Tērbatas, Barona un Vaļņu ielai katrai ir savs fanu pulks, kas tieši konkrēto ielu redz kā piemērotāko, lai izveidotu to par iepirkšanās ielu. Ideju virzītāji norādījuši, ka projekti var tikt īstenoti paralēli un savā starpā tie «neēdas».
Barona iela tiek pozicionēta kā garāko iepirkšanās ielu Baltijā. Tramvaja satiksme (ko citi atzīmējuši kā traucējošu faktoru) drīzāk uzskatām par plusu nevis mīnusu – tas atved mums apmeklētājus; iepirkšanās ielai nav obligāti jābūt gājēju ielai, skaidro Zulfukars Tosuns (Zulfukar Tosun), Barona biedrības piesaistītais konsultants. Barona biedrībā iesaistījusies Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA), citi interesenti, kas virza Barona ielas attīstības projektu.
Lai iela veiksmīgi darbotos kā iepirkšanās iela ir nepieciešami vairāki standarta komponenti. Ir jābūt t.s. enkuriem – vietām, veikaliem, kas piesaista lielākas cilvēku plūsmas. «Barona ielā šādi enkuri ir, tostarp Bērnu pasaule, Barona centrs un arī Galerija Centrs – mēs to pieskaitām arī pie Barona ielas,» klāsta Z. Tosuns. Svarīgi, lai katras ēkas pirmajā stāvā būtu telpas ar skatlogiem, viņš turpina. Esot svarīgi arī, lai iepirkšanās ielā nedominētu ēdināšanas iestādes – maksimāli 15% no kopējā nomnieku sastāva varētu būt restorāni. Ja to ir par daudz, tā vairs nav iepirkšanās iela. Šīs ielas atbalstītāji ir izveidojuši mājas lapa baronastreet.com. Maijā būšot gatava karte, ko plānots izplatīt ostā, lidostā, dzelzceļa stacijā.
Vaļņu iela neprasa nozīmīgas investīcijas satiksmes organizācijas maiņai, Tā jau šobrīd funkcionē kā gājēju iela, vienu no argumentiem nosauc SIA Linstow Center Management (LCM) valdes priekšsēdētājs Frode Gronvolds (Frode Grønvold), kura uzņēmums pirms pāris gadiem ir nācis klajā ar iniciatīvu attīstīt Vaļņu ielu Vecrīgā kā iepirkšanās ielu. Vaļņu ielas ēku fasādes ir piemērotas veikalu un kafejnīcu telpām un veiksmīgi darbojas, tāpēc neprasītu nozīmīgas papildu investīcijas no ēku īpašnieku puses. Tā atrodas Vecrīgā un jau pašlaik tur ir ievērojama gājēju plūsma, ko nodrošina gan vietējie iedzīvotāji, gan tūristi. Vaļņu ielā vienmēr nozīmīgs ir bijis tirdzniecības centrs Galerija Centrs, tā joprojām ir populāra tikšanās un iepirkšanās vietai pilsētas centrā. Turklāt Baltijā pirmais H&M veikals tiks atvērts tieši t/c Galerija centrs, un tam fasāde būs vērsta tieši pret Vaļņu ielu.
Savukārt skaļi atsāktais Tērbatas ielas pārveides projekts, šķiet, ir zaudējis apgriezienus. Pašlaik nav pieņemts galīgais lēmums par Tērbatas vai kādas citas ielas izveidi par gājēju ielu. Lai to varētu izdarīt, jāveic detalizēta meta izstrāde un ieguvumu–zaudējumu analīze, kas precīzi norādīs, vai iecere ir pietiekami ekonomiski dzīvotspējīga. Pagaidām finansējums tam nav piešķirts, līdz ar ko argumentēti spriest par šo tematu būtu pāragri, šāda ir formālā informācija, ko sniedz Rīgas pilsētas attīstības departaments, pie kura šobrīd ir nonācis iespējamais projekts Tērbatas iela ar prioritāti gājējiem. Jāatgādina, ka pirms pāris gadiem Ainārs Šlesers, pildīdams Rīgas vicemēra pienākumus, aktualizējis pāris desmitus gadu vecu ideju padarīt par kājāmgājēju ielu Tērbatas ielu, tādējādi veicinot uzņēmējdarbību un citas aktivitātes pilsētā.
#1/3
Vaļņu ielas idejas nav pretrunā ar pilsētas iniciatīvu padarīt Tērbatas ielu par gājēju ielu; abas zonas var attīstīties paralēli
#2/3
Barona ielu kopumā var uzskatīt par skaistu - ēku arhitektūra ir vērtīga, toties varētu būt vairāk zaļumu.
#3/3
Bijušā Rīgas vicemēra Aināra Šlesera jūsma par Tērbatas ielu kā tirdzniecības ielu ar prioritāti gājējiem Rīgas mēram Nilam Ušakovam nemaz tik ļoti nav gājusi pie sirds. iepirekš viņš izteicies, ka neesot simtprocentīgi pārliecināts par Tērbatas ielas pārveidošanu. Iespējams, labāk būtu gājēju ielu izveidot Vecrīgā.