Jaunākais izdevums

SIA ECOtex zīmols CherryBerry piedāvā unikālus tekstila izstrādājumus, kas izgatavoti no lina un pildīti ar ķiršu kauliņiem:

• spilveni;

• čības;

• acu maskas;

• muguras sildītāji;

• plecu spilveni;

• rotaļlietas.

Uz jautājumu par atšķirībām no pārējiem līdzīgiem produktiem, piemēram, griķu sēnalu spilveniem, uzņēmuma pārstāvji izceļ četrus iemeslus, kāpēc ķiršu kauliņu pildījums ir vislabākais.

1. visi pārējie materiāli, piemēram, griķu sēnalas, zirņi pamazām sabirst un rada putekļus, kurus regulāri ieelpot nemaz nav veselīgi. Ķiršu kauliņi, kādi ir, tādi paliek – nekādu putekļu.

2. Viegli kopt un ilgi kalpo – mazgājams veļas mašīnā vai ar rokām, izžāvējams un lietojams atkārtoti.

3. Uz tiem drīkst pilināt ēteriskās eļļas, bet tikai pēc sildīšanas, ļaujot smaržai izplaiksnīt.

4. Kauliņu struktūra nodrošina masējošu iedarbību, izmantojama fizioterapijā.

SIA ECOtex ir atvērti jauniem piedāvājumiem un sadarbībai - realizēt jebkuru ieceri, arī pēc individuāla pasūtījuma: www.cherryberry.lv

CherryBerry produkcija būs iegādājama t/p Alfa Biznesa eskalatora stendā no 1. līdz 31. jūlijam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompreses ar ķiršu kauliņiem izmanto līdzīgi kā ar linsēklām pildītās, tiesa, pirmais variants Latvijā vēl nav plaši pazīstams

CherryBerry (SIA ECOtex) ražo tekstila izstrādājumus ar ķiršu kauliņiem – spilvenus, acu maskas, čībiņas, masāžas maisiņus, aukstuma kompreses dažādām ķermeņa daļām. Uzņēmuma vadītāja Kristīne Duļbinska stāsta, ka kompreses ar ķiršu kauliņiem, ko var lietot gan kā siltuma, gan kā aukstuma kompreses, ir dabas dziedniecības līdzeklis, kam esot labvēlīga iedarība uz veselību. Latvijā līdzīgi mēdz izmantot linsēklas un griķu sēnalas. «Ķiršu kauliņiem ir atšķirīga struktūra, kas nodrošina masāžas efektu un ilgāk uztur siltumu vai aukstumu – īsā laikā uzņem un ilgākā periodā atdod tai ķermeņa daļai, kur ir uzlikts,» raksturo Kristīne. Sākumā daļai cilvēku ir skepse – kā gan ķiršu kauliņi var palīdzēt? «Stāstām, ka tie darbojas ar siltumu vai aukstumu, tas ir tas unikālais. Kad izstāstām, cilvēki ir gatavi iegādāties. Cilvēki ir dažādi – arī skeptiski, taču pārsvarā pozitīvi,» saka Kristīne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Rīgas Melnais Balzams Ķiršu sasniedzis rekordaugstus pārdošanas rādītājus

Dienas Bizness,04.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Rīgas Melnais Balzams» dzērienu līnijas jaunpienācējs – ķiršu balzams, kura ražošana tika uzsākta šā gada augustā, strauji iekarojis savu vietu alkoholisko dzērienu tirgū un sasniedzis ievērojamus pārdošanas apjomus. Nepilnu divu mēnešu laikā pārdoti vairāk nekā 70 tūkstoši «Rīgas Melnā Balzama Ķiršu» pudeļu jeb aptuveni 33 tūkstoši litru. Savukārt no kopējiem «Rīgas Melnā Balzama» pārdošanas apjomiem jaunais ķiršu balzams sasniedzis jau 16%.

Sākotnēji «Rīgas Melnais Balzams Ķiršu» sēriju bija iecerēts ražot ierobežotā apjomā ar fokusu uz Latvijas tirgu, taču pēc milzīgā pieprasījuma un produkta augstajiem pārdošanas rādītājiem pieņemts lēmums to iekļaut «Rīgas Melnā Balzama» produktu līnijā, kā arī izvirzīti ambiciozi mērķi palielināt vietējā tirgus daļu un aktīvi iekarot eksporta tirgus, tādējādi veicinot arī Latvijas eksportu kopumā.

Oktobrī «Rīgas Melnais Balzams Ķiršu» būs pieejams lielākajos veikalu tīklos Lietuvā un Igaunijā. Turpretim nākamgad plānota «Rīgas Melnais Balzams Ķiršu» sērijas ekspansija Krievijā, Itālijā, Lielbritānijā, Skandināvijas valstīs un citviet pasaulē. Tāpat produkts būs nopērkams arī Eiropas lidostu beznodokļu jeb duty-free veikalos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Viena no lielākajām ambīcijām ir ieiet Amerikas tirgū,» stāstot par A/S Latvijas balzams jauno produktu, uzsver uzņēmuma pārstāvis Māris Kalniņš.

