Visneizdevīgākie ir tie klienti, kuriem kupons, kas nopirkts kādā no kolektīvās iepirkšanās portāliem, ir uzdāvināts, jo šie klienti parasti neatgriežas, daloties pieredzē par portāla perkamkopa.lv izmantošanu biznesā portālam db.lv pastāstīja Oranžā masāžas kabineta īpašniece Marita Malzubre.
Nelielā masāžas salona īpašniece kolektīvās iepirkšanās portālus kā pakalpojumu sniedzēja izmantojusi divas reizes un plāno izmantot arī nākotnē. Viņa gan līdz šim izmantojusi tikai vienu kolektīvās iepirkšanās portālu - perkamkopa.lv, jo divi citi šīs jomas «milži» - cherry.lv un zizu.lv neesot izrādījuši nekādu atsaucību. «Es meklēju variantus, tādēļ jautājumus, vai būtu interese sadarboties, aizsūtīju arī Cherry un Zizu, man atsūtīja pretjautājumus, uz kuriem atbildēju, bet nekādas atbildes nesaņēmu,» stāstīja M. Malzubre. Tā kā perkamkopa.lv bijuši atsaucīgi, viņa izvēlējusies savus piedāvājumus izvietot šajā vietnē.
Jāatgādina - kolektīvās iepirkšanās portāla CityLife.lv (iepriekš atlaižuklubs.lv) pārdošanas vadītājs Māris Strods portālam db.lv savulaik sacīja, ka uzņēmumi pat gaida rindu, lai to piedāvājumi tiktu iekļauti šāda veida portālos.
Pirmo piedāvājumu M. Malzubre ievietojusi pagājušā gada jūlijā. Toreiz viņa par pieciem latiem piedāvājusi iegādāties ietīšanas procedūru zilo mālu maskā kājām un pēdu un kāju masāžu, nosakot kopāpircēju limitu - 50 cilvēki. Šādu limitu viņa izvēlējusies, lai noteikto trīs mēnešu laikā mazajā salonā spētu visus klientus apkalpot. Atsaucība bijusi liela un kuponi izpirkti jau dienas pirmajā pusē. Atceroties šo kuponu pircējus, M. Malzubre stāsta, ka aptuveni septiņi cilvēki pakalpojumu nemaz nav izmantojuši. No viņiem diviem kupons bijis kā dāvana. Aptuveni desmit bijuši tādi, kuri atnāca vēl vienu vai divas reizes, bet aptuveni seši palikuši kā pastāvīgi klienti. Daļa - aptuveni desmit procenti - bijuši tādi klienti, kuri atnākuši uzreiz, bet pēc tam apmeklējums bijis viļņveidīgs - tad, kad perkamkopa.lv izsūtījis atgādinājumus, bijis vērojams klientu skaita pieaugums.
Vaicāta, kādēļ noteikts tieši trīs mēnešu limits, kurā pakalpojums jāizmanto, uzņēmēja atbildēja: «Ilgāk nav vērts, jo cilvēki aizmirst, ka tādu kuponu iegādājušies. Izprintē, noliek plauktā un tur tas arī paliek.»
Otro reizi piedāvājumu šajā pašā kolektīvās iepirkšanās portālā M. Malzubre ievietojusi pirms Ziemassvētkiem. Tad pakalpojuma cena bijusi septiņi lati. Lai gan piedāvāts pakalpojums ar atpazīstamu vārdu - Baldones dūņu procedūra kājām un pēdām, šo mēģinājumu uzņēmēja atzīst par neveiksmīgu, jo kuponus iegādājušies vien septiņi cilvēki. Šoreiz gan visi arī atnākuši.
