Biznesa eskalatora dalībnieki jūlijā izmēģināja atšķirīgu mārketinga stratēģiju un gaida pircēju pieplūdumu pēc kāda laika
«Domāju, ka jūlija Biznesa eskalatora dalībnieki ir apmierināti ar iespēju būt Alfā un uztvēra to kā pieredzi, kas dos atspērienu nākotnē. Abiem uzņēmumiem paveicās, jo jūlijā visos Galactico centros bija izpārdošanas kampaņa un bija lielāka cilvēku plūsma. Tajā pašā laikā cilvēki šajā laikā nāk uz izpārdošanu, lai pirktu preces pat ar 70% atlaidi, tāpēc šādi specifiski produkti ar ķiršu kauliņiem un dzintara pavedienu nav tik aktuāli,» saka Liene Apine, t/p Alfa vadītāja.
Atšķirīga stratēģija
«Šis mēnesis ir interesants ar to, ka viens no dalībniekiem – Ambline – realizē citādāku stratēģiju nekā dalībnieki līdz šim. Ir mainīts uzsvars no pārdošanas uz iepazīstināšanu ar zīmolu, cerot, ka pirkumi tiks veikti vairāk rudens un ziemas sezonā. Tas ir drosmīgs solis un pie tādas stratēģijas ir pastiprināti jādomā līdzi zīmola vizuālajām izpausmēm un pārdevēju kompetencei maksimāli «garšīgi» izstāstīt par zīmolu,» saka Mārtiņš Barānovs, zīmolu un dizaina aģentūras Brand Eleven dibinātājs.
L. Apines skatījumā koncepts, kādā Ambline bija izlēmis sevi pozicionēt projekta Biznesa eskalators ietvaros, ir interesants un pareizs. Saprotot, ka t/p Alfa apmeklētājs nav 100% viņu pircējs un nepirks šalles kā ikdienas preci, bet tā varētu būt laba dāvana, viņiem šis mēnesis izvērties kā mārketinga aktivitāte ar skatu nākotnē. Zinot, ka dzintara pavedienam piemīt ārstniecisks efekts, L. Apine ieteiktu to vairāk akcentēt. «Es respektēju uzņēmuma domu izmantot Biznesa eskalatoru kā platformu, lai izplatītu ziņu par sevi un veicinātu produkta atpazīstamību. Tas, ka produkcija ir domāta kā ekskluzīva dāvana, diemžēl nenolasījās manā sarunā ar pārdevēju. Es šo faktu rekomendētu vairāk iepīt sarunā. Īpašniekam šī doma ir, bet pārdevējas izpildījumā es to neredzēju,» stāsta Dzintars Koknēvičs, SIA Mercuri International valdes loceklis.
Uzņēmums ir uzņēmis pareizu virzienu, izmantojot lokālu produktu – dzintaru, kas ir spēcīgs Latvijas zīmols, bet pagaidām tiek izmantots visai šauri, vērtē Jānis Ogsts, laikraksta Dienas Bizness valdes loceklis. «Tomēr šķiet, ka produkts vēl nav nobriedis, jo man kā potenciālajam pircējam īsti nav skaidrs, kas tas ir – dārga šalle vai ārstniecības līdzeklis. Jāņem vērā, ka, reklamējot šo produktu kā palīgu veselības uzlabošanā, nepieciešams zinātnisks un ticams pamatojums, citādi neskaidrība var atturēt pircējus. Tāpēc es ieteiktu skaidri fokusēties konkrētā virzienā un to attīstīt,» viņš norāda.
Pielāgojas apstākļiem
«Otram dalībniekam – CherryBerry – stratēģija ir vērsta uz pārdošanu. Mans ieteikums – paraudzīties no malas uz zīmola grafisko identitāti, lai viss kopums, sākot no logotipa un beidzot ar iepakojumu, būtu izpildīts vienotā pievilcīgā stilā. Ņemot vērā līdz šim redzēto, zīmols to var veiksmīgi realizēt,» secina M. Barānovs.
J. Ogstu mulsina nosaukums CherryBerry, jo viņa skatījumā tas neatbild uz jautājumu, kas tas ir – ievārījums, kompots, dzēriens vai kompreses. Viņš uzskata, ka biznesa ideja ir laba, vienīgi to vēl nepieciešams noslīpēt un padarīt produktu mūsdienu cilvēkiem maksimāli ērtu lietošanā – arī Apple savu pirmo iPhone varēja palaist tirgū pāris gadu ātrāk, bet viņi nogaidīja, līdz produkts bija noslīpēts līdz galam. «Mūsdienās cilvēki grib gatavus, ērti lietojamus produktus. Iespējams, CherryBerry var izstrādāt kādu produktu, ko nebūtu nepieciešams ne sildīt, ne atvēsināt, kas varētu būt pievilcīgāk steidzīgajiem, kas nevēlas gaidīt, kamēr produkts ledusskapī atdziest vai krāsnī uzsilst,» spriež J. Ogsts.
Vasaras karstumā CherryBerry sākumā prezentēja produktus kā siltuma kompreses, bet pēc tikšanās ar ekspertiem mainīja koncepciju atbilstoši laika apstākļiem un akcentēja atvēsinošo funkciju. «Viņi saprata, kā uzrunāt pircējus. Pozitīvi arī tas, ka īpašniece domāja plašāk, piemēram, cienāja ar ķiršiem,» vērtē L. Apine.
Dz. Koknēvičs novērtē CherryBerry pārdevējas atraktivitāti. «Viņa bija proaktīva un meklēja kontaktu ar potenciālo pircēju. Ķiršu kauliņu kompreses var būt gan atvēsinošas, gan sildošas. Stāstot par produktu vasarā, es ieteiktu akcentēt atvēsinošo funkciju,» saka Dz. Koknēvičs.