Papildinot Rīgas Melnā Balzama dzērienu līniju, A/S Latvijas balzams sācis ražot jaunu – ķiršu balzama versiju. Tādējādi uzņēmums plāno kāpināt dzēriena pārdošanas apjomus kā pašmāju, tā arī eksporta tirgos, tai skaitā tuvākajos gados būtiski augt ASV un Lielbritānijā.

Jaunā – ķiršu – garša esot izvēlēta, ņemot vērā Upeņu balzama veiksmes stāstu un arī balstoties uz jaunākajām patēriņa tendencēm pasaulē - patērētāji dod priekšroku saldākām dzērienu garšām un mazākam alkohola daudzumam. Taču atšķirībā no upenes, kas ir zināma Eiropā, ķirsis ir pazīstams globāli – tā garšu sapratīs gan šeit Latvijā, gan aiz okeāna, spriež uzņēmumā. Balzams patlaban ir pieejams 35 pasaules tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top? Brūža alus ar ķiršu sulu

Monta Glumane,19.06.2020

Fotogalerijā skaties, kā top "Cēsu alus" Brūža alus ķiršu sārtais no ogu brūvējumu līnijas!

Foto: Ritvars Skuja/Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv viesojas AS "Cēsu alus", lai vērotu, kā tiek ražots Brūža alus ķiršu sārtais no ogu brūvējumu līnijas.

Brūža alus ogu sērijā ir iekļautas divas dažādas alus šķirnes - alus ar ķiršu sulu un alus ar aveņu sulu.

Brūža alus ir "Cēsu alus" darītavas galvenā alus meistara Māra Gramberga īpaši izveidota alus sērija, tajā iekļaujot dažādas alus šķirnes, kuru nosaukumi raksturo arī alus garšu katrai šķirnei. Brūža Ogu brūvējumu līnijā ir ali, kuru pagatavošanā izmantotas ogu un augļu sulas.

Alus patērētāji kļūst izvēlīgāki 

Alus nozari Latvijā sašūpojis pandēmijas vilnis, tomēr, neskatoties uz to, rodas aizvien...

Brūža alus ogu brūvējumu līnija tika izveidota 2019.gadā, alu ar sulām nošķirot no pārējās Brūža alus līnijas gan ar nosaukuma, gan dizaina palīdzību. Bet Brūža alus ķiršu sārtais tirgū pieejams ir jau no 2017.gada. Tas ieguva pircēju atzinību un Latvijas alus tirgū pieauga pieprasījums pēc Beļģijā iecienītā alus ar dažādām sulām, piemēram, kriek tipa alus ar ķiršu sulu. Ņemot vērā šī tirgus segmenta popularitāti un pozitīvo pieaugumu, AS "Cēsu alus" izveidoja atsevišķu Brūža alus ogu brūvējumu līniju. Brūža ķiršu sārtais alus starptautiskajā konkursā "Baltic Beer Star 2017" augļu alus kategorijā tika apbalvots ar augstāko novērtējumu - Zelta medaļu.

"Cēsu alus" produktu attīstība notiek nepārtraukti, tādēļ ļoti iespējams, ka nākamajā sezonā uzņēmums paplašinās Brūža alus ogu brūvējumu līniju ar kādu jaunu garšu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Latvijas Tekstils vadītājs: Rīgas centrs kļūst arvien tukšāks

Lelde Petrāne,02.10.2019

«Latvijas Tekstils» cenšas dažādot piedāvāto produkciju un drīzumā tirdzniecībā nonāks arī trauki.

Foto avots: «Latvijas Tekstils»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ja runājam par uzņēmuma «Latvijas Tekstils» salonveikalu, kas atrodas Rīgā, Matīsa ielā 17, diemžēl bēdīgākais ir tas, ka pilsētas centrs kļūst arvien tukšāks, veikalu piedāvājums - arvien garlaicīgāks, jo visa tirdzniecība pārvācas uz lielveikaliem un tirdzniecības centriem,» biznesa portālam db.lv sacīja «Latvijas Tekstils» vadītājs Oskars Polmanis.

O. Polmanis atzīst, ka, ja fiziskā veikala Matīsa ielā finansiālie rādītāji turpinās kristies, iespējams, «Latvijas Tekstils» pat pieņems lēmumu par tā slēgšanu.

«Latvijas Tekstils» izgatavo mājas tekstilu: dvieļus, galdautus, salvetes, priekšautus, cimdus, maisiņus no lina un kokvilnas, karogus un lentes, kā arī pārdod saistītos produktus gan fiziskajā veikalā, gan internetveikalā.

Vaicāts, vai arī «Latvijas Tekstils» apsvēris iespēju atvērt veikalu kādā no tirdzniecības centriem, O. Polmanis db.lv sacīja: «Neesam par to domājuši, neesam uzprasījušies un arī neviens piedāvājums nav bijis.»

