SIA Ambline mērķis, piedaloties projektā Biznesa eskalators, – iepazīstināt potenciālos pircējus ar savu produkciju
«Izgatavojam tekstila izstrādājumus ar Latvijas inovāciju – dzintara pavedienu vijumā ar linu, kokvilnu un zīdu,» stāsta Edgars Dzalbe, SIA Ambline pārdošanas direktors. Edgara mamma nodarbojas ar aušanu vairāk nekā 30 gadus, un viņš nolēma palīdzēt meklēt jaunas noieta iespējas. Sievastēvs pastāstījis, ka Latvijā ir izgudrots dzintara pavediens, kam pasaulē neesot analoga, un ģimene saskatīja tajā potenciālu. Tā pagājušā gada septembra beigās nodibināts uzņēmums. «Pa šo laiku ir gājis kā pa viļņiem. Visiem ir skaidrs, ka pirmie divi gadi būs smagi. Mēs tagad strādājam pie tā, lai iepazīstinātu Latvijas un ES valstu cilvēkus ar šo inovāciju,» saka Edgars. Tāpēc viņa mērķis, piedaloties Biznesa eskalatorā, bija galvenokārt stāstīt par uzņēmuma produkciju. «Necerēju te daudz ko pārdot. Pats galvenais, lai cilvēki uzzina un iepazīstas ar produktu, varbūt vēlāk iegādājas dāvanu tuvam cilvēkam īpašos svētkos vai ārzemju viesim. Tā ir praktiska dāvana, ko nēsāt ikdienā,» teic Edgars.
Vēl taustās
«Jau izsenis zināms, ka dzintars iedarbojas uz cilvēka organismu. Dizntara pavediena izgudrotājas, Rīgas Tehniskās universitātes zinātnieces Ingas Ļašenko zinātniskie pētījumi apstiprināja, ka tas uzabo asinsriti un līdz ar to saistītos procesus cilvēka organismā, piemēram, kavē trombu veidošanos, sāļu nogulsnēšanos, vēža šūnu veidošanos, kā arī atjauno un nostiepj zemādas šūnas, padarot ādu jaunāku un veselīgāku.
Man pašam ir sēdošs darbs, un no tā nereti ir stīvums plecos. Pusgadu nēsāju savu dzintara šallīti un neatceros, ka man šajā laikā būtu sāpējuši pleci,» apgalvo Edgars. Runājot par to, kā šādu preci popularizēt, viņš atzīst, ka uzņēmums joprojām ir meklējumos, kurš būtu pareizākais veids, kā uzrunāt pircēju. Ņemot vērā, ka visi izstrādājumi tiek austi ar rokām, potenciālajiem klientiem Ambline produkcija tiek prezentēta kā ekskluzīvs produkts ar pozitīvām papildīpašībām, ko dod dzintara pavediens.
Trīsreiz apdomā
Edgars stāsta, ka latviešiem nepatīk pārlieka pārdevēja uzbāzība, tāpēc esot jāatrod līdzsvars, kā ieinteresēt, bet pārlieku neuzmākties. «Ja šo robežu pārkāpj, tas vairāk aizbaida, nekā ieinteresē. Galvenais ir «uzķert», ko klients vēlas – sev vai dāvanai, un tad jau atliek spiest uz pareizajām podziņām. Produkcija ir labi noformēta, pie dažām lietām vēl jāpiestrādā,» neslēpj Edgars. Viņš uzskata, ka uzņemtais kurss ir pareizs un atliek turpināt darbu.
Paredzams, ka popularizēšanas aktivitātes augļus sāks nest gada nogalē – oktobrī, novembrī, decembrī. «Ir skairs kā diena, ka viss nenotiek uzreiz. Produkts ir atšķirīgs no citiem, to cena ir samērā augsta, un cilvēkam trīzreiz jāpapdomā, pirms veikt pirkumu,» saka Edgars.
Sāka ar šallēm
Pirmais SIA Ambline produkts bija šalles. Ar laiku sortimentu papildināja pirts un vannas aksesuāri (ziepju maisiņi, masāžas dvielīši u.tml.), aproces, tauriņi, kaklasaites. Uzņēmums piedāvā arī apģērba izgatavošanu pēc individuāla pasūtījuma. Pavisam nesen tas pievērsies gultas un nakts veļas izstrādei.
SIA Ambline ir sākusi sadarbību ar prezentreklāmas aģentūrām, tāpēc ir cerība, ka rudens pusē varētu tikt saņemti pirmie pasūtījumi no korporatīvajiem klientiem.
Tāpat paredzēts piedalīties arī Ziemassvētku laika tirdziņos Vācijā. Uzņēmums to darīja jau pērn, un ar tur paveikto Edgars ir apmierināts.
Tālāka uzņēmuma nākotne tiek saistīta ar ārzemēm. «Latvija ir ļoti labs placdarms, kur pārbaudīt produktu, neieguldot lielus līdzekļus. Paskatīties, ko cilvēki domā. Te labi var notestēt produktu un skatīties tālāk,» saka Edgars. Uzņēmumu interesē daudzu valstu tirgus, šobrīd aktīvāk tiek strādāts pie sakaru veidošanas ar Vāciju, Zviedriju un Itāliju.