Stāsts par četru Manhetenas sieviešu pikantajiem piedzīvojumiem ne tikai iekarojis skatītāju sirdis, bet izrādījies arī simtiem miljonu dolāru vērts.
Uz seriāla Sex and the City (Sekss un lielpilsēta) - kas tagad pārtapis filmā, ko šodien sāk demonstrēt arī Latvijā - rēķina iedzīvojušies ne tikai tā veidotāji, bet arī citi uzņēmēji, piemēram, apavu ražotāji un tūrisma firmas, izpētījis žurnāls The Forbes.
Seriāla Sex and the City ietekme nav nekas jauns - Kerijas, Samantas, Mirandas un Šarlotes piedzīvojumi jau gadiem ir bijusi zelta ādere. Piemēram, aktrisei Sārai Džesikai Pārkerei tas atnesa ne tikai vispasaules popularitāti. Pateicoties stilīgās Kerijas Bredšovas tēlam, viņa kļuva arī par modes ikonu - un dizaineri. Pārkere ne tikai izveidoja apģērbu līniju ar nosaukumu Bitten, bet arī radījusi savas smaržas - pionieres Lovely pasaulē nopelnījušas jau 155 milj. USD. Panākumu iedvesmota, aktrise pērnā gada jūlijā klajā laida arī otras, kuru nosaukums ir Covet. Savu draiskās Samantas Džounsas tēlu centusies izmantot arī aktrise Kima Ketrela, kas izdevusi divas grāmatas: Seksuālā inteliģence un Apmierinājums pārdots jau 370 000 eksemplāru.
Par seriāla piekto galveno varoni nereti uzskata pašu lielpilsētu - Ņujorku, un tas ļāvis nopelnīt arī tūrisma firmām. Kāds tūrisma birojs piedāvā trīs stundu ilgu ekskursiju pa seriāla varoņu iecienītajiem veikaliem un bāriem. Šāda brauciena cena ir 40 USD no cilvēka un - pēc vadītāju teiktā - tas piesaista pat 1000 cilvēku nedēļā. Savukārt cita tūrisma firma piedāvā pavadīt Ņujorkā veselu nedēļas nogali, kuras laikā dalībniecēm ir dota iespēja apskatīt pilsētu, iejūtoties kādas varones tēlā. Šāds piedzīvojums izmaksā jau krietni iespaidīgāku summu - 15 000 USD.
Viens no lielākajiem Sex and the City ieguvējiem ir apavu dizaineris Manolo Blaniks. Viņš šajā biznesā darbojies jau kopš 1971.gada, taču par modes ikonu kļuva, kad ar viņa veidotajiem apaviem aizrāvās seriāla Kerija. Blanika darinājumi tika izpirkti milzīgā tempā - turklāt, lai cik tie maksātu. Seriāls turpinājis būt par sava veida modes noteicēju visu tā rādīšanas laiku. Liela daļa sieviešu, piemēram, ASV, nemaz nekautrējas atzīt, ka Sex and the City varones ietekmē viņu stilu un dzīvesveidu. To ņēmuši vērā arī uzņēmēji. Ar jaunās filmas veidotājiem līgumus noslēgušas vairākas kompānijas, kuru produkcija tiek lietota vai pieminēta filmā, piemēram, Mercedes Benz un Skyy vodka. Tās cer, ka viņu piedāvātais varētu kļūt par tādu pašu modes kliedzienu kā Sex and the City varoņu iecienītais kokteilis Cosmopolitan vai Fendi rokassomiņas.
ASV laikraksti vēsta, ka jaunās filmas izrādīšana izraisījusi zināmu rosību citādi snaudošajā ekonomikā. Pirmajā demonstrēšanas nedēļas nogalē tā ne tikai ienesusi 55.7 milj. USD, bet bijusi iemels neskaitāmiem bāru, restorānu un salonveikalu apmeklējumiem, kā arī mājas ballīšu rīkošanai. Lielākā daļa sieviešu, kas iegādājās biļetes uz filmu, atzinušas, ka pirms vai pēc seansa plāno kaut kur pasēdēt un iedzert Cosmopolitan kopā ar draudzenēm - līdzīgi kā seriāla varones. Savukārt e-Bay ziņo, ka pēdējā mēneša laikā [t.i., gaidot filmas pirmizrādi] par 64% palielinājies Manolo Blanika darināto apavu pārdošanas apjoms. Līdzīga tendence novērota arī citu ar seriālu saistītu produktu pārdošanā.
Jāpiebilst, ka telekompānijas HBO interneta veikalā iespējams iegādāties vairāk nekā septiņdesmit Sex and the City tematikai veltītas preces. Kerijas krūšturis jums izmaksās 94 USD, Samantas stringi - 36 USD, bet Šarlotes ņieburs - 90 USD. Savukārt Mirandas martini glāzi iespējams nopirkt par 13 USD, bet Lieliskā vīrieša T-kreklu - par 20 USD.