Reklāmas kampaņu izstrādi ārvalstu tūristu motivēšanai apmeklēt Latviju Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) nolēmusi uzticēt profesionālām reklāmas aģentūrām, informē TAVA tūrisma mārketinga eksperte Linda Penka.
TAVA jau izsludinājusi konkursus reklāmas kampaņu koncepcijas un aktivitāšu izstrādei 2011. - 2013.gadam Krievijas un Vācijas tūrisma tirgos, un drīzumā, pēc komunikāciju stratēģijas izstrādes tiks izsludināti konkursi arī Somijas, Zviedrijas, Lietuvas un Igaunijas tirgiem.
Tas tiek darīts, izmantojot Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansējumam.
Konkursa nolikumi reklāmas kampaņu izstrādei Krievijas un Vācijas tūrisma tirgos TAVA jāiesniedz līdz 15. jūlijam. Paredzamā līgumcena katrā no konkursiem ir 52 tūkstoši latu ar PVN. Reklāmas kampaņas izstrāde Krievijas un Vācijas tirgū jāveic līdz 2013.gada 31.oktobrim, visi darbi pabeidzami līdz 2014.gad 31.martam vai līdz noteiktās pakalpojumu summas izlietošanai. Kampaņām jāsaskan ar Latvijas tūrisma mārketinga stratēģijā 2010.-2015.gadam un Latvijas tūrisma mārketinga ārējo komunikāciju stratēģijā 2011.-2013.gadam nodaļās Krievija un Vācija noteiktajām prioritātēm.
TAVA pētījumi uzrāda arī atšķirības tūristu apmierinātības līmenī ar Latvijas tūrisma pakalpojumiem: Vācijas ceļotāju apmierinātība ir ievērojami zemāka kā Krievijas, Informē L. Penka. Viņa uzsver, ka auditorijai speciāli veidoti ziņojumi piesaista vairāk uzmanības un rada pozitīvāku atsauksmi nekā vispārīgi aicinājumi. «Tā kā arī vērojama samērā liela profesionāļu interese par šiem TAVA iepirkumiem, ceram, ka ERAF ietvaros veiktās investīcijas atmaksāsies, veicinot tūristu interesi par Latviju kā tūrisma galamērķi, ko raksturo tūrisma tēls «Best enjoyed slowly» («Izbaudi nesteidzoties»),» tā Linda Penka.
Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents un MMS Communications Latvia direktors Ģirts Ozols prognozē, ka piedalīties konkursā vēlēsies tās aģentūras, kurām jau ir pieredze un kompetence konkrētajā nišā, kurā nepieciešamas specifiskas zināšanas. «Nozīmīgs aspekts aģentūru interesei ir kopējā projekta virzības potenciālais, plānotais paplašinājums – konkursi uz citiem mērķtirgiem, kas jāņem vērā, gatavojoties jau izsludinātajiem konkursiem,» atzīst Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents.
Jāatgādina, ka 2009. gadā masu medijos tika izplatīts nekvalitatīvs video, kurā miljonāre Mairita Solima stāstīja par Latvijas SPA piedāvājumu. Tas bija viens no TAVA pasūtītajiem valsts tūrisma tēla veidošanai paredzētajiem klipiem, par ko kopumā tika izdoti 20,5 tūkstoši latu. Vēlāk gan tika skaidrots, ka video, kurā redzama M. Solima internetā nonācis kļūmes pēc un samaksāts par 40 videoklipiem. Samaksātā summa no uzņēmuma SIA Lautas, kas izstrādāja video, tā arī netika atgūta.