«Tajā, ka Rīgas centrs kļūst arvien tukšāks, svarīgu faktoru spēlē arī apstāklis, ka Rīga ir viena no retajām galvaspilsētām Eiropā, kurā vispār nav iepirkšanās ielas, un tā vistiešākā veidā ir pilsētas plānotāju atbildība. Krišjāņa Barona un Tērbatas ielas ir mašīnu caurbrauktuves. Tur nav interesanti pastaigāties un atrast interesantus veikalu piedāvājumus. Sūdzamies, ka Rīgai ir par maz tūristu, tai pat laikā izveidot kaut vienu iepirkšanās ielu nepietiek politiskas motivācijas. Jautājums tikai - kādēļ? Kamēr Stopiņu novadā būvēs dzīvesstila tirdzniecības centru ar gājēju ielām un streetfood kafetērijām, tepat Matīsa ielā ir milzīga degradēta teritorija - Vidzemes tirgus, kur dzīvība dziest ar katru dienu. Pilsētas sirdī, sabiedriskā transporta krustpunktā ir vairāki hektāri zemes, kur varētu attīstīties dzīvesstila veikaliņi, streetfood kafejnīcas, amatnieki, pakalpojumu sniedzēji un kas vēl tik nē... Un tas sekmīgi kalpotu ne tikai par vietējo iedzīvotāju, bet arī tūrisma magnētu. Un tieši šis būtu tas galapunkts, uz kuru vajadzētu vest iepirkšanās ielai vai pat ielām. Taču, lai tas notiktu, ir vajadzīgs pilsētas plānotājs ar galvu, ideju un enerģiju. Pats no sevis nekas netaps,» savās pārdomās dalījās O. Polmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstot ilgtspējas kultūru, tirdzniecības centrs “Spice” nodibinājis sadarbību ar atkritumu apsaimniekošanas uzņēmumu “AJ Power Recycling”, kuras ietvaros pie tirdzniecības centra “Spice” tiks izvietoti pirmie uzņēmuma tekstila šķirošanas konteineri Rīgā.

Specializētajos konteineros iedzīvotāji aicināti nodot nevajadzīgo apģērbu, apavus un citus tekstila izstrādājumus, tādējādi nodrošinot to atkārtotu izmantošanu un pārstrādi, nevis nonākšanu kopējos atkritumos.

Latvijas tirgū ik gadu nonāk aptuveni 24 tūkstoši tonnas jaunu tekstilizstrādājumu, turklāt to ražošanā var tikt izmantotas teju 1900 dažādas ķīmiskas vielas, un daļai no tām piemīt arī negatīva ietekme uz vidi. Tieši tādēļ arī tekstilam, tāpat kā plastmasai, stiklam un citiem šķirojamajiem atkritumiem, ir nepieciešama atbilstoša apsaimniekošana.

Atsaucoties uz pašmāju vides aizsardzības biedrības “European Environment Mission” veiktā pētījuma datiem, gada laikā nešķirotajos sadzīves atkritumos kopumā nonāk vairāk nekā 26,7 tūkstoši tonnu tekstila atkritumu, kas pēc tam nonāk poligonos. Lielu daļu tekstilizstrādājumu atkritumu veido tieši mājsaimniecību vajadzībām iegādātie tekstilizstrādājumi. Latvijā ievestais tekstilizstrādājumu daudzums būtiski – pat 46 reizes – pārsniedz Latvijā savākto atkritumu daudzumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agita Lesniece latvju rokdarbu prasmes, kultūru un senās tradīcijas parāda jaunā gaisotnē atbilstoši mūsdienām

Fotogrāfijas skaties raksta galerijā!

Vairākus gadus viņa strādājusi telekomunikāciju jomā par pārdošanas speciālisti, bet pirms aptuveni sešiem gadiem dzīve savedusi kopā ar domubiedriem - audējiem, ar kuriem kopā A. Lesniece sākusi realizēt sapni par rokdarbu pasniegšanu citā, mūsdienīgā līmenī.

«Ne vienmēr tautas lietišķās mākslas priekšmetus cilvēki valkā ikdienā, lina vai vilnas apģērbus velk kādās gadskārtās, piemēram, Līgo vai Dziesmu un deju svētkos, bet ar savām kolekcijām, kurās ir gan aksesuāri, gan apģērbs, vēlos parādīt, ka šāda veida drēbes lieliski iederas arī ikdienas garderobē,» teic A. Lesniece.

Taujāta par konkurenci, A. Lesniece atzīst, ka pēta tirgus tendences, klientu gaumi un pieprasījumu, bet par sāncenšiem neuztraucas, jo katram ir savs rokraksts un klientūra, turklāt Latvijā ļoti daudzi uzņēmumi piedāvā lina apģērbu, kas šūts no rūpnieciskā auduma. Tās, viņasprāt, ir pavisam atšķirīgas disciplīnas, kuras nevar salīdzināt ne cenas, ne ieguldītā darba ziņā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Mazpilsēta, kurā par pakalpojumiem var maksāt ar bitkoiniem

Jolanta Sēnele,speciāli DB,05.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā neliela Šveices pilsēta pamanījās kļūt par Kripto ielejas galvaspilsētu.

Cūga (Zug) no pirmā acu skatiena ir tipiska izmēztā Šveices mazpilsēta ar ezeru vienā pusē un kalniem – otrā, kura slavena ar savu ķiršu liķieri. Pilsēta nav liela pat pēc Latvijas mērogiem – tikai 28 tūkstoši iedzīvotāju. Taču, lai šī miegainība un mazie mērogi neaizmiglo skatu, – Cūga ir Kripto ielejas galvaspilsēta.

