Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) izsludinātajā konkursā iesniegti nedaudz vairāk nekā 50 piedāvājumi, un TAVA komisija nevienu no tiem nav atzinusi par gana labu.
Liela daļa pieteikumu saturiski neatbilda konkursā noteiktajām prasībām - konkursa mērķis bija iegūt Latvijas tūrisma tēlam atbilstošus suvenīrus un biznesa dāvanas, kas «popularizē Latviju kā tūrisma galamērķi ārvalstu viesiem, potenciālajiem biznesa partneriem, ārvalstu vēstniekiem vai citu valstu augsta līmeņa amatpersonām». Tāpat suvenīram bija jābūt oriģinālam - suvenīrs vai piemiņas dāvana nav ikdienišķs konveijera masu produkts, bet gan tas ietver sevī īpašu individuālu attieksmi pret suvenīra īpašnieku vai dāvanas saņēmēju, norāda TAVA.
Otrs nozīmīgākais jautājums, kas liedzis suvenīru un piemiņas dāvanu pieteikumu iesniedzējiem kļūt par konkursa uzvarētāju, ir cena. Žūrijas vērtējumā tā vairākumā gadījumu bijusi pārāk augsta.
Starp citiem iemesliem, kāpēc konkurss beidzies bez pozitīva rezultāta, TAVA min arī to, ka daļā pieteikumu nebija ņemta vērā prasība iesniegt suvenīru vai piemiņas dāvanu prototipus. «Tas nozīmē, ka nav iespējams iegūt pietiekami labu priekšstatu par iesniegto pieteikumu, jo nav redzama nedz izstrādājuma iespējamā kvalitāte, nedz TAVA prasību integrēšana suvenīros,» norāda aģentūras pārstāvji.
Kā konkursā iesniegtie pievilcīgākie suvenīru pieteikumi ir skatu pastkartes ar populāriem Latvijas tūrisma objektiem, kas pašiem jāizkrāso, un no dabas produktiem gatavoti kosmētikas līdzekļus. Kopumā komisijas lielāko atzinību izpelnījās rotaslietu un našķu pieteikumus, taču arī šajos gadījumos bija aspekti, kas liedza TAVA tos atzīt par realizējamiem suvenīriem vai dāvanām.
Darbs pie atbilstošāko suvenīru meklēšanas turpināsies TAVA darbinieku pašu spēkiem, informē aģentūras pārstāvji.