2022. gads ir pirmais pilnais gads, kad “Akropolis Group” finanšu rezultātos iekļauti iepirkšanās centra “AKROPOLE Alfa” finanšu rezultāti, informē uzņēmums.
Tas, kā arī pandēmijas ierobežojumu atcelšana 2022. gada sākumā pozitīvi ietekmēja grupas konsolidētos finanšu rezultātus 2022. gadā. Piecu grupas pārvaldīto iepirkšanās un izklaides centru nomnieku apgrozījums pērn sasniedza 1,11 miljardus eiro, kas ir par 67 % vairāk nekā 2021. gadā. Savukārt grupas nomas ienākumi bija 75,1 miljons eiro, bet tās peļņa pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas atskaitījumiem (EBITDA) – 71,9 miljoni eiro, kas ir attiecīgi par 31 % un 26 % vairāk, salīdzinot ar 2021. gadu.
“2022. gada sākumā tika atcelti Covid-19 ierobežojumi, kas pozitīvi ietekmēja apmeklētāju plūsmu un nomnieku apgrozījumu iepirkšanās centros, kas pagājušajā gadā pieauga salīdzinājumā ar 2021. gadu. Iepirkšanās centrus “Akropolis”, ieskaitot 2021. gada nogalē iegādāto iepirkšanās centru “AKROPOLE Alfa”, kas pagājušā gada laikā tika pilnībā integrēts grupas struktūrā, pagājušajā gadā apmeklēja vairāk nekā 41 miljons apmeklētāju. Lai gan pirmspandēmijas apmeklētības līmenis vēl netika sasniegts, tomēr grupas nomnieku gada apgrozījums, neieskaitot inflācijas efektu, atgriezās pirmspandēmijas līmenī. “Akropolis” iepirkšanās centru pievilcību gan partneriem, gan apmeklētājiem apliecina aizņemto platību rādītājs, kas pagājušajā gadā saglabājās ļoti augsts – 98 %. Arī “Akropolis Group” finanšu rādītāji pērn uzlabojās – uzņēmums saglabā spēcīgas pozīcijas Baltijas tirgū, lai gan enerģijas cenu radītie izaicinājumi samazināja grupas rentabilitāti, kas nav sasniegusi pirmspandēmijas līmeni,” komentē Manfredas Dargužis, “Akropolis Group” izpilddirektors.
Saskaņā ar “Akropolis Group” izpilddirektora pausto, grupas pārvaldītie iepirkšanās centri meklē iespējas piedāvāt visplašāko atbilstošu zīmolu, pakalpojumu un atpūtas vietu klāstu. Uzņēmums aktīvi sadarbojas ar esošajiem un potenciālajiem partneriem, iepazīstina apmeklētājus ar jauniem zīmoliem, kā arī atjaunina un paplašina populāru zīmolu veikalus. Pagājušā gada laikā pēc veiksmīgas iepirkšanās centra “AKROPOLE Alfa” iekļaušanas “Akropolis Group” struktūrā un nosaukuma maiņas šajā iepirkšanās centrā savus veikalus atvēra tādi populāri zīmoli, kā “Deichmann”, “Ballzy”, “Pepco”, “Scalini”, “Este”, “Candy Pop” un citi.
Starptautiskās kredītreitingu aģentūras “S&P Global Ratings” un “Fitch Ratings” 2022. gada jūnijā un augustā atkārtoti apstiprināja “Akropolis Group” ilgtermiņa kredītreitingus kā BB+ ar stabilu perspektīvu. Pirmo reizi “Akropolis Group” reitings tika piešķirts 2021. gadā, pirms tā 5 gadu obligāciju emisijas debijas 300 miljonu euro apmērā (ar 2,875 % gada procentu likmi) izvietošanas. “Akropolis Group” obligācijas ir kotētas biržās “Nasdaq Vilnius” un “Euronext Dublin”.
"Akropolis Group” turpina ieguldīt līdzekļus iepirkšanās centru atjaunošanā un attīstībā. Pašlaik turpinās Klaipēdas “Akropolis” koplietošanas telpu iekšējās renovācijas projekts, kura laikā tiks atjaunotas telpas ar platību vairāk nekā 10 000 kvadrātmetri. Netālu no iepirkšanās un izklaides centra “Akropolis Vilnius” tiks uzbūvēta vienstāvu ēka 480 kvadrātmetru platībā, kas aizstās esošās pagaidu būves un ļaus paplašināt tirdzniecības platības.
“Mēs aktīvi strādājam pie mūsu grupas lielākā attīstības projekta – daudzfunkcionālā kompleksa “Akropolis Vingis” Viļņā. Pagājušajā gadā pēc projekta prezentācijas sabiedrībai Viļņas pilsētas pašvaldība apstiprināja Vilkpēdes rajonā plānotā daudzfunkcionālā kvartāla projektēšanas priekšlikumus. Pašlaik mēs gatavojam “Akropolis Vingis” tehnisko projektu, un šī gada beigās ceram saņemt būvniecības atļauju,” stāsta “Akropolis Group” izpilddirektors.
“Akropolis Group” pievērš lielu uzmanību ilgtspējīgām aktivitātēm. 2022. gadā sākta sistemātiska pieeja ilgtspējai, un grupa izstrādā savu ilgtspējas stratēģiju, kas ietvers vērienīgus īstermiņa un ilgtermiņa ilgtspējas mērķus. Lai palielinātu energoresursu efektīvu izmantošanu grupas iepirkšanās centros, pagājušajā gadā tika pārskatīti un optimizēti ar to saistītie procesi. Četri no pieciem grupas iepirkšanās centriem ir sertificēti saskaņā ar “BRE Global” organizācijas BREEAM standartu, un 2021. gada nogalē iegādāto iepirkšanās centru “AKROPOLE Alfa” Rīgā plānots sertificēt saskaņā ar šo standartu jau šogad.
Rīgas iepirkšanās un izklaides centra “AKROPOLE Alfa”, ko “Akropolis Group” iegādājās 2021. gada rudenī, darbības rezultāti tika konsolidēti grupas finanšu pārskatos no 2021. gada decembra.