Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) popularizējusi Latvijas tūrismu mediju kontaktbiržās un semināros ASV - kopīgi ar Lietuvas un Igaunijas kolēģiem uzrunāti desmitiem amerikāņu žurnālistu, kuru interese par Baltiju pamazām pieaug, informē TAVA sabiedrisko attiecību speciāliste Inta Briede.
«Gaidāms, ka ASV tirgum man savā darbā būs jāvelta daudz laika, jo intereses līmenis ir gana augsts. Kamēr Baltijas valstu piedāvājums lielai daļai sastapto mediju pārstāvju vēl šķiet jauns un neiepazīts, gaidāmi jautājumi un mediju vizīšu pieprasījumi,» uzsver TAVA tūrisma tirgus speciāliste Lelde Beņķe, kura oktobra beigās strādāja trīs Ņujorkā, Čikāgā un Losandželosā. Ņujorkā 27. oktobrī un Losandželosā 29. oktobrī TAVA speciāliste piedalījās mediju kontaktbiržā Visit Europe Media Exchange (VEMEX), kur viņai katrā vietā bija vairāk nekā 20 tikšanos ar žurnālistiem.
Mediju pārstāvji interesējās par gastronomisko piedāvājumu, vēstures mantojumu, it īpaši – par ebreju vēsturi, arhitektūru Rīgā un mazpilsētās, atpūtu spa muižās un pilīs, nākamā gada svarīgākajiem notikumiem un daudz ko citu. Vairākus žurnālistus saistīja iespēja pavadīt nakti Liepājas Karostas cietumā un apmeklēt slepeno pazemes bunkuru Līgatnē.
Citstarp tika vaicāts par objektiem, kur tūristi var piedalīties dažādās aktivitātēs, piemēram, paši cept maizi, kūpināt zivis, degustēt vīnu mājas darītavās u. c.
TAVA speciāliste novēroja, ka uz kontaktbiržu sanākušie žurnālisti Ņujorkā un Losandželosā diezgan krasi atšķīrās. Ņujorkā mediju pārstāvjiem Latvijas piedāvājuma mērogs nereti šķita par mazu, un nākamajā gadā plānotie sarīkojumi bija par sīku, lai amerikāņu tūristiem būtu vērts doties pāri okeānam un mērot tik garu ceļu. ASV dienvidu pilsētā Losandželosā kontaktbirža notika mazāk saspringtā ritmā un žurnālistu attieksme bija vēlīgāka. Vairāki žurnālisti apliecināja gatavību iepazīšanās nolūkā apmeklēt Latviju, turklāt dažkārt pat negaidot, lai ceļa izdevumus segtu mūsu valsts.
Darbs ar žurnālistiem notika arī semināros Čikāgā 23. oktobrī un Losandželosā 30. oktobrī, kur Lelde Beņķe uzstājās ar 15 minūšu garām prezentācijām par mūsu valsts tūrisma piedāvājumu ASV tūristiem. Seminārus rīkoja Lietuvas Valsts tūrisma departaments, dodot iespēju arī kolēģiem no Latvijas un Igaunijas popularizēt savu tūrismu tālajā tirgū Savienotajās Valstīs.
Semināri bija paredzēti amerikāņu tūrisma operatoriem un aģentūrām, kā arī medijiem, taču lielāko interesi par sarīkojumiem izrādīja tieši žurnālisti, nevis nozares uzņēmēji. Darbinieki no firmas West Express, kas bija atbildīga par sarīkojumu tehnisko nodrošinājumu, atzina, ka tūrisma operatori savā darbā dod priekšroku nevis dzirdētajam semināros, bet gan klātienē redzētajam iepazīšanās braucienos.
Mediji seminārus apmeklēja ar interesi un uzdeva daudz jautājumu. Tika vaicāts par dažādiem tematiem, piemēram, par pirtīm, neskarto darbu un tradicionālo kultūru. Cita starpā bija interese par pašreizējo ģeopolitisko situāciju reģionā un tās ietekmi uz norisēm Baltijā. Runājot par eventuāliem iepazīšanās braucieniem, tika atzīts, ka vērtīgākas ir personalizētas vizītes, nevis valstu apmeklējums grupās.
Gan VEMEX, gan darbsemināros TAVA speciāliste interesentiem izdalīja informatīvos Latvijas tūrisma materiālus – Rīgas un Latvijas kartes, 10 populārāko tūrisma galamērķu un Latviskā mantojuma brošūras un pacienāja amerikāņus ar mūsu valstī ražotajām ledenēm.
Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem, pērn Latvijas viesnīcās un citās tūristu mītnēs uzturējās vairāk nekā 26 tūkstoši ASV iedzīvotāju, bet viņu nakšņojumu skaits pārsniedza 67 tūkstošus nakšu.