Projekts Biznesa eskalators, ko organizē tirdzniecības parks Alfa (t/p Alfa) sadarbībā ar laikrakstu Dienas Bizness un portālu www.db.lv, paredzēts kā unikāla iespēja jaunajiem Latvijas uzņēmējiem viena mēneša laikā piesaistīt pircēju uzmanību savai produkcijai un sekmēt tās pārdošanu populārākajā Rīgas tirdzniecības centrā ar lielāko pircēju plūsmu - tirdzniecības parkā Alfa.
Projekta mērķis ir sniegt jaunajiem Latvijas uzņēmējiem praktisku pieredzi tirdzniecībā īpaši labvēlīgos apstākļos, kur izšķirīga ir produkta pievilcība pircēja acīs un prasme to pasniegt. Projekta dalībniekiem tā ir iespēja sekmēt savas produkcijas atpazīstamību un likt pamatus turpmākai uzņēmējdarbības attīstībai. Projekta ietvaros dalībnieki tiekas ar saviem klientiem - produkta gala patērētājiem, saņemot tūlītēju atgriezenisko saikni.
Projekta dalībnieku sniegumam rūpīgi seko t/p Alfa ekspertu komanda, kuras pārstāvji ir pieredzējuši nozares profesionāļi. Projekta dalībnieku piedāvājums tiek vērtēts un analizēts, iesakot labākos risinājumus katram uzņēmējam individuāli.
Komunikācijas iespējas
Jauno uzņēmēju veikums un ekspertu komentāri tiek atspoguļoti sadarbības laikrakstā Dienas Bizness un portālā www.db.lv - projekta sadaļā (http://www.db.lv/biznesa-eskalators).
Projektā tiek aktīvi iesaistīti t/p Alfa sociālo tīklu sekotāji, Dienas Biznesa lasītāji, vērtējot jauno uzņēmēju sniegumu, daloties ar personīgo pieredzi un balsojot par labākajiem projekta dalībniekiem.
Nolikums
1. Projekta priekšmets
1.1. Projekts sniedz iespēju 12 jaunajiem Latvijas uzņēmējiem vienu mēnesi prezentēt sevi un piedāvāt savu produkciju tirdzniecības parkā Alfa.
1.2. T/p Alfa vienlaikus nodrošina universālus tirdzniecības stendus diviem projekta dalībniekiem, kuru uzdevums ir pielāgot tos savu produktu tirdzniecībai.
1.3. Projekta ietvaros uzņēmēji saņem profesionālu ekspertu padomus par uzņēmuma zīmolu, pozicionējumu tirgū, klientu servisu u.c.
1.4. Projekta laikā jauno uzņēmēju sniegums tiek vērtēts no pašu dalībnieku, ekspertu un pircēju puses.
1.5. Projekta norise plānota no 2015. gada jūnija līdz 2015. gada novembrim.
1.6. Projekta dalībnieku sniegums, ekspertu un pircēju komentāri tiek atspoguļoti projekta īstenotāju interneta vietnēs.
1.7. Viens projekta dalībnieks, kuru par veiksmīgāko visa projekta laikā atzīs eksperti, iegūs tiesības piedāvāt savu produkciju tirdzniecības parkā Alfa decembrī, svētku laikā.
2. Dalība projektā
2.1. Lai pieteiktos dalībai projektā, pretendentiem jāatbilst šādiem kritērijiem:
2.1.1. Latvijas uzņēmums, kura produkts/produkta ideja ir ne vecāka par 3 gadiem;
2.1.2. Uzņēmums, kura produkcija paredzēta plašam patērētāju lokam;
2.1.3. Uzņēmums, kuram nav pastāvīgas tirdzniecības vietas kādā no tirdzniecības centriem;
2.1.4. Uzņēmums, kas apņemas nodrošināt pieprasījumam atbilstošu piedāvājuma apjomu projekta norises laikā, tostarp darbaspēku;
2.1.5. Uzņēmums, kas gatavs publiski dalīties ar projektu saistītajā uzņēmējdarbības pieredzē (intervijas, projekta novērtējuma anketa u.c.).
