Šā gada 29. septembrī Viļņā, izstāžu centrā “Litexpo”, jau desmito reizi norisināsies e-komercijas gadatirgus, kas šogad ir atjaunots un mainījis nosaukumu. Šogad konference un izstāde būs vēl plašāka, un dalībniekiem no visām Baltijas valstīm to būs iespējams vērot gan klātienē, gan tiešraidē internetā angļu valodā. Šā gada galvenā pasākuma tēma un fokuss ir e-komercijas eksports.
“E-komercija pandēmijas laikā pacēlās nebijušos augstumos, taču situācija gan pasaulē, gan Baltijas valstīs ir sākusi normalizēties un atgriezties pirmspandēmijas līmenī. Tas nozīmē, ka daudziem tirgotājiem pārdošanas apjomi ir samazinājušies. Šādā situācijā svarīgākais ir meklēt veidus, kā tos atdzīvināt, un viens no instrumentiem ir ģeogrāfiskā paplašināšanās,” stāsta “Ecomexpo’22“ organizators un "All Digital group" uzņēmumu grupas vadītājs Deivids Talijūnas.
“Tāpēc šā gada konferenci veltām e-komercijas eksportam. Konferencē pieredzē dalīsies lielie tiešsaistes tirgi, kas eksportē e-komerciju, uzņēmumi un digitālā mārketinga eksperti. Paralēli konferencei notiek arī gadatirgus, kas ar katru gadu piesaista arvien lielāku uzmanību un kļūst arvien veiksmīgāks. Gadatirgus ir lieliska platforma, lai dibinātu jaunus kontaktus un atrastu pakalpojumu sniedzējus, jo dalībnieku vidū ir lielākie e-komercijas uzņēmumi un ar tirdzniecību saistīti Baltijas un Eiropas zīmoli,” piebilst D.Talijūnas.
Baltijas valstīm svarīgs e-komercijas eksports
Gaidāmajā konferencē “Pigu HobbyHall Group” valdes loceklis Daniels Ropers savā prezentācijā aplūkos e-komercijas situāciju Baltijas un Rietumeiropas valstīs un dalīsies pārdomās par nākamo gadu. “Rietumeiropas un Baltijas e-komercijas tirgus ir gan līdzīgs, gan atšķirīgs: patērētāju vajadzības un e-komercijas radītā vērtība ir līdzīga visām attīstītajām pasaules valstīm. Tomēr lielākā atšķirība starp Baltijas valstīm un Rietumiem ir e-komercijas apjomi: tie šeit ir ļoti mazi, tāpēc uzņēmumiem ir jāieiet citos tirgos, lai attīstītu savu biznesu un izmantotu visu potenciālu,” norāda D.Ropers.
Uz jautājumu, kādi ir lielākie izaicinājumi šobrīd, kad Baltijas valstu uzņēmumi saskaras ar sarežģītu ekonomisko un ģeopolitisko situāciju, Ropers teic, ka lai gan izaicinājumi ir, to ir mazāk kā tradicionālajiem uzņēmumiem: “Inflācijas pieaugums un enerģijas cenas ir ārkārtīgi augstas, un tas nozīmē, ka pircēji tuvākā gada vai divu laikā tērēs mazāk naudas kā pandēmijas gados. Taču e-uzņēmumi ir un paliks labākā pozīcijā nekā tradicionālie uzņēmumi, jo iepērkoties internetā var ietaupīt naudu un laiku, vienkāršāk un ātrāk izvēlēties un iegādāties piemērotāko preci, kā arī vairāk laika veltīt darbam vai ģimenei.”
Kā norāda “Pigu HobbyHall Group” valdes loceklis, lielākie izaicinājumi sagaida mazākus e-komercijas uzņēmumus un uzņēmējus, kuriem ekonomiskās un enerģētiskās krīzes dēļ var nebūt pietiekami daudz resursu, lai veiksmīgi turpinātu darbību un piedāvātu klientiem tikpat labus piedāvājumus kā līdz šim. Viņu izdzīvošanas iespējas lielā mērā ir atkarīgas no viņu vēlmes un atvērtības sadarboties ar konkurentiem visās Baltijas valstīs, lai piedāvātu izdevīgāku cenu par pasaules lielvarām un spētu konkurēt ar starptautiskajiem spēlētājiem, kas dominē reģionā.
Mārketings un tiešsaistes tirgi
Vēl viena būtiska tēma konferencē būs arī e-komercijas mārketings. “Paysera” līdzīpašnieks Andrius Lučiūnas stāsta, ka konferencē varēs rast atbildes uz to, kā izmērīt mārketinga aktivitāšu efektivitāti un to, kā ar mazāku piepūli pēc iespējas īsākā laikā dubultot rezultātus un kāpēc lielākā daļa e-komercijas uzņēmumu Baltijā pelna tik maz.
Reklāmas tēmu konferencē apskatīs arī Andrius Valatka no uzņēmuma “Orbio World”: “Nav viena pareizā ceļa uz panākumiem, jo ir daudz ietekmējošo faktoru. Tie ietver preču izvēli, loģistiku, reklāmu, lokalizāciju un daudz ko citu,” skaidro Valatka. Savukārt uzņēmuma “Smart Brands Lab” vadītājs un dibinātājs Tomas Unikauskis konferencē uzstāsies ar prezentāciju par piecām izplatītākajām problēmām, ar kurām saskaras mazie zīmoli, uzsākot tirdzniecību “Amazon”, kā arī dalīsies savā pieredzē.
Konference “Ecomexpo'22” (iepriekš saukta par “E-commerce”) norisināsies šā gada 29. septembrī “Litexpo” izstāžu centrā Viļņā. Izstādi varēs vērot arī tiešsaistē. Biļetes iespējams iegādāties šeit.