Šajās vēlēšanās būtiskākā problēma bijusi pirkts mediju politiskās informācijas saturs, bez norādēm par apmaksas. Iespējamais pārkāpumu skaits ir ievērojams vairāk nekā 600 gadījumi, bet monitorings vēl nav noslēdzies un prognozēts, ka gadījumu skaits varētu sasniegt tūkstoti, portālam 7guru.lv pastāstījusi Sabiedriskās politikas centra Providus pētniece Iveta Kažoka.
Viņa norāda: «Izteikts monitoringa «anti-līderis» bija partiju apvienība PLL, kurai sekoja SC. Arī citām partijām bija vairāki desmiti aizdomīgu materiālu, taču tie nav salīdzināmi ar abu līderu rādītājiem, kas mērāmi simtos. Vissliktākā situācija bija krievu valodā rakstošajos/raidošajos medijos, kur auditorija tika burtiski zombēta ar kliedzoši trulu saturu par PLL un SC, piemēram, veseli raksti veidoja viena kandidāta viedokļu pārstāsts,» informē I.Kažoka.
Providus monitoringa rezultātā identificēti arī centieni apiet aizliegumu reklamēties dienu pirms vēlēšanām, Rīgā izvietojot vides reklāmas ar Sandi Ozoliņu un uzrakstu «par labu Dinamo». «To vērtēju kā sīku blēdību par labu PLL, kuru Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs jau ir atzinis par likuma pārkāpumu,» piebilst I.Kažoka.
Tāpat Providus pētniece norāda, ka bijis ne mazums citu lietu: marginālas radio stacijas, piemēram, radio PIK, organizēja stundu garus «diskusiju raidījumus» ar politiskajām partijām, tikai pašās beigās pievienojot norādes par apmaksu. Atsevišķas radio un televīzijas klaji pārkāpušas Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā noteiktos pienākumus būt faktu un notikumu atspoguļojumā objektīviem, veicināt viedokļu daudzveidību un nodrošināt vispārpieņemto žurnālistikas standartu ievērošanu.
Providus partiju tēriņu monitorings neļauj apgalvot, ka kāda no partijām būtu pārtērējušas tai atļauto limitu. Vērojami centieni to apiet: Rīgas Brīvostas izvietotās svētku reklāmas, kurās bija redzams PLL kandidāts A.Šlesers, kā arī visai masīvā Ventspils pašreklāmas akcija, kas stiprināja ZZS kampaņu.
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam tuvākā pusgada laikā būs jāsniedz savs vērtējums, vai tēriņi šādām reklāmām ir vai nav jāpierēķina partiju kampaņu izdevumiem. Tāpat tiks izskatīts reklāmu pārraidīšanas biežumu Latvijas Radio 1, kurā priekšvēlēšanu laikā dažādi aktieri un uzņēmēji ievietoja atsevišķu partiju cildinošas reklāmas, tās saskaņojot ar partijas kampaņu.