Nav nepieciešams strauji mainīt likumdošanu, lai tiktu ierobežota finanšu piramīdu veidošana. Tā uzskata Saeimas Pieprasījuma komisijas pieaicinātie eksperti.
Jāatgādina, ka šis jautājums aktualizējās pēc tam, kad Latvijā Sergeja Mavrodi finanšu piramīdas impērija sāka plesties un MMM no vienkāršu lapiņu reklāmas pārgājusi uz lielajiem plakātiem. Piramīdas dibinātājs ir S. Mavrodi, kura jau iepriekš radītās tāda paša nosaukuma finanšu piramīdas sabrukums 90. gadu vidū izputināja miljoniem Krievijas iedzīvotāju.
Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) pārstāvis Jānis Brazovskis norādīja, ka aptauju dati liecina, ka aptuveni 93% Latvijas iedzīvotāju negrasās iesaistīties finanšu piramīdās.
FKTK uzskata, ka viens no galvenajiem aspektiem šādās situācijās ir skaidrojošais darbs, proti, sabiedrībai ir jāskaidro, kāpēc nevajadzētu iesaistīties šādās finanšu piramīdā un ieguldīt tur naudu. Kā arī vienmēr būšot daļa cilvēku, kas iesaistīsies un ieguldīs 200 līdz 300 Ls, un pret to cīnīties nebūs iespējams. J. Brazovskis norādīja, ka tie pārsvarā esot viņa vecuma vīrieši, kuriem ir spēlmaņa profils. Viņš piebilst, ka ir daļa ļaužu, kas vēlas riskēt un tur neko nevar darīt – ne ar likumu, ne arī ar skaidrošanu.
Savukārt Uzņēmumu reģistra galvenais valsts notārs Ringolds Balodis uzsvēra, ka reģistra mērķis neesot ierobežot vai tieši otrādi veicināt biedrību rašanos. Viņš gan piekrīt, ka šādu piramīdu darbību vajadzētu kaut kādā veidā ierobežot, tāpēc 28. martā notikšot Konsultatīvās padomes sēde, kurā tiks aplūkoti pieejamie dokumenti un spriests par jautājumu, kā ierobežot šādu biedrību reģistrēšanu.
Jāmin arī, ka R. Balodis piebilda, ka viņš nav pilnībā pārliecināts, ka šobrīd šī finanšu piramīda jau piereģistrējies zem kāda cita SIA nosaukuma. Lursoft dati liecina, ka šobrīd Latvijā ir reģistrēti divi uzņēmumi, kuru nosaukumos ir trīs MMM, proti, SIA MMM, kas nodarbojas ar ēdināšanas pakalpojumiem un SIA MMM Group, kas attiecīgi nodarbojas ar nekustamā īpašuma izīrēšanu un pārvaldīšanu. Savukārt ar diviem MM registrēti kopumā četri uzņēmumi, bet tai pat laikā pieejamas dažādās nosaukumu kombinācijās, kur figurē viens M.
Savukārt Rīgas pilsētas būvvalde par nesaskaņotu finanšu piramīdas MMM reklāmu izvietošanu noformējusi reklāmas izvietotājam – SIA euroAWK - protokolus. SIA euroAWK bija izvietojusi reklāmu 20 pieturvietās Rīgā, un tās izvietošana bija atļauta no 5. līdz 11. martam. Par nesaskaņotu reklāmu izvietošanu, var piemērot sodu līdz 1000 Ls. Jāmin, ka šobrīd visas reklāmas galvaspilsētā ir noņemtas.