Šajā mazpilsētā pāris gadu laikā ir reģistrēti jau vairāk nekā 100 uzņēmumi, kuru darbība aptver blokķēdes tehnoloģijas, kriptovalūtu un kriptogrāfiju. Kā holandiešu laikrakstam NRC Handelsblad atzīst Cūgas mērs Dolfijs Millers: «Pēc pieciem gadiem mēs redzēsim, vai esam bijuši pionieri vai muļķi.»

Cūgas mēra nostāja ir kalpojusi par skaidru signālu investoriem un blokķēdes uzņēmumu dibinātājiem. Pilsētai ir jau pieredze ar «īpašu attieksmi» – te ir viena no zemākajām korporatīvā nodokļa likmēm Šveicē. Kanādietis Johans Gēvers (Johann Gever) bija viens no pirmajiem, kurš pirms pieciem gadiem pārcēla savu uzņēmumu uz Cūgu. Viņš aģentūrai Bloomberg uzsver, ka zemas nodokļu likmes, protams, ir patīkamas, bet tādas ir arī Singapūrā, Honkongā un Dubaijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piena pārstrādes uzņēmums “Food Union” ir paplašinājis zīmola “Valmiera” inovatīvo piedāvājumu ar diviem jauniem “Shake Me Up” jogurta kokteiļiem, to attīstībā ieguldot 25 000 eiro.

Jaunie jogurta kokteiļi ir ar ķiršu un banānu garšu, kā arī ar ar cepumu un krēma garšu.

“Pēc pirmajiem pārdošanas rādītājiem jau redzam, ka abi jaunie kokteiļi ar banānu-ķiršu un cepumu-krēma garšām patērētājiem jau ir iegaršojušies – tas priecē un rada pārliecību, ka dzeramo uzkodu kategorijai Latvijā ir labs izaugsmes potenciāls,” saka “Food Union” piena produktu zīmolu vadītāja Ilona Jaroša.

Jauno “Valmieras” jogurta kokteiļu receptes ir izstrādātas “Food Union” Svaigo piena produktu izcilības centrā. Ražošana notiek “Rīgas piena kombinātā” uz PET līnijas, līdz ar to produkta iepakojums ir šķirojams un pārstrādājams.

Uzņēmumu grupā ir Latvijas "Valmieras piens" un "Rīgas piena kombināts", kas 2020.gada februārī pievienoja "Rīgas piensaimnieku", tāpat grupā ir lielākais saldējuma ražotājs Igaunijā "Premia", lielākais saldējuma ražotājs Dānijā "Premier Is" un saldējuma izplatītājs "Hjem Is", saldējuma ražotājs Norvēģijā "Isbjrn Is", saldējuma ražotājs Rumānijā "Alpin57Lux". "Food Union" ir arī divas piena produktu un bērnu pārtikas ražotnes Ķīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Lakto produktu klāsta paplašināšanā investē 20 000 eiro

Zane Atlāce - Bistere,07.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piena pārstrādes uzņēmums Food Union papildinājis raudzētā piena produktu zīmola Lakto klāstu ar trim jaunām garšām – ābolu, ķiršu un ķiršu-dzērveņu, informē uzņēmumā.

Kopējo investīciju apjoms, ko uzņēmums ir ieguldījis Lakto produkcijas paplašināšanā, ir 20 tūkstoši eiro. Kopumā Lakto klāstā jau ir 21 produkts.

Food Union grupas kopējais apgrozījums 2016. gadā sasniedza 247 miljonus eiro, bet EBITDA – 31,5 miljonus eiro. Grupā kopumā tiek nodarbināti vairāk nekā 2500 darbinieku, no kuriem vairāk nekā 1200 darbinieku strādā uzņēmumos Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

900 aldari brūvē kopīgu alu, lai glābtu nozari

Ilze Žaime,22.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amatalus darītava "Ārpus Brewing Co" Latvijas vārdu nes pasaulē un tagad, krīzes laikā, radījusi alu, lai atbalstītu visus nozares dalībniekus.

Alus darītavu SIA "Ārpus" Ādažu novadā 2017.gadā izveidoja četri alus mīļotāji. Katrs no viņiem pirms tam darbojās dažādās nozarēs - no IT jomas, līdz pat saistībai ar alus darīšanu. Par brūvētavas galveno aldari kļuva Vladimirs Berezins. Uzņēmuma nosaukumā ietverta doma par to, ka šis alus ir citādāks un ārpus ierastajām garšām.

No čigāniem līdz savai darītavai

Pašos pirmsākumos "Ārpus Brewing Co" darbojās kā "čigānu" alus darītava - pēc sevis izstrādātas receptūras alus tika brūvēts dažādās alus darītavās visā Latvijā. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Ģirts Tihomirovs norāda, ka tā bijusi lieliska iespēja labāk sagatavoties un uzkrāt pieredzi savas darītavas atvēršanai: "Pilnīgi noteikti jebkura čigānu alus darītava sapņo par savu brūzi, un mēs nebijām izņēmums."

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Ekonomikas ministre darba vizītē ASV pārrunās enerģētikas jautājumus

Dienas Bizness,13.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministre Dana Reizniece-Ozola no šā gada 13. līdz 17. jūlijam dosies darba vizītē uz Amerikas Savienotajām valstīm (ASV), informē Ekonomikas ministrijā.