M. Malzubre kopumā ir apmierināta ar kolektīvās iepirkšanās portālu radīto iespēju pareklamēt pakalpojumus, tomēr viņa vēlētos, lai pārdevējam būtu redzama arī klientu kontaktinformācija. «Gribētu pati piezvanīt, kad tuvojas kupona termiņa beigas,» viņa sacīja. Šobrīd ir tā, ka atgādinājumus izsūta kolektīvās iepirkšanās portāls. Gadījumos, kad redzams kupona pircēja vārds un uzvārds, masāžas salona īpašniece pati cenšoties atgādinājumus sūtīt, izmantojot sociālo vietni draugiem.lv. Šādu pieeju viņa atzīst par veiksmīgu, jo otrajā piedāvājuma reizē tieši divi šādi uzrunātie cilvēki kļuvuši par viņas pastāvīgajiem klientiem.
M. Malzubre kolektīvās iepirkšanās portālus izmantojusi tad, kad biznesā bijis «tukšāks laiks», un uzskata, ka tā ir laba reklāma. Daudzi cilvēki šādi iegādājoties preces un pakalpojumus, ko par parasto cenu baidītos izmēģināt, turklāt vērojams arī no mutes mutē reklāmas efekts.
Visneizdevīgākie esot tie klienti, kuriem kupons ir uzdāvināts, jo šādi cilvēki to uztverot kā vienreizēju pasākumu un vēl neesot bijis gadījums, kad šāds kupona izmantotājs būtu kļuvis par pastāvīgu klientu. Savukārt visuzticīgākie esot tie, kurus masāžas salona īpašniece uzrunājusi pati caur draugiem.lv. Viņa spriež, ka tas ir saistīts ar personīgo attieksmi pret klientu.
Deviņdesmit procenti no viņas klientiem, kuri iegūti caur perkamkopa.lv, esot sievietes. Visticamāk, tas gan esot saistīts ar faktu, ka uz masāžām kopumā vairāk nāk sievietes. Vecums gan esot dažāds - sākot no divdesmit gadiem līdz pat pensijas vecumam.
Kā norādīja M. Malzubre, kolektīvās iepirkšanās portālus izdevīgi ir izmantot tiem pakalpojumu sniedzējiem, kuriem ir zemas materiālu izmaksas. Tā, piemēram, ja pakalpojums parasti maksā septiņus latus, lai to piedāvātu kolektīvās iepirkšanās portālā, ir «jānomet» vismaz 50 procenti no cenas. Ja pakalpojums portālā tiek pārdots par 3,50 latiem, pārdevējam paliek vien 1,75 lati, bet pārējais tiek portālam. Tas savukārt nozīmē, ka darbs - šajā gadījumā masāža - tiek veikts bez maksas, par iegūto summu iespējams segt vien materiālu izmaksas un palagu mazgāšanu. Taču, ja materiālu izmaksas ir augstas, kā būtu, piemēram, zobārstniecības pakalpojumos, tad pakalpojumu sniedzējam kolektīvās iepirkšanās portālu izmantošana būtu neizdevīga, skaidroja M. Malzubre.
Vēl viņa atklāja, ka, izvēloties pakalpojumus, kurus piedāvāt caur šādiem portāliem, vismaz masāžas jomā jāņem vērā gadalaiki. «Siltā laikā karsto akmeņu masāža neies,» viņa sprieda. Tagad, tuvojoties vasarai, pieprasīta esot limfodrenāžas masāža kājām, anticelulīta masāžas, sejas un galvas masāžas.
Vaicāta, kādēļ kolektīvās iepirkšanās portālā piedāvājusi tieši zilo mālu un dūņu procedūras kājām, viņa stāstīja, ka mērķis bijis dažādot pieprasījumu un arī savu darbu. Tradicionāli vispieprasītākās esot muguras masāžas, tādēļ viņa vēlējusies klientus iepazīstināt arī ar citiem pakalpojumiem. Kolektīvās iepirkšanās portālus savā biznesā viņa nolēmusi izmēģināt, vadoties pēc savas kā kuponu pircējas pieredzes. «Pirku pati, parasti līdz šim neizmantotus pakalpojumus, piemēram, moderno deju kursus. Tā arī izdomāju pareklamēt savu masāžas salonu,» viņa stāstīja.