2.2. Lai pieteiktu dalību projektā, pretendentiem jāiesniedz:
2.2.1. Aizpildīta projekta pretendenta anketa, kas ir pieejama portālā www.db.lv (projekta Biznesa eskalators sadaļā);
2.2.2. Īss pretendenta uzņēmējdarbības raksturojums un produkta vizualizācija (bildes);
2.2.3. Papildus var iesniegt citus materiālus, kas palīdz atspoguļot pretendenta darbību, - fotogrāfijas, publikācijas, jaundibinātā uzņēmuma darbības rādītāju atspoguļojums u.c.
2.2.4. Pretendentu pieteikumi uz pirmo konkursa atlases kārtu (jūnijs, jūlijs) iesūtāmi līdz 2015. gada 10.maijam. Uz nākošajām konkursa kārtām pretendentu pieteikumi tiks izskatīti visu projekta norises laiku.
2.3. Pretendenta pieteikums iesniedzams latviešu valodā. Papildmateriāli iesniedzami tajās valodās, kādās tie izstrādāti. Materiāli iesniedzami elektroniskā veidā, nosūtot pieteikumu uz e-pastu uz:
2.4. Konkursa pretendentu pieteikšanās tiek izsludināta laikrakstā Dienas Bizness, laikraksta Dienas Bizness interneta vietnē www.db.lv, t/p Alfa interneta vietnē www.alfaparks.lv, t/p Alfa Facebook un Twitter kontā, kā arī plašsaziņas līdzekļos.
2.5. Dalība projektā veidota kā reāla sadarbība starp tirdzniecības parku kā tirdzniecības vietas iznomātāju un projekta dalībnieku kā tirdzniecības vietas nomnieku, kuram šajā gadījumā tiek piemērota simboliska nomas maksa 9% (deviņi procenti) apmērā no projekta ietvaros sasniegtā apgrozījuma.
3. Projekta eksperti
3.1. Projekta dalībnieku sniegumu izvērtē eksperti, kuru vidū ir mazumtirdzniecības, klientu servisa, zīmolu un dizaina profesionāļi un sadarbības medija pārstāvji.
3.2. Projekta Biznesa eskalators eksperti:
Liene Apine, t/p Alfa menedžere (tirdzniecības analīze);
Anda Asare, izdevniecības Dienas Bizness žurnāliste (biznesa unikalitāte un perspektīva Latvijā);
Dzintars Koknēvičs, Mercuri International valdes loceklis, biznesa konsultants (klientu apkalpošana un pārdošanas prasmes);
Mārtiņš Barānovs, zīmolu un dizaina aģentūras Brand Eleven dibinātājs (produkta un ražotāja zīmols, zīmola komunikācija).
4. Dalībnieku atlase
4.1. Projekta dalībnieku atlasē piedalās tikai tie pieteikumi, kuri iesūtīti noteiktajā laikā un atbilst tehniskajām prasībām. Projektā nevar piedalīties iepriekšējā gada projekta dalībnieki.
4.2. Projekta dalībnieku atlase notiks pēc tālāk minētajiem kritērijiem.
4.3. Atlases kritēriji:
4.3.1. Līdzšinējā pieredze tirdzniecībā (1-10 punkti);
4.3.2. Produkcijas atbilstība t/p Alfa pircēju auditorijai (1- 10 punkti);
4.3.3. Uzņēmējdarbības inovācija un radošums (1-10 punkti).
Maksimālais punktu skaits - 30.
Labākā vērtējuma saņēmēji tiek aicināti uz klātienes tikšanos ar t/p Alfa pārstāvjiem, lai pieņemtu lēmumu par dalību projektā.
4.4. 12 projekta dalībnieki tiek noteikti, apkopojot visu ekspertu vērtējumus.
4.6. Pēc projekta īstenošanas eksperti var lemt par papildu atzinību un/vai speciālo balvu piešķiršanu projekta dalībniekiem.
5. Papildu informācija
5.1. Papildu informāciju var saņemt pie projekta Biznesa eskalators projekta vadītājas Aijas Klefeldes,
e-pasts: [email protected]