Atsaucīgāk uz multimediju risinājumiem Latvijā reaģē izklaides industrija, tādēļ SIA Connection Codes vairāk realizē šādus projektus, taču nākotnē vēlas pierādīt sevi arī citās nozarēs , pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
«Mēs vēlamies radīt inovācijas, nevis vienkārši štancēt,» saka Kristaps Banga, multimediju laboratorijas SIA Connection Codes vadītājs. Uzņēmums ir izaudzis no Kristapam un Mārtiņam Dāboliņam piederošās reklāmas aģentūras Pegasus Group. Pirms dažiem gadiem tā arvien vairāk sāka piedāvāt multimediju pakalpojumus. «Tā ir diezgan specifiska lieta un Latvijā varbūt divi vai trīs uzņēmumi kaut ko tādu dara, jo tā nav tik pieprasīta, lai turētu atsevišķus darbiniekus. Vēlamies specializēties tieši interaktīvajos multimediju risinājumos. Arvien vairāk gribam iziet starptautiskā apritē, lai parādītu, ka varam paveikt šādus darbus ne sliktāk kā ārzemnieki. Vēlamies Latvijas vārdu pasaulē nest multimediju risinājumos līdzvērtīgi modei un arhitektūrai,» teic Kristaps.
Vieglāk izskaidrot
Liela daļa Connection Codes projektu sākotnēji ir vērsti uz izklaidi, jo šādus piemērus neredzētās jomās cilvēkam ir visvieglāk saprast. Piemēram, uzņēmums jau vairākus gadus piedalās gaismas festivālā Staro Rīga. «Taču mūsu profesionālā vēlme ir nebūt tikai izklaides industrijā. Labprāt sadarbotos arī ar medicīnas, tirdzniecības un citām nozarēm. Mani īpaši interesē viedo pilsētu koncepcija, kas ir ne vien vizuāli interesanti, bet dod arī lielu ietaupījumu pilsētas budžetā. Piemēram, Kopenhāgenā ir t.s. pavadošās gaismas, kuras iedegas tad, kad kādai vietai tuvojas cilvēks, un tādējādi ļauj ievērojami ietaupīt energoresursus – līdzīgi kā daudzās metro stacijās eskalators naktī sāk darboties tikai tad, kad cilvēks uz tā uzkāpj. Šādiem piemēriem pamatā ir labs biznesa pamatojums. Daudzos forumos internetā Latvijā var lasīt, kā cilvēki sajūsminās par šādiem piemēriem, bet, kad piedāvājam to izdarīt pie mums, parasti saņemam atteikumu. Man gribētos lauzt stereotipu, ka tādas lietas iespējamas tikai ārzemēs,» saka Kristaps.
Visu rakstu Sāk ar piemēriem izklaides industrijā lasiet 2. novembra laikrakstā Dienas Bizness.