Pērnais gads e-komercijas jomā Austrumeiropā pagājis uz kolektīvās iepirkšanās viļņa, liecina Centrālās uz Austrumeiropas (CAE) valstu dati par šos portālus izmantojošās auditorijas apmēriem. Savukārt, kā noskaidrojies Gemius pētījumā, cīņā par Latvijas auditoriju vismaz pagaidām uzvarējis portāls Perkamkopa.lv.
Salīdzinot Latvijas, Krievijas un Polijas iepirkšanās portālu tendences, iezīmējas dažas atšķirības. Neņemot vērā faktu, ka Polijas interneta lietotāju skaits gandrīz 13 reizes pārsniedz interneta lietotāju skaitu Latvijā, kolektīvās iepirkšanās portālu skaits abās valstīs ir līdzīgs. Kamēr Polijā kolektīvās iepirkšanās portālu laurus plūc starptautiskais spēlētājs Groupon, Krievijā līderis ir vietējais spēlētājs Biglion.ru, savukārt par līderpozīcijām Latvijā noris cīņa starp vietējiem un starptautiskajiem spēlētājiem, novērojis Gemius.
Šā gada martā Perkamkopa.lv auditorijas sasniedzamība (reach) jeb proporcija no kopējās interneta auditorijas bija vislielākā no visiem Latvijas kolektīvās iepirkšanās portāliem – nedaudz virs 11%. Tam uz papēžiem min portāls Zizu.lv, kura auditorijas sasniedzamība martā bija 10,5%. Savukārt portāla Citylife.lv auditorija no kopējās interneta auditorijas sasniedza 9,5%, bet Cherry.lv ar nedaudz vairāk kā 8,5% auditorijas sasniedzamību bija ceturtais apmeklētākais Latvijas kolektīvās iepirkšanās portāls.
Zizu.lv ir jauns spēlētājs Latvijas kolektīvās iepirkšanās portālu jomā, un, ienākot tirgū gada sākumā, tā reach bija lielāks par konkurentiem – 11%. Pēc tam Zizu.lv auditorijas sasniedzamība nedaudz samazinājās, un portāls Perkamkopa.lv sasniedza lielāko reach, turklāt portāls šā gada sākumā piedzīvoja strauju «izrāvienu» no 9% reach līdz 11% reach.
Savukārt Polijas tirgū kolektīvās iepirkšanās portālu līdera Groupon.pl auditorija šā gada martā sasniedza 30% no kopējās interneta auditorijas, kas ir 8% pieaugums, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn. Pārējie kolektīvās iepirkšanās portāli Polijā auditorijas sasniedzamības ziņā krietni atpaliek – otrajā vietā ierindojas Citeam.pl ar 15% reach, trešajā – ar 8% reach Gruper.pl.
Krievijā, pretēji Polijai, līderis ir vietējais spēlētājs – Biglion.ru ar 35% auditorijas sasniedzamību, savukārt «milzis» Groupon.ru krietni atpaliek – tā reach ir 16%.