Panākta vienošanās par starptautiskās kultūras tūrisma reklāmas kampaņas īstenošanu atsevišķās valstīs, par to, vai kampaņa tiks īstenota pilnībā – vēl notiek sarunaspiektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
Pēdējās darba dienās Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) direktora amatā Armands Slokenbergs parakstījis līgumu ar Alpha Baltic par kultūras tūrisma vides reklāmas kampaņas īstenošanu Zviedrijā, Somijā un Lielbritānijā. Tie gan ir tikai trīs no astoņiem mērķtirgiem, kur tiesības īstenot reklāmas kampaņu jau pērn ieguva uzņēmums. Tam jāizgatavo vides reklāmas plakāti, kā arī jāizvieto un jāuztur, iegādājoties reklāmas vietu un laiku, par to saņemot 475,5 tūkst. eiro (ieskaitot nodokļus), izriet no līguma. Jāatgādina, ka kompānija piedāvāja kampaņu visos astoņos tirgos īstenot par 949 tūkst. eiro (bez PVN).
Ar izveidojušos situāciju nav mierā Alpha Baltic vadītājs Lauris Špillers: «Šāda absurda situācija viennozīmīgi liecina par atsevišķu amatpersonu neprofesionalitāti un nekompetenci un ir nodarījusi zaudējumus ne tikai Alpha Baltic, bet svarīgāk – Latvijas valstij.»
Jāatgādina, ka konkurss par reklāmas kampaņas īstenošanu ilgst jau pusotru gadu. Atkārtotais iepirkums izsludināts pērnā gada 30. jūnijā, 10. oktobrī par uzvarētāju tika atzīta Alpha Baltic, par ko gan iebildumi bija SIA Inspired, kas savukārt uzvarēja konkursā par reklāmas aktivitātēm internetā. Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB), izvērtējot sūdzību, ļāva TAVA slēgt līgumu ar uzvarētāju. IUB lēmums gan tika pieņemts jau 1. decembrī. Konkursā bija paredzēts, ka reklāmas kampaņa tiks īstenota arī Vācijas, Norvēģijas, Lietuvas, Igaunijas un Krievijas tirgos. L. Špillers apgalvo, ka uzņēmums ir gatavs popularizēt Latviju visos astoņos paredzētajos ārvalstu tirgos, un aicina TAVA slēgt līgumu bez vilcināšanās.
Ir vairāki nopietni iemesli, kāpēc līgums ar Alpha Baltic noslēgts tikai par trīs valstīm, pauž A. Slokenbergs, kura pēdējā darba diena TAVA direktora amatā bija 19. janvāris.
Plašāk lasiet rakstā Reklāmas kampaņas iepirkums finiša taisnē piektdienas, 23. janvāra, laikrakstā Dienas Bizness (6. lpp.)!