Lai gan sācies pēdējais Rīgas kultūras gada mēnesis, līgumu par kultūras tūrisma popularizēšanu ārvalstīs šogad un nākamgad joprojām nav, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) vēl nav pieņēmis lēmumu – ļaut vai neļaut līguma slēgšanu ar Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) atkārtotā konkursa uzvarētāju par starptautiskās kultūras tūrisma vides reklāmas kampaņas īstenošanu 2014. un 2015. gadā. Šajā konkursā uzvarēja SIA Alpha Baltic, solot kampaņu astoņos mērķa tirgos – Vācijā, Zviedrijā, Somijā, Lielbritānijā, Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā un Krievijā – īstenot par 949 tūkst. eiro (bez PVN).
Rezultātus apstrīdējusi SIA Inspired, kas savukārt uzvarēja TAVA konkursā par līdzīgu reklāmas aktivitāšu īstenošanu internetā šogad un nākamgad. Arī šajā konkursā tika apstrīdēti rezultāti, taču IUB lēma, ka sūdzība nav pamatota, un ļāva TAVA līgumu slēgt. Vadoties pēc informācijas TAVA mājaslapā, tas vēl nav noticis. Inspired sola reklāmas aktivitātes internetā nodrošināt par 575 tūkst. eiro (bez PVN).
Vērienīgās reklāmas kampaņas trūkums gan nav ietekmējis tūristu plūsmu. Gada pirmajā pusē Latvija piedzīvojusi otru straujāko tūristu skaita pieaugumu Eiropā, izriet no Eiropas Tūrisma komisijas ziņojuma. Tūristu skaits turpinājis pieaugt arī trešajā ceturksnī, Latvijas viesnīcās un tūrisma mītnēs apkalpoti par 11,3% vairāk viesu nekā pērn attiecīgajā laika periodā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Turklāt šis pieaugums vērojams par spīti tam, ka Krievijas tūristu skaits Latvijā samazinās. Proti, Krievijas viesu skaits Latvijas naktsmītnēs šā gada trešajā ceturksnī sarucis par 14,2%. Tiesa, lielās kaimiņvalsts tūristu joprojām ir daudz – viņi veido 17,6% no visa ārvalstu tūristu tirgus. «Tā, protams, ir slikta ziņa, un, raugoties uz tuvo gadumiju, ir diezgan lielas bažas, ka šogad svētku dienās nesagaidīsim tik daudz krievu tūristu kā iepriekšējos gados,» atzīst TAVA direktors Armands Slokenbergs.
Samazinoties krievu tūristu skaitam, šā gada vasaras mēnešos ļoti pieaudzis Baltkrievijas viesu skaits, vairāk uz Latviju braukuši arī Lietuvas un Igaunijas tūristi.
Visu rakstu Rīgas popularizēšana – joprojām bez rezultāta lasiet otrdienas, 2. decembra, laikrakstā Dienas Bizness (7. lpp.)!