Šī mēneša projekta Biznesa eskalators dalībniekiem ir maza pieredze pārdošanā, taču arī mēneša laikā vērojams progress
«Ņemot vērā abu dalībnieku līdzšinējo pieredzi, tirdzniecība Alfā viņiem ir jauns izaicinājums,» saka Liene Apine, t/p Alfa vadītāja. Lai arī Studio Vulgaris produkts – jaunrades spēle – ir interesants un līdz šim neredzēts tirgū, kas varētu piesaistīt pircēju interesi, jaunie uzņēmēji nekad agrāk nav nodarbojušies ar tirdzniecību, tāpēc attiecību veidošana ar klientiem viņiem ir sveša. «Tomēr projekta laikā var redzēt progresu klientu uzrunāšanā un tirdzniecībā, kur nav svarīga tikai idejas reklāma, bet arī pati pārdošana,» viņa teic.
Biznesa konsultants, SIA Mercuri International valdes loceklis Dzintars Koknēvičs teic, ka var manīt, ka Studio Vulgaris komanda ir sava produkta fani, kuriem ir prieks un gandarījums par savu darbu. «Viņi ir piestrādājuši pie tā, lai vietā, kur atrodas stends, tas būtu pamanāms no attāluma. Viens no viņu veiksmes faktoriem ir tas, ka piedāvā bērniem padarboties ar produktu, ir tepiķītis, kur paspēlēties. Bērnu iesaistīšana rotaļlietas lietošanā vienmēr dod zināmu vilkmi vecākiem, lai viņi būtu gatavi samaksāt par to,» viņš teic. Komandai gan vēl ir daudz lietu, ko apgūt. Mēneša sākumā pircējam bija jāgrib nopirkt vai saņemt komentāru, lai uzņēmuma pārstāvji pircēju vispār pamanītu. «No tā, ka paši fano par savu produktu, tas nepārdosies – ja pircēju neuzrunā, nav brīnums, ka saruna nenotiek, un, ja nav sarunas, nav arī pirkuma,» norāda Dz. Koknēvičs. Tāpēc viņš novēl tirgotājiem biežāk uzrunāt garāmgājējus, aicināt pamēģināt produktu.
«Daina Brūdere labi pamana potenciālos klientus, kad cilvēks sūta pirmos intereses signālus, un ātri reaģē, nāk klāt, izstāsta par produktu, tā tapšanas tehnoloģiju,» novērojis Dz. Koknēvičs. Tomēr viņš Dainai ieteiktu vairāk koncentrēties uz stāstu par to, kāds ieguvums būs klientam no šī produkta iegādes. No veida, kā Daina strādā ar produktu un demonstrē tā nēsāšanas veidus, ir redzams, ka demonstrēšanas kustības ir labi iestrādātas, bet vismaz mēneša sākumā viņa nedeva klientam uzvilkt šalli un pārbaudīt, kā tā izskatās. Taču, tieši pieskaroties produktam un to uzvelkot, pircējs novērtē atšķirību no citām šallēm.
Visu rakstu Nav sarunas, nav pirkuma lasiet 26. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.