#Sākumā tevi ignorē, tad par tevi smejas, tad ar tevi cīnās, un tad tu uzvari.
Finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmuma Revolut dibinātāja un vadītāja Nikolaja Storonskija mērķi ir augsti, un ar līdz šim sasniegto viņš līdz galam nav apmierināts, jo vienmēr var vairāk. Līdz šim Lielbritānijā bāzētai kompānijai ir vairāk nekā miljons lietotāju Eiropā un tie veikuši 80 miljonus darījumu deviņu miljardu dolāru vērtībā.
Fragments no intervijas, kas publicēta 14. februāra laikrakstā Dienas Bizness:
Pašos pirmsākumos Revolut ir bijis diezgan agresīvs mārketingā un izsakoties par bankām. Tagad kompānija ir procesā, lai pati kļūtu par banku. Kāpēc?
Mēs ejam dziļāk biznesā. Ir konkrētas lietas, ko nevaram izdarīt, neesot banka, piemēram, aizdot klientu naudu. Tāpēc mēs izlēmām to darīt.
Ko darīsiet atšķirīgi kā bankas?
Daudzas lietas. Mēs noteikti nepieņemsim darbā tradicionālos korporāciju cilvēkus, mēs paliksim startup – agresīvi, ātri izpildījumā, saglabāsim savu mentalitāti. To mēs saglabāsim – startup pieeju biznesam, pat esot banka.
Kas ir tas, ko jaunuzņēmumi dara citādi nekā citas kompānijas?
Idejas lido apkārt brīvi, bet no tām ir jēga tikai tad, kad tiek sākta to izpilde. Viss ir par ieceres realizāciju, testēšanu, atgriezeniskās saites iegūšanu no patērētājiem. Lielā korporācijā parasti visu laiku plāno, pat gadu vai divus. Kad es strādāju Credit Suisse, viena projekta ieviešana prasīja divus gadus, lai iegūtu visas piekrišanas. Tas ir smieklīgi.
Man vienkārši tas patīk.
Salīdzinot ar šo piemēru, ko Revolut ir izdarījis divu gadu laikā? Vai esat apmierināts?
Jā, dažas lietas strādā labāk, nekā es biju gaidījis, dažas – sliktāk. Kopumā esmu laimīgs. Es daru to, ko man patīk darīt, un es pulcēju ap sevi cilvēkus, kam arī patīk darīt to, ko darām.
Kāpēc jūs to darāt?
Kurš gan cits to izdarīs? Man vienkārši tas patīk.
Kas līdz šodienai ir bijuši lielākie izaicinājumi?
Pārāk daudz. Tas atkarīgs no konkrētā posma. Atceros, kad viss sākās, lielākais izaicinājums bija atrast, kā to visu izdarīt. Es neesmu maksājumu eksperts, es biju pilnīgi jauns šajā jomā. Kad veido uzņēmumu, kad ir komanda un produkts, bet tas vēl neienes naudu, nākamais lielais izaicinājums ir finansējuma piesaiste. Trešais izaicinājums bija tad, kad mēs kļuvām relatīvi lieli un izmantojām izdevējbankas sava produkta izdošanai, jo mums nebija mūsu pašu infrastruktūras. Tajā laikā mums bija gana daudz slikto periodu, bet tad mēs izveidojām infrastruktūru un tagad esam gandrīz neatkarīgi.
Mans personīgais izaicinājums ir darbinieku atlase. Mēs cenšamies pieņemt ļoti augstas kvalitātes cilvēkus ar tādu pašu kultūru un mentalitāti. Ir ļoti grūti tādus atrast. Tā ir problēma. Pieņemt darbā desmit, divdesmit lieliskus cilvēkus mēnesī ir ļoti sarežģīti. Tagad komandā ir vairāk nekā 300 cilvēku, mēs pieņemam darbā aptuveni 40 cilvēkus mēnesī.
Sākumā tevi ignorē, tad par tevi smejas, tad ar tevi cīnās, un tad tu uzvari.
Pirms kāda laika bankas finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmumus neuztvēra pārāk nopietni, bet tagad visi runā par to, ka tie un bankas sadarbojas. Kāpēc tā notiek?
Ir laba frāze, ko laikam ir teicis Mahatma Gandijs – sākumā tevi ignorē, tad par tevi smejas, tad ar tevi cīnās, un tad tu uzvari. Te ir tas pats – vispirms izliekas, ka nekas nenotiek, tad saprot, ka jāpārstāj izlikties, un vēlāk cenšas sadarboties. Un tad ir par vēlu.
Visu interviju Ar startup veiklību ceļā uz bankas statusu lasiet 14. februāra laikrakstā Dienas Bizness.
TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:
Mana pieredze: Piedāvā to, ko bankas pašas iekšienē izstrādās tikai pēc gada
Revolut paplašina apdrošināšanas piedāvājumu
Revolut uzsāk kriptovalūtu tirdzniecību
Revolut lietotāju skaits sasniedzis miljonu
Deutsche Bank vadītājs: Daudz domājam, kā konkurēt ar tādām kompānijām kā Starbucks