Ministre plāno tikties ar augsta līmeņa ASV amatpersonām un enerģētikas nozares pārstāvjiem un pārrunātu Latvijai būtiskus enerģētikas jomas jautājumus, tai skaitā, Eiropas enerģētikas savienības izveidi, plānoto Latvijas gāzes tirgus liberalizāciju no 2017. gada un gāzes piegāžu dažādošanu, kā arī investīciju piesaisti enerģētikas jomā.

2015.gada 1.pusgadā Latvijas kopējais ārējās tirdzniecības apgrozījums ar ASV sastādīja 51,1 milj. EUR, kas ir par 33% vairāk, salīdzinot ar 2014.gada 1.ceturksni.

Latvijas preču eksports uz ASV 2015.gada 1.pusgadā bija 34,9 milj. EUR (40% pieaugums, salīdzinot ar iepriekšējā gada periodu), bet ASV preču imports – 27,6 milj. EUR (66% pieaugums). Savukārt Latvijas pakalpojumu eksports uz ASV šajā periodā sastādīja 16,2 milj. EUR (salīdzinot ar iepriekšējā gada periodu palielinājās par 20%), bet ASV pakalpojumu imports bija 13,6 milj. EUR (pieaugums par 15%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTO: Atklāta jaunā Getliņu atkritumu šķirošanas rūpnīca

Lelde Petrāne,26.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbu sākusi Baltijas valstīs lielākā atkritumu šķirošanas rūpnīca Stopiņu novadā– vairāk nekā 90% no sadzīves atkritumiem, kas līdz šim tika noglabāti Getliņu poligonā, tiks sašķiroti un nodoti otrreizējai izmantošanai.

«Kopumā rūpnīca spēs sašķirot līdz 300 tūkstošiem tonnu atkritumu gadā. Pie mums nonāks atkritumi no Lielrīgas atkritumu apsaimniekošanas reģiona, vienlaicīgi varēsim apkalpot 8 automašīnas, kuru plūsmu operators regulēs ar luksoforu palīdzību. Atkritumu pieņemšanas zonā slēgtā telpā nepieciešamības gadījumā varēsim uzkrāt reģionā savāktos atkritumus 3 dienu apjomā,» skaidroja SIA Vides pakalpojumu grupa vadītājs Guntars Levics.

«Getliņu poligonā nonāk teju puse no Latvijā saražotajiem sadzīves atkritumiem – turpmāk to ceļš vedīs nevis uz noglabāšanu kalnā, bet uz rūpnīcas šķirošanas līnijām,» norāda SIA Getliņi Eko kapitāldaļu turētāja pārstāvis, Rīgas vicemērs Andris Ameriks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Suvenīru budžetus negrib atklāt

Lāsma Vaivare,05.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažādi nodibinājumi un organizācijas nelabprāt atklāj, cik tērē suvenīriem, kuriem pasaulē jānes stāsti par Latviju.

Paredzēts, ka 2014. gadā Rīgas Tūrisma attīstības biroja (RTAB) suvenīru iegādei tiks izmantoti 5% no kopējā gada budžeta, norāda biroja vadītāja Vita Jermoloviča.

Tiesa, cik liels ir gada budžets, informācija netiek sniegta. Arī nodibinājuma Rīga 2014 pārstāvji no šī jautājuma izvairās. Runātīgāka ir Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) tūrisma mārketinga eksperte Liene Pīpkalēja. TAVA šogad šim mērķim plāno atvēlēt ap septiņiem tūkst. eiro (bez PVN), kas ir mazāk nekā pērn izmantotie gandrīz deviņi tūkst. eiro.

Neveiksmīga pieredze

TAVA drīzumā plāno organizēt iepirkumu personalizētu suvenīru iegādei. Pēdējos gados gan divi ar suvenīru iegādi saistīti konkursi noslēgušies bez rezultāta. 2012. gadā tika izsludināts konkurss ar domu atrast kādus jaunus oriģinālus suvenīrus, ko izmantot korporatīvo attiecību stiprināšanai un pasniegt starptautiskajās tūrisma izstādēs vai citos sarīkojumos gan tūrisma profesionāļiem, gan plašai publikai, lai veidotu viesmīlīgu priekšstatu par mūsu valsti un tās tūrisma piedāvājumu. Tā kā nebija svaigu un interesantu suvenīru ideju un arī cenas bija pārāk augstas, konkurss beidzās ar neko. Arī pērnruden izsludinātais iepirkums par suvenīru un kartona stendu izgatavošanu bija neveiksmīgs – tajā vispār nepieteicās neviens pretendents. Tas gan nenozīmē, ka TAVA iztiek bez suvenīriem – pērn par 2,6 tūkst. eiro (bez PVN) tika noslēgts līgums ar SIA Aba prezent par personalizētu šokolāžu izgatavošanu un piegādi, 2012. gada nogalē – ar SIA RicBerry par 5,3 tūkst. eiro par augļu un dārzeņu sukāžu un sīrupu piegādi mārketinga pasākumu īstenošanai, izriet no informācijas TAVA mājaslapā. L. Pīpkalēja papildina: pērn iegādātas arī briļļu tīrāmās drāniņas, plastmasas maisiņi, glāžu paliktņi, stikla šķīvji personalizēti ar tūrisma tēla logo. TAVA suvenīru iegādi plāno budžeta ietvaros un izvērtējot vajadzības – tiek apzināti iespējamie apakšuzņēmēji, noskaidrotas izmaksas un izvēlēts piedāvājums ar izdevīgāko cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radītā biznesa ideja - Pārdomu kauliņi (Reflection Cubes) - pagājušajā nedēļā uzsākusi kampaņu kolektīvā finansējuma interneta vietnē Kickstarter, lai savāktu finansējumu ražošanai.

Pārdomu kauliņi ir piemēroti gan cilvēku individuālajai, gan komandu attīstībai, norāda to veidotāji. Ideja balstoties Aristoteļa, citu klasisko domātāju un Džozefa Pīpera filozofijā, ka ikviens cilvēks, līdzīgi kā savu fizisko ķermeni, var attīstīt arī raksturu un gribasspēku, bet tam nepieciešama sistemātiska vingrināšanās. 54 Pārdomu kauliņu jautājumi dažādās kombinācijās sniedz gandrīz 100 000 alternatīvu risinājumu un rosina aizdomāties par dzīves lielajiem mērķiem un veidiem, kā tos sasniegt.

Pārdomu kauliņu Kickstarter kampaņa atrodama šeit: https://www.kickstarter.com/projects/reflectioncubes/reflection-cubes

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iesaka Laila Vārtukapteine, Elvi Latvija komercdirektore: Gruzijā dzīvoju no 2006. līdz 2008. gadam, kad tur bijām iecerējuši attīstīt mazumtirdzniecības tīklu. Politiskās situācijas dēļ šajā valstī darbība tika pārtraukta. Kopš tā laika Gruzijā jau kā tūriste esmu atgriezusies divas reizes.

Pēdējos gados šī valsts attīstības ziņā ir spērusi milzīgus soļus uz priekšu; tūristiem tā ir kļuvusi saistošāka – pilsētās restaurētas ēkas un tilti, labiekārtoti parki, ir izbūvēti un atjaunoti ceļi, tostarp tie, kas ved kalnos. Tiesa, līdz ar šīm pārmaiņām Gruzija sākusi zaudēt autentiskumu, savu senatnes elpu, nedaudz sāk līdzināties rietumiem.

Kad turp braukt?

Vasarā Gruzijā ir liela svelme, tomēr augusts ir pateicīgs mēnesis, kad apmeklēt šo valsti, jo tad nobaudāms plašs augļu un dārzeņu klāsts, garšas ziņā tie krietni pārspēj mūsējos. Augustā ir arī vīnogu ražas laiks, tādēļ ir vērts doties uz Kahetiju, kur ir milzīgas vīnogulāju plantācijas. Vīnogu vākšana nav romantiska pastaiga pa lauku, tas ir fiziski smags darbs, turklāt plantācijā, kur vīnogulāji ir augstāki par cilvēka augumu, ir ļoti karsti – tur nevar sajust vēja pūsmu. Protams, to atsver gardo ogu nobaudīšana. Vīna darīšanai tiek audzētas speciālas vīnogu šķirnes, ogas ir ļoti saldas, šķiet pat pārcukurotas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biznesa eskalators: Pieredze nākotnes atspērienam


Anda Asere,04.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa eskalatora dalībnieki jūlijā izmēģināja atšķirīgu mārketinga stratēģiju un gaida pircēju pieplūdumu pēc kāda laika

«Domāju, ka jūlija Biznesa eskalatora dalībnieki ir apmierināti ar iespēju būt Alfā un uztvēra to kā pieredzi, kas dos atspērienu nākotnē. Abiem uzņēmumiem paveicās, jo jūlijā visos Galactico centros bija izpārdošanas kampaņa un bija lielāka cilvēku plūsma. Tajā pašā laikā cilvēki šajā laikā nāk uz izpārdošanu, lai pirktu preces pat ar 70% atlaidi, tāpēc šādi specifiski produkti ar ķiršu kauliņiem un dzintara pavedienu nav tik aktuāli,» saka Liene Apine, t/p Alfa vadītāja.

Atšķirīga stratēģija

«Šis mēnesis ir interesants ar to, ka viens no dalībniekiem – Ambline – realizē citādāku stratēģiju nekā dalībnieki līdz šim. Ir mainīts uzsvars no pārdošanas uz iepazīstināšanu ar zīmolu, cerot, ka pirkumi tiks veikti vairāk rudens un ziemas sezonā. Tas ir drosmīgs solis un pie tādas stratēģijas ir pastiprināti jādomā līdzi zīmola vizuālajām izpausmēm un pārdevēju kompetencei maksimāli «garšīgi» izstāstīt par zīmolu,» saka Mārtiņš Barānovs, zīmolu un dizaina aģentūras Brand Eleven dibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizraušanās ar galda spēlēm rosina izveidot savu spēli Cargomaster par Latvijai svarīgu nozari – tranzītu, ko iecerēts piedāvāt arī citu valstu spēļu entuziastiem

«Latvijai svarīga ekonomikas attīstības sfēra ir tranzīts, gribējās šo tēmu iesaistīt spēlē, tāpēc ņēmu to par pamatu. Sākumā bija vairāki varianti – gribējām, piemēram, iesaistīt dzelzceļu, bet pēc vairākiem izstrādes variantiem palikām pie smagajām mašīnām. Ja cilvēkiem patiks šī spēle, varam paplašināt gan karti uz dažādām pusēm, gan ieviest jaunus transporta līdzekļus,» norāda Artūrs Jaunzems, galda spēles Cargomaster idejas autors un SIA BKU Group īpašnieks. Idejas līdzautore Liene Ziediņa piebilst, ka šobrīd šāds modelis – spēlei vēlāk iznāk papildinājumi – ir populārs. Tāds, piemēram, ir Katanai. «Tagad mums ir Eiropas karte, un, ja tiešām spēle cilvēkiem iepatiksies, ir iespēja izplesties pa citiem kontinentiem,» viņa teic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties svētkiem, sarosās gan lielie, gan mazie ražotāji un tirgotāji, piektdien, 22.jūnijā raksta laikraksts Dienas Bizness.

Tuvojoties svētkiem, veikala Riija apgrozījums parasti palielinās par 35%, cilvēki vairāk pērk linu izstrādājumus – galdautus, brunčus, stāsta veikala vadītāja Evija Jonuša. «Ap šo laiku paši sevi dēvējam par saimniecības preču veikalu – jebkura lieta ir noderīga svinēšanai. Piedāvājam arī stīvinātus lina galdautus – tiem, kuri gatavi dažādiem laikapstākļiem. Tas ir šī gada jaunums – tie aizstās vaskadrānas, jo atgrūž gan mitrumu, gan netīrumus un kalpo ilgi. Neiztikt arī bez Latvijas keramiķu traukiem mielastam un lina apģērba ērtai svinēšanai, kā arī vilnas plediem, » viņa stāsta. Šogad līgotājiem būs iespēja iegādāties pledu ar Lielvārdes jostas rakstiem. Jaunums ir tautas tērps T-krekla formā un Natālijas Jansones radīti linu brunči. «Alternatīva tiem, kuri nevēlas vilkt smagos, austos tautiskos brunčus, » vērtē E. Jonuša.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Mimu ir mazs tekstila dizaina uzņēmums, kas tika nodibināts pirms gada - 2013.gada maijā un šobrīd atrodas "lielā uzrāviena" stadijā.

Mimu apdrukā dabīgus lina audumus rokspiedes tehnikā ar ilgnoturīgām, apkārtējai videi draudzīgām krāsām uz ūdens bāzes, kas nesatur indīgas vielas.

Rokspiedes apdruka ir laikietilpīgs, taču arī ļoti meditatīvs process. Katra raksta dizains ir radīts, iedvesmojoties Latvijas etnogrāfijā un dabas skaistumā, un katrs spiedogs tiek izgrebts ar rokām.

Mimu produkti apvieno sevī latvisku dizainu un rūpes par apkārtējo vidi - visiem infomatīvajiem materiāliem un iepakojumam tiek izmantots otrreiz pārstrādāts papīrs, Mimu izstāžu stendi ir no kartona, kas arī ir dabai draudzīgs materiāls.

Mimu cenšas radīt produktus, kas ir funkcionāli, izturīgi un skaisti, par pieņemamām cenām. Preču sortimentā ietilpst: dekoratīvās spilvendrānas, mitrumizturīga lina pusdienu paliktņi, dubultā auduma maizes maisi, tējas maisiņi, virtuves cimdi, katla turētāji, pirts cepures, dvieļi, priekšauti u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aušanu tā pa īstam apguvusi tikai pirms dažiem gadiem, Ilze Mailīte stāsta, kā atgriezusies Ērgļos uz palikšanu un izveidojusi aušanas darbnīcu

I. Mailītes ģimenē aust pratušas arī iepriekšējās paaudzes, viņas bērnība pagājusi steļļu un diegu tuvumā. Taču tikai 2016.gadā, dzīvojot Rīgā, viņai radās doma par pašai savu Ērgļu tautastērpu. Sekoja sapnis par tautas tērpa noaušanu savā darbnīcā, lai gan tobrīd jaunās hidroinženierzinātņu maģistres ģimenē pat nebija steļļu. Apzinoties, ka daudz vēl jāapgūst, I.Mailīte atstāja savu toreizējo iepirkumu speciālistes amatu būvniecības uzņēmumā un uzsāka trīs gadu garu darbu pie SIA Mailīšu Fabrika izveides.

Īsteno LEADER projektu

Vēl bez biznesa plāna I.Mailīte ķērās pie Lauku atbalsta dienesta LEADER projekta rakstīšanas. Mailīšu ģimenes īpašumā bija zeme ar ēku Ogres upes krastos Ērgļos. Ēka nebija labā stāvoklī, tādēļ nācās to pilnībā pārbūvēt un paplašināt. Sākotnējo ēkas vīziju radīt palīdzēja brālēns arhitekts Austris Mailītis, un tālāk jau pēc pašas I.Mailītes radītajām skicēm tika izstrādāts projekts, norisinājās iepirkums par būvdarbu veikšanu un tika izraudzīts būvdarbu veicējs. Iepriekšējā darba vietā būvniecības uzņēmumā gūtā pieredze bija spēcīgs pamats, kas vēlāk palīdzēja šī projekta īstenošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma «Geka» telpās Bauskā sasaiņoti vairāki tūkstoši kārbu, kuras pasniegs Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības (ES) Padomē dalībniekiem. Darbi jāpabeidz līdz piektdienai, 12. decembrim, un sasaiņotās kārbas jānogādā Rīgā, vēsta reģionālais medijs Bauskas Dzīve.

ES prezidējošo valstu līdzšinējā darbībā ir savas tradīcijas. Viena no tām – kolēģiem no citām valstīm un ES institūcijām pasniedz kaklasaites vīriešiem un lakatiņus vai šalles sievietēm.

Šo tradīciju ievēros arī Latvija. Kungi dāvanā saņems zīda kaklasaites, savukārt dāmām pasniegtās šalles būs no lina. Šo aksesuāru dizaina autori ir tekstilmākslinieks Arvīds Priedīte, kura pārziņā bija kaklasaites, šalles veidojusi māksliniece Kristīne Ramane.

Iepirkuma konkursā Bauskas SIA «Geka» ieguvusi tiesības sagatavot 8000 šaļļu iesaiņojumu. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gūrijs Bulle stāsta, ka suvenīra iepakojuma koncepcijas autors ir dizainers Kārlis Sinka. Zīmējumu autore - Dārta Stafecka, savukārt Kristīnes Reimanes pārziņā bija sagatavot tekstu. Tas izvietots kārbas iekšpusē un stāsta par linu audzēšanas vēsturi Latvijā, par auduma iegūšanu un tā izmantošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ulmaņbikses ar savāktiem 11 eiro beidz mēģinājumu Indiegogo kampaņā savākt 15 150 eiro

LETA,19.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu pārstrādes projekts Ulmaņbikses ar savāktiem 11 eiro nesekmīgi noslēdzis kolektīvā finansējuma vietnē Indiegogo rīkoto kampaņu, kuras mērķis bija savākt 15 150 eiro, aģentūra LETA uzzināja vietnē Indiegogo.com.

Projektu atbalstījuši divi cilvēki.

Komentējot kampaņas iznākumu, viena no projekta autorēm Ruta Garklāva aģentūrai LETA sacīja, ka kampaņa bijusi domāta ārzemju pircējiem un ar blogu un tamlīdzīgu rīku palīdzību ārzemēs reklamēta, bet atsaucība bijusi ļoti maza. «Noteikti rīkosim vēl kādu kampaņu, visticamāk, ka pamainīsim platformu,» sacīja Garklāva. «Pašu Ulmaņbikšu projektu šīs kampaņas iznākums neietekmēs.»

Kā ziņots, kampaņa vietnē Indiegogo tika sākta ar mērķi savākt 15 150 eiro, kas uz pilnu slodzi ļautu noalgot šuvēju un iegādāties atbilstošu profesionālu tehniku, izstrādāt jaunu produktu - mēteli no vilnas un kokvilnas segām, kā arī palielināt ražošanas jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā portāls db.lv saviem lasītājiem ļauj ielūkoties Laimlinu zīmola darbnīcā, kur top linu izstrādājumi, tostarp, šodien aplūkotie linu dvielīši.

Zīmols izveidots 2015.gada maijā un tas ir jauns ģimenes uzņēmums, kas darbojas Ventspilī (māte Laima Špude - šūšanas tehnoloģija, meita Egija Freimane - dizains).

Darbnīcā top ne tikai dvielīši, bet arī maisiņi, svārki un citas lietas. Dažkārt pieprasījums pēc Laimlini precēm ir tik liels, ka nākas strādāt arī naktīs, uzsver L. Špude.

Lins izvēlēts, jo materiālam ir sena vēsture, tradīcijas. Tas ir draudzīgs cilvēkam, funkcionāls, izturīgs, labi uzsūc mitrumu, ātri žūst, saulē neizbalo, skaidro L. Špude.

Laimlinu produkts ir šūti izstrādājumi no dabīga lina. Sortimentā ir dvielīši, galdauti, celiņi, salvetes, priekšauti, lina apģērbs, gultas veļa, pirts lietas, aksesuāri, u.c. Apdarē tiek izmantotas mežģīnes, pīnēs, tautiskās un stilizētās lentas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais zaļās enerģijas uzņēmums Ignitis Renewables bioloģiskās daudzveidības aizsardzībai tā pārvaldīto atjaunojamās enerģijas objektu tuvumā īstenos neparastu pētījumu par atjaunojamās enerģijas staciju ietekmi uz vidi.

Pētījums ilgs trīs gadus, izzinot izmaiņas florā un faunā teritorijā ap topošo solāro paneļu parku Tauraģes novadā Lietuvā.

Pētījumā gūtie dati ļaus uzņēmumam Ignitis Group turpmāk īstenot labāku praksi saules paneļu un vēja parku būvniecībā, pēc iespējas mazāk kaitējot apkārtējai videi. Tā tiks pielietota arī pārējos uzņēmuma projektos Lietuvā un citās valstīs, tostarp arī Latvijā.

Ignitis Renewables Vides un atļauju izsniegšanas nodaļas vadītāja Lina Žibiene (Lina Žibienė) uzsver, ka bioloģiskās daudzveidības saglabāšana ir viens no uzņēmuma ilgtspējas stratēģijas galvenajiem mērķiem. Zaļā enerģija ir būtiski saistīta ar dabiskās vides saglabāšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru