Suvenīru un dizaina preču uzņēmumam SIA Typical ir divas pastkaršu kolekcijas – Typical Latvian un Touch of Nature, no kurām lielāko pircēju atsaucību izpelnījusies kartīšu sērija par tipiskajiem latviešiem
«Tajā atspoguļojam nevis tradicionālo, bet tipisko latvieti dažādos dzīves mirkļos. Viena no manām mīļākajām pastkartēm ir bērzu sulas tecināšana, jo tā rīkojas tipisks latvietis pavasarī. Cenšamies notvert šādus mirkļus, sadarbojoties ar dažādiem fotogrāfiem,» saka Elīna Bērziņa, SIA Typical līdzīpašniece.
Viņa uzskata, ka visdārgākais, ko otram var uzdāvināt, ir laiks. Īsziņas pazūd līdz ar jaunu telefonu, bet, kad uznāk slikts garastāvoklis, var paņemt kasti ar pastkartēm, nopūst putekļus un izlasīt atziņas no draugiem.
Ideja par šādām pastkartēm radās Elīnas biznesa partnerei Ievai Garjānei, viņa aizraujas ar pastkaršu sūtīšanu, un viņai patīk fotografēt. Tieši tobrīd Elīna meklēja savu ceļu, un Ieva piedāvāja šo ieceri attīstīt kopīgi. Lai veicinātu uzņēmējdarbību jauniešu vidū, Gulbenes pašvaldība izsludināja konkursu par finansējumu, viņas uzrakstīja biznesa plānu un saņēma atbalstu.
Patīk ārzemniekiem
Šobrīd uzņēmumam ir vairāk nekā 50 kartīšu. Elīna ik pa laikam cenšas tās papildināt ar jaunām. Viņa norāda, ka sarežģītāk ir ar Typical Latvian sēriju, jo nav viegli atrast motīvus, kas labi izskatītos melnbalti un būtu interesanti, tipiski latviešiem. Piemēram, rudens ar krāsainām lapām ir skaists gadalaiks, bet melnbaltā variantā izskatās, ka pa gaisu lido melni pleķi.
Nereti Elīna atrod kādu interesantu attēlu un tad meklē autoru, kam tas pieder. Tālāk notiek vienošanās ar autoriem, līgumu slēgšana.
Visu rakstu Ar pastkartēm stāsta par Latviju lasiet 10. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.
TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:
Sākam biznesu: Gribētos sasniegt Ameriku
Sākam biznesu: Sauli testē virtuāli
Sākam biznesu: Piedāvā dabīgu alternatīvu
Sākam biznesu: Lai bērni domātu līdzi