Rīgas kā kultūras galvaspilsētas gadam tuvojoties beigām, beidzot izvēlētas kompānijas, kas varētu izvērst kultūras reklāmas kampaņu ārvalstīs, negaisa mākoņi pār iepirkumu gan pilnībā neizklīst, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Beidzoties cīņai par iekļūšanu Saeimā, nosacīts punkts pielikts arī politiskām intrigām apvītajā Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) konkursā par starptautiskās kultūras tūrisma reklāmas kampaņu 2014. un 2015. gadā. Par vides reklāmas konkursa uzvarētāju oktobra vidū izvēlēta SIA Alpha Baltic, kas darbus apņēmusies veikt par 949 tūkst. eiro, bet reklāmas aktivitātes internetā šogad un nākamgad varētu īstenot SIA Inspired par 575 tūkst. eiro, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija. Tiesa, interneta reklāmas konkursa rezultāti ir apstrīdēti, pagarinot šo jau tāpat ļoti ilgo iepirkumu. Jāatgādina, ka pirmo reizi konkurss par starptautisko kultūras tūrisma reklāmu tika izsludināts pagājušā gada vasarā un tika plānots, ka reklāmas kampaņa sāksies pērnā gada nogalē un turpināsies līdz kultūras gada pavasarim, uz Rīgu atvilinot tūristu pūļus.
Sūdzību IUB iesniegusi Krievijas interneta reklāmas aģentūra IA Real Web, kam tas ir pirmais konkurss Latvijā. Sūdzību IUB iecerējis skatīt 11. novembrī. Krievijas aģentūra uzskata, ka par uzvarētāja piedāvāto cenu pakalpojumu nebūs iespējams izpildīt, DB norāda IA Real Web pilnvarotā pārstāve Latvijā Velta Mestere. Pakalpojums ir komplicēts, un, tā kā TAVA nav pieredzes līdzīgos tāda apmēra iepirkumos, tai vajadzēja pieprasīt papildu informāciju par cenas pamatotību pirms lēmuma pieņemšanas, viņa pauž. Līdz IUB lēmuma pieņemšanai Krievijas uzņēmuma pārstāve gan neatklāj, par kādu summu pakalpojumus piedāvāja īstenot IA Real Web. TAVA pretendentu vērtēšanas un lēmuma pieņemšanas protokols liecina, ka SIA Inspired piedāvājums novērtēts ievērojami augstāk. No protokola arī izriet, ka vērtēti tika tikai divi piedāvājumi, lai gan iesniegti, pēc V. Mesteres teiktā, bija krietni vairāk. Viņa atzīst, ka prasības pretendentiem bijušas ļoti augstas gan par apgrozījumu, gan iepriekšējo pieredzi, un nelielas kompānijas vienas pašas tajā nemaz nevarēja startēt.
Visu rakstu Beidzot izvēlēti Rīgas reklamētāji lasiet 24. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.