10.Saeimas priekšvēlēšanu komunikācijā populārākais komunikācijas veids bijis reklāma, sabiedriskās attiecības (SA) atstājot otrajā plānā, domā 7guru.lv apjautātie eksperti.
Latvijas Universitātes asociētais profesors Ojārs Skudra uzskata, ka reklāmu plaši izmantoja Par Labu Latviju (PLL), Vienotība, Saskaņas Centrs (SC), Zaļo un Zemnieku savienība (ZZS). «Savukārt mazāk reklāmas un naudas bija Visu Latvijai-Tēvzemei un Brīvībai/LNNK. Sabiedriskās attiecības bija novirzītas izteikti otrajā vai trešajā plānā bez nozīmīgas ietekmes uz vēlētājiem,» piebilst O.Skudra.
Neskatoties uz reklāmas dominanci priekšvēlēšanu laikā, arī citiem komunikācijas veidiem bijusi sava loma. Kā atzīst MMS Communications Latvia direktors un Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents Ģirts Ozols, raugoties no investīciju viedokļa, joprojām reklāma bija noteicošā komunikācijas forma, bet, skatoties no iedarbības uz rezultātu, svarīgākas bija sabiedriskās attiecības.
Lai arī SA izmantošana apmēru ziņā atpaliek no reklāmas, pirms šīm Saeimas vēlēšanām varēja novērot dažādus sabiedrisko attiecību pasākumus, kas vairāk vai mazāk ietekmējusi vēlētāju izvēli. «Noteikti vislielāko uzmanību pievērsa Aināra Šlesera preses konference par Lato Lapsas garadarba tēmu. Ja skatāmies no ietekmes viedokļa, tad bijušās prezidentes V.Vīķes - Freibergas un esošā prezidenta aicinājums balsot bija visietekmīgākie,» norāda Ģ.Ozols. Arī sabiedrisko attiecību aģentūras Mediju tilts valdes loceklis Filips Rajevskis akcentē Šlesera preses konferenci. «Uzskatu, ka preses konference bija viena no priekšvēlēšanu kampaņas sastāvdaļām – gan grāmatas publicēšana kā antikampaņa šim politiķim, gan pati preses konference kā atspēkojošais instruments Šlesera kampaņā,»stāsta F.Rajevskis.
Bez reklāmas un SA tika izmantots arī partizānu mārketings. Viens no spilgtākajiem tā piemēriem pēc F.Rajevska domām bija cipara 8 apspēlēšana Dinamo Rīga spēlē, kad pēkšņi visa tribīne sāka rādīt šo ciparu.