Jo specifiskāks produkts, jo vairāk jāpiestrādā pie potenciālo pircēju ieinteresēšanas un stāstīšanas par savu preci
«Lai gan šī jau ir Biznesa eskalatora trešā sezona, pirmajiem dalībniekiem vienmēr ir mazliet grūtāk sākt. Šis gads nav izņēmums, turklāt stenda vieta ir mainīta, dalībniekiem nepieciešama adaptēšanās. Sezona ir iesākusies labi. Kad nākamie dalībnieki būs apskatījuši stendu, iepazinuši septembra konkursantus, viņi spēs paņemt labāko un labot ne tik veiksmīgo,» vērtē viens no žūrijas locekļiem, aģentūras Brand Eleven dibinātājs Mārtiņš Barānovs.
Visiem projekta dalībniekiem ir līdzīgi izaicinājumi – darbinieki stendā. Tie nevar būt tikai kasieri, kas pārdod preci, kad pircējs jau izrādījis interesi – tiem ir jābūt zīmola vēstniekiem un produkta faniem, viņš uzsver. «Klientiem jāredz uguntiņa pārdevēja acīs un, ja tās nav, tad lielā Alfas plūsma iet garām,» viņš turpina. Eksperta vērtējumā šajā jomā labāk veicās Sēklu muss.
Tāpat viņš norāda, ka jāstrādā arī ar stenda noformējumu un produkta prezentāciju, jāatrod līdzsvars starp plašo sortimenta un konkrēto preču skaitu stendā. «Ir šķietami viegli visās atvēlētajās plaknēs izvietot sortimentu tā, ka nepaliek brīva vieta. Taču produktiem, kuri ir līdzīgi, tas nenāk par labu, jo tie visi saplūst vienā, grūti identificējamā krāsu mākonī un klientam ir grūti saprast, ko projekta dalībnieks mēģina pārdot. Aizrādījums vairāk Smuklietām, jo, strādājot ar dabīgajiem materiāliem, piemēram, koku, šo kļūdu pieļaut ir krietni vieglāk. Taču sortimenta plašums Smuklietām bija patiešām labs. Sēklu muss varu paslavēt par zīmju «Jaunums» izvietošanu, kuras bija labi redzamas un piesaistīja papildu interesi,» saka M. Barānovs.
Lai pārdotu, jāuzrunā
«Koks un viss dabīgais ir modē. Gan vīriešu aproču pogas, gan auskariņi, gan koka etvijas ir jauks, taču tajā pašā laikā specifisks produkts. Tā ir laba dāvana, ja esi pārliecināts, ka cilvēkam patiks. Interesantas ir etvijas vizītkartēm, domāju, ka ar tām ir grūti nošaut greizi,» saka Liene Apine, t/p Alfa vadītāja, kura līdzdarbojas žūrijā. Jo specifiskāks produkts, jo labāk jāspēj pārliecināt pircēju, ka konkrētajai precei būs labs pielietojums – aksesuārs pašam, dāvana draudzenei un tamlīdzīgi.
Visu rakstu Izaicinājums – pārdošana lasiet 28. septembra laikrakstā Dienas Bizness.