibināts uzņēmums. «Pa šo laiku ir gājis kā pa viļņiem. Visiem ir skaidrs, ka pirmie divi gadi būs smagi. Mēs tagad strādājam pie tā, lai iepazīstinātu Latvijas un ES valstu cilvēkus ar šo inovāciju,» saka Edgars. Tāpēc viņa mērķis, piedaloties Biznesa eskalatorā, bija galvenokārt stāstīt par uzņēmuma produkciju. «Necerēju te daudz ko pārdot. Pats galvenais, lai cilvēki uzzina un iepazīstas ar produktu, varbūt vēlāk iegādājas dāvanu tuvam cilvēkam īpašos svētkos vai ārzemju viesim. Tā ir praktiska dāvana, ko nēsāt ikdienā,» teic Edgars.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Edgara Dzalbes ģimenes uzņēmums Ambline pagaidām strādā ar pusi jaudas un cenšas vairot preces noieta kanālus.

Tīri tehniski firma, kas no dzintara pavedieniem auž šalles, brunčus un nu jau arī sporta apģērbus, pieder E. Dzalbes mammai Initai Dzalbei. Viņa auž kopš lietišķās mākslas vidusskolas beigšanas. Tomēr ģimenes uzņēmums Ambline tapa, pateicoties dzintara pavedienam, ko pirms vairākiem gadiem izgudroja RTU zinātniece Inga Ļašenko, un šī jaunā pavērsiena attīstība ir tieši Edgara rokās, vēsta laikraksts Diena.

Viņš esot tas, kurš dodas uz izstādēm, meklē uzņēmumam sadarbības partnerus ārzemēs, domā mārketinga un iepakojuma risinājumus un cenšas iedabūt Ambline produkciju pēc iespējas vairāk veikalu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Biznesa Eskalators jaunajiem uzņēmējiem dos iespēju tirgoties Latvijas lielākajā tirdzniecības centrā

Dienas Bizness,30.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajiem un topošajiem uzņēmējiem sākas pieteikšanās projektam Biznesa Eskalators, ko rīko tirdzniecības parks Alfa sadarbībā ar Latvijā vadošo biznesa laikrakstu Dienas Bizness. Projekta mērķis ir, nonākot reālā tirdzniecības vidē, dot iespēju Latvijas jaunajiem uzņēmējiem pārliecināties par radītā produkta dzīvotspēju.

«Latvijā ir daudz uzņēmīgu cilvēku, kas gatavi riskēt un kļūt nevis par darbiniekiem, bet par darba devējiem. Populāra kļūst mazo uzņēmumu atvēršana un mājražošana, un arvien biežāk pircējiem tiek piedāvātas nestandarta preces – dažādi dizaina priekšmeti, Latvijā ražoti mājas aksesuāri un apģērbi. T/p Alfa vienmēr ir ieinteresēts saviem klientiem piedāvāt aizvien jaunus produktus un pakalpojumus, un šāda konkursa īstenošana mums kā tirdzniecības centram ir lieliska iespēja piesaistīt tirgotājus, kas, iespējams, citādāk līdz mums nenonāktu. Lai palīdzētu vietējiem uzņēmumiem attīstīties, jau trešo gadu pēc kārtas perspektīvākajiem jaunajiem uzņēmējiem dodam iespēju vienu mēnesi tirgot savu produkciju t/p Alfa speciāli radītā stendā. Šī ir lieliska iespēja pārbaudīt sava biznesa jaudu vienā no lielākajiem tirdzniecības centriem, gūt atsauksmes no klientiem un saprast sava produkta stiprās un vājās puses lielas konkurences apstākļos,» stāsta t/p Alfa vadītāja Liene Apine.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Bērni iedvesmo biznesam

,08.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1.septembra lielākajā tirdzniecības parkā Alfa īpašā stendā tirdzniecību uzsāks divi entuziasma pilni jauni zīmoli – Sēklu Muss un Smuklietas. Šāda iespēja radusies, pateicoties dalībai projektā Biznesa Eskalators, ko t/p Alfa jau trešo gadu rīko sadarbībā ar Latvijā vadošo biznesa laikrakstu Dienas Bizness. Jaunajiem uzņēmējiem bez pieredzes tirdzniecības centros šī būs iespēja izmēģināt savas pārdošanas prasmes, kā arī pārbaudīt produkta konkurētspēju intensīvas tirdzniecības apstākļos.

Zīmols Sēklu Muss šobrīd piedāvā 2 veidu produktus – sēkliņu un žāvētu augļu trifeles un batoniņus. Produkts ir īpašs un konkursa Biznesa Eskalators žūriju pārliecināja ar to, ka tā sastāvā netiek pievienots cukurs, milti un olas, kā arī tas nesatur glutēnu. Tā pagatavošanā tiek ievēroti svaigēšanas principi.

«Savus veselīgos produktus īpaši iesakām sportistiem, vegāniem, veģetāriešiem, grūtniecēm, barojošām māmiņām, bērniem, svara vērotājiem, celiakijas slimniekiem. Tas ir lielisks našķis katram, kas ievēro veselīgu dzīvesveidu, uzturā vēlas lietot vitamīniem un minerālvielām bagātu pārtiku,» stāsta veselīgo trifeļu Sēklu Muss radītāja Agnese Nazareca, kuru biznesam iedvesmojusi vēlme radīt veselīgus našķus sev un bērniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Uzņēmējdarbības uzsākšanai, lielākoties, tika izlietoti visi bērna kopšanas atvaļinājuma laikā iekrātie pašas līdzekļi, ko ne mirkli nenožēloju," atklāj organiskā stikla sienas un galda plānotāju "Penguin Stories" izveidotāja Egita Vītola.

"Doma, par to, ka vēlos savu īpašo lietu, ar ko nodarboties, un veidot savu uzņēmumu, manī ir dīdījusies ilgi. Šķiet, ka jau kopš vidusskolas laikiem, jo man vienmēr paticis ideju ģenerēšanas un kaut kā jauna radīšanas process," stāsta SIA "Penguin Stories" dibinātāja E.Vītola.

Līdz šim viņa bija izmēģinājusi spēkus uzņēmējdarbībā, savulaik pārdodot miniatūrsunīšu apģērbus un studiju gados kursabiedrenei palīdzot uzņēmuma SIA "CherryBerry" izveidošanā. Tāpat E.Vītola vienmēr interesējusies par interesantām pašmāju idejām un uzņēmumiem, galvenokārt, tiem, kuri veiksmīgi izveidoti un attīstīti, pateicoties dibinātāju apņēmībai, pašiedvesmai un darbam, nevis tikai runāšanai un sapņošanai. Šīs ir īpašības, kas arī viņai palīdzēja uzņēmuma izveidē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Dzintara pavediens: apvienojot tehnoloģijas un tradīcijas

Mārtiņš Šmits, speciāli DB,01.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā izgudrotais dzintara pavediens ir ļāvis mazam ģimenes uzņēmumam radīt jaunus produktus ar augstu pievienoto vērtību, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Apvienojot tradicionālās amatniecības prasmes, rūpīgu roku darbu un jaunākos zinātnes sasniegumus, SIA Ambline ražo ekskluzīvus tekstila izstrādājumus. Tie labi izskatās, kā arī uzlabo valkātāja veselību.

Dzintara pavediena stāsts sākās 2006. gadā, kad Latvijas zinātniece, Rīgas Tehniskās universitātes Biomateriālu un biomehānikas institūta vecākā pētniece Inga Ļašenko Ēģiptes Nacionālajā bibliotēkā Kairā uzgāja rakstu par dzintara izmantošanu Senajā Ēģiptē: «Dzintara traukos tur senatnē glabātas asinis, un izmantotais materiāls ļāvis tām nesarecēt,» stāsta dzintara pavediena izgudrotāja. Pirmā ideja tāda arī bijusi: radīt attīrītiem dzintara putekļiem piesātinātu materiālu, ko varētu izmantot mākslīgajiem asinsvadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru