Jaunākais izdevums

"No rīta man rodas ideja, pa dienu to apspriežu ar kolēģiem, un nākamajā rītā jau esam gatavi to īstenot. Ik dienas mājās braucu apmierināts, jo apzinos, ka strādāju rezultatīvi."

Retums vadītāju var lepoties ar tādu rīcības brīvību un efektivitāti.Tieši šie faktori veido Roberta Šepfa, LPB Bank valdes priekšsēdētāja darbadienas gaitas tādas, lai darbs sagādātu prieku un veselīgu azartu.

Ar viņu aprunājāmies par to, kāpēc mazajām bankām ir būtiskas konkurences priekšrocības – ja tās izvēlas pareizo biznesa modeli, kā arī par to, kas šobrīd notiek Latvijas banku sektorā.

Tik tikko pēc pandēmijas likās, ka mums vairs nav no kā baidīties. Taču 2022. gads parādīja, ka var būt arī citi satricinājumi, kas var spēcīgi ietekmēt globālo tirgu: Krievijas uzbrukums Ukrainai, enerģētikas krīze, inflācijas pieaugums. Kā šie notikumi ietekmēja LPB Bank darbību?

Pagājušais gads bija smags. Karš ietekmēja ne vien Eiropas ekonomiku, bet globālos procesus kopumā. Visi makroekonomiskie faktori ir ietekmējuši arī mūsu darbu. Krievijas iebrukuma Ukrainā rezultātā Banka pārvērtēja savus biznesa darbības reģionus, tādējādi atsakoties no daļas biznesa, kā rezultātā peļņas rādītāji kritās, tomēr pateicoties LPB Bank komandas profesionālajam sniegumam, gadu noslēdzām ar pieaugošiem peļņas rādītājiem. Jā, gūtā peļņa ir vairāk kā uz pusi mazāka nekā 2021. gadā, taču banka strādā nemainīgi stabili un bez zaudējumiem. Mēs veiksmīgi tiekam galā ar grūtākiem laika posmiem, pateicoties biznesa modelim, kas atšķiras no citām Latvijas bankām.

Pirms 15 gadiem, kad pirmo reizi viesojos Latvijā, daudzas bankas galvenokārt guva peļņu no nerezidentu biznesa. LPB Bank vienmēr ir bijusi uz cita viļņa un sākot ar 2010. gadu esam likuši uzsvaru uz e-komerciju, un tagad ar lepnumu varu apgalvot, ka esam kļuvuši par pirmo Fintech banku Latvijā. Protams, mēs pārstāvam arī klasisko banku biznesu: ikdienas pakalpojumi juridiskajām un fiziskajām personām, kredītu programmas, maksājumu kartes. Ja aplūkojam apgrozījumu un peļņu, tad gandrīz pusi sastāda Fintech, bet otru pusi klasiskā banku darbība. Finanšu tehnoloģijas ir mūsu niša, ar to mēs atšķiramies no citām Latvijas bankām. Šajā jomā mēs strādājam jau ilgu laiku un darām to profesionāli.

Vidējā mūsu pakalpojumu patērētāja portrets ir licencētas starptautiskās maksājumu organizācijas, kurām piedāvājam Banking as a Service (BaaS) pakalpojumus. Sniedzam arī pakalpojumus interneta veikaliem. Svarīgi pieminēt, ka e-komercijas segmentā darbojas arī lielās Latvijas bankas, tomēr tikai valsts robežās, savukārt mūsu pakalpojumi ir ļoti pieprasīti dažādu Eiropas uzņēmumu vidū. Esmu pārliecināts, ka Fintech jomā Latvijā esam unikāli.

Ja runājam par mazo banku attīstības stratēģiju, cik svarīgi atrast savu unikālo nišu? Vai tas stimulē veiksmīgu attīstību vai tikai ļauj noturēties virs ūdens?

Es domāju, ka sava niša ir nepieciešama katram. Ja mēs darītu visu to pašu ko lielās bankas, tad tādam biznesam nav nākotnes. Pēdējā laikā vairākas bankas ir pametušas Latvijas tirgu, jo to biznesa modelis izrādījies nestabils. Tiem, kas atraduši savu nišu un ”norobežojušies” no konkurentiem, tā nenotiek. Tirgus vienmēr visu noregulē pareizi.

Jebkurai mazai bankai būtu jāizvēlas konkrēts pakalpojums vai produkts, jākoncentrējas uz to un jāstrādā labāk par lielajām bankām, sasniedzot izcilību savā jomā. Tam mums ir e-komercija un Fintech. Esam atraduši savu nišu un jūtamies ļoti pārliecinoši.

Kas vēl bez finanšu tehnoloģijām palīdz izcelties citu banku vidū?

Šis var šķist nenozīmīgi, bet, ja atnāksiet pie mums, jums nebūs jāņem numuriņš un jāgaida rindā. Lielajās bankās ir labi izstrādātas procedūras, protokoli, shēmas, kā veidot sadarbību – klienti pārvietojas pa bankas noteiktu “koridoru”. Turpretī mēs varam atļauties individuālu pieeju katram klientam. Tas attiecas ne tikai uz klātienes servisu, bet ikkatru saskarsmes posmu ar banku.

Piemēram, mums ir platforma e-komercijas klientiem. Mēs to sākām izstrādāt pirms 13 gadiem, un ik gadu mēs to pilnveidojam un pielāgojam lietotāju vajadzībām. Šeit vērts uzsvērt un izcelt trīs svarīgus faktorus. Pirmais – neliela, bet ļoti profesionāla komanda. Otrais – mūsu pašu attīstība. Trešais – individuāla pieeja. Šo faktoru krustpunktā veidojas mūsu bankas konkurētspējas priekšrocības.

Klientus iepriecina fakts, ka mēs palielinām viņu ienākumus, reizē apmierinot viņu personīgos pieprasījumus, kā arī nodrošinām šo pieprasījumu izpildes ātrumu. Liela banka, neraugoties uz milzīgajiem resursiem, diemžēl nevar atļauties tādu dinamiku un situācijai piemērotu risinājumu, kādu nodrošinām mēs.

Vai tas nav pretrunā ar efektivitāti? Ir spilgti izteikta tendence – īpaši tehnoloģiju uzņēmumu vidū – procesu automatizācija.

Principā jums ir taisnība, bet kamēr klienti vēlēsies kvalitatīvu servisu, mēs turpināsim izmantot individuālu pieeju, jo mums klienta vēlme ir likums. Protams, atsevišķus procesus varam apvienot, bet tas drīzāk būs saistīts ar tehnoloģiskiem jautājumiem nevis apkalpošanu. Ja piezvanīsiet mums, jums nekad neatbildēs robots ar latvisku vārdu. Jo esmu dziļi pārliecināts, ka augstas klases klientu serviss garantējams tikai tad, ja pretī atrodas īsts cilvēks, kas jūs atpazīst, uzklausa un saprot.

Parunāsim par nākotni. Kādi ir bankas turpmākās attīstības plāni?

Attīstības vektoru parasti nosaka tirgus. Mēs jau esam spēruši lielu soli ceļā uz Eiropas tirgu un to turpināsim iet, piedaloties starptautiskās nozares izstādēs, lai piesaistītu jaunus klientus. Turpināsim investēt tehnoloģiskajā attīstībā: plānoto investīciju apjoms ir 1 300 000 eiro. Mēs papildināsim IT nodaļu ar talantīgiem darbiniekiem, lai vēl efektīvāk apmierinātu mūsu bankas klientu vajadzības.

Nav jābūt gaišreģim, lai saprastu, ka e-komercijai un Fintech pieder nākotne. Austrāliešu futūristam Bretam Kingam ir brīnišķīga grāmata ”Banka 3.0. Kāpēc šodien banka nav tas, kur tu dodies, bet gan tas, ko tu dari.” Lielās bankas samazina filiāļu skaitu, atlaiž darbiniekus, jo IT tehnoloģijas arvien aktīvāk ienāk šajā jomā. Šis process tikai augs.” 1994. gadā Bils Geitss teica: ”Mums ir vajadzīgas bankas funkcijas, bet ne bankas”, un jau kādu laiku mēs varam novērot šo pravietojumu piepildāmies.

2018. gadā Latvija atradās soli no iekļūšanas Moneyval “pelēkajā sarakstā”, kas potenciāli varēja novest pie valsts finansiālā reitinga pazemināšanās. Lai arī Latvija tajā netika iekļauta, tomēr finansiālais prestižs tika būtiski iedragāts. Kā šobrīd vērtējat Latvijas tēlu Eiropā?

Latvijā ir patiesi labs banku sektors. Ja salīdzinām ar Baltijas valstīm, banku sektors šeit ir attīstītāks. Protams, vienmēr atradīsies cilvēki vai uzņēmumi ar saviem aizspriedumiem, tomēr es personīgi ar to neesmu saskāries. Gluži pretēji, mēs ļoti rūpīgi izvēlamies savus klientus. No desmit klientiem, kas pie mums atnāk, uzsākam strādāt ar astoņiem, jo vēlamies sadarboties ar tīru, mūsdienīgu, uz nākotni vērstu biznesu. Mēs neesam ieinteresēti strādāt ar tiem, kam visur citur ir atteikts. Mums ir ārkārtīgi negatīva attieksme pret “pelēko” naudu. Mums ir stingra iekšējā kontrole, stingras AML/KYC procedūras, un, ja neesam pārliecināti par biznesa caurspīdīgumu, tad no tā atsakāmies.

Latvijas reputācija pagātnē ir stipri cietusi. Tomēr šobrīd banku sektors ir kļuvis uzticamāks un caurskatāmāks nekā priekšstatos. Cilvēki joprojām atceras, kas Latvijā notika pirms 15 gadiem, bet nepārzina pašreizējo situāciju. Situācijas uzlabošanai ir darīts ļoti daudz – pie tā cītīgi ir strādājušas pašas bankas, Finanšu un kapitāla tirgus komisija, Latvijas Banka un valsts. Nozares pilnveide ir mūsu kopējais mērķis, un mēs veiksmīgi virzāmies tam pretī. Kopā mēs to noteikti panāksim, lai Latvijas banku sektora kartē vairs nebūtu balto (tumšo) plankumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Banka piemērojusi "LPB Bank" 2 016 342 eiro soda naudu, vienlaikus noslēdzot administratīvo līgumu, informē Latvijas Bankas pārstāvji.

Latvijas Banka ar "LPB Bank" noslēgusi administratīvo līgumu, kas paredz, ka "LPB Bank" veiks vairākus tiesiskos pienākumus saistībā ar noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas (NILLTPF) novēršanas normatīvo aktu prasību ievērošanu un iekšējās kontroles sistēmas uzlabošanu.

Vienlaikus par konstatētajiem normatīvo aktu pārkāpumiem un iekšējās kontroles sistēmas trūkumiem kredītiestādei piemērota soda nauda 2 016 342 eiro apmērā. Līgums noslēgts, jo "LPB Bank" ir atzinusi Latvijas Bankas pārbaudē konstatētos pārkāpumus NILLTPF novēršanas jomā un ir veikusi mērķtiecīgus pasākumus šo pārkāpumu novēršanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Signet Bank" plāno iegūt izšķirošu ietekmi pār "LPB Bank", liecina Konkurences padomes publiskotā informācija.

Konkurences padome informē, ka ir saņemts "Signet Bank" apvienošanās ziņojums par izšķirošas ietekmes iegūšanu pār "LPB Bank".

"Signet Bank" darbojas banku pakalpojumu sniegšanas tirgū, proti, tā nodarbojas ar finanšu un ieguldījumu pakalpojumu sniegšanu, tostarp arī korporatīvo finanšu un investīciju bankas pakalpojumu sniegšanu. Arī "LPB Bank" darbojas banku pakalpojumu sniegšanas tirgū, bet tās saistītie uzņēmumi nodarbojas ar sava vai nomāta nekustamā īpašuma izīrēšanu un pārvaldīšanu, loģistiku, uzglabāšanu un noliktavu saimniecību, kravu iekraušanu un izkraušanu un, kā arī veic pārējās transporta palīgdarbības, īsteno arī jauno tehnoloģiju ieviešanu un attīstību Latvijas tirgū, kā arī ar dažāda veida tirdzniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Signet Bank iegādājas LPB Bank

Db.lv,12.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Latvijas Bankas un Eiropas Centrālās bankas atļaujas saņemšanas, kā arī Konkurences padomes saskaņojuma 2023. gada 11. decembrī pabeigts darījums, kura ietvaros vietējā investīciju banka, AS Signet Bank, iegādājās AS LPB Bank.

Darījuma rezultātā tiks veikta LPB Bank zīmola maiņa. LPB Bank turpinās strādāt kā Signet Bank grupas meitas uzņēmums, saglabājot savu esošo kredītiestādes licenci un fokusējoties uz FinTech uzņēmumu apkalpošanu, Banking as a Service (BaaS) pakalpojumu sniegšanu un inovatīviem digitāliem finanšu produktiem.

Šis darījums dos iespēju palielināt Signet Bank grupas biznesa apjomus, stiprināt digitālos risinājumus, kā arī ievērojami palielināt un dažādot klientiem piedāvāto finanšu pakalpojumu un produktu klāstu.

“LPB Bank iegāde ir viens no stratēģiskiem soļiem Signet Bank grupas attīstībā, kas ļaus izmantot izaugsmes iespējas FinTech jomā. Inovatīvi un efektīvi, augsti tehnoloģiskie digitālie finanšu risinājumi ir nākotnes virzītājspēks banku sektorā, un LPB Bank digitālo risinājumu integrācija stiprinās Signet Bank grupas finanšu potenciālu. Latvijā joprojām trūkst banku produkti, kas ir vērsti uz FinTech uzņēmumu apkalpošanu un finanšu sistēmas inovāciju veicināšanu – Signet Bank grupa jau tuvākajā nākotnē plāno uzlabot šādu produktu pieejamību tirgū,” stāsta Roberts Idelsons, Signet Bank valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banku peļņa šogad būs krietni pieticīgāka un kreditēšana - piesardzīga, toties finansējuma piesaiste kapitāla tirgos var augt pat reizēs, ja parādīsies lielais biržas piemērs.

To intervijā Dienas Biznesam atklāj Signet Bank valdes priekšsēdētājs Roberts Idelsons.

Banku peļņas rādītāji 2023. gadā raksturojami kā lieliski, līdztekus – inflācija ir apturēta, un maz ticams, ka vēl tiks palielinātas Eiropas Centrālās bankas (ECB) procentu likmes, kas bija virspeļņas cēlonis. Kādu paredzat 2024. gadu? Kādas būs galvenās tendences banku darbībā kopumā? Vai nesākas otrāds process un termiņnoguldījumi ar augstām likmēm šobrīd nerada riskus nākotnē?

Kopumā, protams, banku sektoram pērnais gads bija ļoti labs, bet Saeima un Ministru kabinets arī to ievēroja un, redzot šo peļņu, nolēma nedaudz mazināt baņķieru prieku. Tajā pašā laikā, skatoties nākotnē, ir skaidrs, ka šādus rezultātus atkārtot neizdosies. Tik labu gadu, manuprāt, banku sektorā tuvākajā laikā vairs nepiedzīvosim. Euribor varētu samazināties, bet, visticamāk, ne tik strauji, kā finanšu tirgos tiek gaidīts. Ir jau redzams neliels samazinājums, ievērojot to, ka ir ECB likmes samazinājuma gaidas. Tas vien nozīmē, ka banku ienākumi jau sākuši sarukt. Savukārt, ja runājam par depozītiem, kas pērn tika piesaistīti par samērā augstām procentu likmēm, – tie tūdaļ nebeigsies. Tie ir noguldījumi vismaz uz gadu, diviem, dažkārt trim. Tas nozīmē, ka augstās likmes būs jāturpina maksāt. Vēl viens aspekts - bilances struktūra visām bankām ir mainījusies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažreiz var dzirdēt jautājumu: ko tie cilvēki personāla vadības departamentā vispār dara? Ir izplatīts kļūdains priekšstats, ka tur tikai pieņem vai atlaiž darbiniekus un risina ar atalgojumu saistītus jautājumus. Patiesībā personāla vadība ir organizācijas dzinējspēks un pārmaiņu aģents, kas ir atbildīgs par korporatīvo kultūru, darbinieku labbūtību un izaugsmi. Par jaunākām tendencēm personāla vadības jeb HR jomā stāsta LPB Bank personāla vadītāja Agija Freiberga.

Mēs dzīvojam straujā pārmaiņu laikmetā, kad nepieciešams reaģēt ātri. Nedrīkstam “atslābināties” ne uz mirkli, jo tas būs tiešs apdraudējums bankas konkurētspējai. Ne visiem ir viegli pieņemt pārmaiņas, bet bez tām attīstība nav iespējama. Svarīga ir drosme turpināt iesākto, ātri adaptēties jauniem apstākļiem un pieņemt jaunus izaicinājumus. Tātad, no HR viedokļa, mums jāapsteidz ātrgaitas vilciens un jāpieliek visas pūles un finanšu resursi darbinieku kvalifikācijas celšanā.

Par pēdējo gadu tendencēm personāla vadībā nav iespējams runāt, neņemot vērā Covid-19 pandēmiju. Kopš 2020. gada viskarstākās tēmas ir bijušas attālinātais darbs, izdegšana, labbūtība un mentālā veselība, jo “mājsēdes” laiks nevienam nenāca viegli. 2021. gadā darba devēji vairāk domāja par to, kur darbinieki strādās, savukārt 2022. gads atnesa jaunu jautājumu: kad darbinieki strādās. Tas prasīja jaunas pieejas personāla vadībā. Gan tiešo vadītāju, gan HR funkcija bija palīdzēt komandai noteikt kopīgu darba laiku visiem un visproduktīvāko laiku katram darbiniekam individuāli, palīdzēt atrast līdzsvaru starp darba uzdevumiem un privāto dzīvi. Vēl šobrīd nevar teikt, ka situācija pasaulē un Latvijā ir stabilizējusies, tomēr cilvēki vairāk vai mazāk ir pielāgojušies krīzes apstākļiem. Tāpēc var runāt par transformācijas laiku, kas ir nomainījis ieilgušu adaptāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

E-komercijas izaicinājumi: cīņā par konversiju

Edgars Valmers, LPB Bank E-komercijas departamenta vadītājs,25.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darba dienas beigās katrs uzņēmējs vēlas redzēt, vai un cik viņš ir nopelnījis. Ja runājam par e-komerciju, tad te nav nekā svarīgāka par konversiju jeb reklāmguvumu, jo, ja apmeklētājs nekļūst par pircēju, vai vispār ir vērts turpināt?

Laikā, kad nemitīgi pieaug viena pircēja piesaistes cena, visi uzņēmēji sīvā konkurencē cīnās par konversijas paaugstināšanu. Par to, kā uzņēmējam spert pirmos soļus digitālajā vidē un izvēlēties sadarbības partnerus, kas gādās par efektīvu konversiju ar tādu pašu degsmi kā pats uzņēmējs.

Kas notiek Latvijā: pirmais pirkums internetā un plaša e-komercijas platformu izvēle

Šobrīd e-komercija attīstās lēnāk nekā pandēmijas laikā, taču tā joprojām ieņem arvien lielāku daļu no kopējā mazumtirdzniecības apjoma visā pasaulē. Eksperti lēš, ka līdz 2023. gada beigām viens no katriem 5 mazumtirdzniecības darījumiem tiks veikts tiešsaistē.Covid-19 laikā palielinājās to cilvēku skaits, kas pirmo reizi iepirkās internetā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS LPB Bank oficiāli maina juridisko nosaukumu uz AS Magnetiq Bank, vienlaikus ieviešot arī jaunu zīmola vizuālo identitāti.

Bankas nosaukuma un zīmola maiņas pamatā ir 2023. gada beigās notikušais iegādes darījums, kurā Latvijas vadošā investīciju banka Signet Bank AS kļuva par AS LPB Bank 100% akciju īpašnieci un tās mātes sabiedrību.

Zīmola maiņa ir daļa no Signet Bank grupas un AS Magnetiq Bank plašākas biznesa attīstības stratēģijas. Tās mērķis ir veicināt efektīvāku finanšu inovāciju ieviešanu, digitālo produktu pieejamības uzlabošanu banku sektorā un stiprināt pozīcijas FinTech nozarē.

Jaunais nosaukums un zīmola vizuālā identitāte atspoguļo bankas apņēmību ieviest inovatīvus un augstvērtīgus digitālos finanšu risinājumus, paplašināt un dažādot finanšu pakalpojumu un produktu klāstu, tādējādi nodrošinot klientiem vēl efektīvāku un labāku sadarbības pieredzi. AS Magnetiq Bank zīmola filozofija ir mijiedarbība starp vienkāršību, pieejamību un efektivitāti, atspoguļojot jaunākās globālās tendences digitālajā finanšu sektorā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Ekonomika ir pieradināta pie naudas drukāšanas

Db.lv,21.06.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Nedod, Dievs, dzīvot pārmaiņu laikos”. Parasti šo izteikumu piedēvē Konfūcijam, bet vai viņš tiešām tā ir teicis, mēs nekad neuzzināsim. Tomēr mēs esam uzzinājuši, kā tas ir – dzīvot pārmaiņu laikos, kad cilvēce vienu pēc otras piedzīvo vēl nebijušas krīzes, ko atnes līdzi Covid-19 epidēmija, Krievijas Federācijas izraisītais karš Ukrainā, enerģētikas un loģistikas traucējumi, kā arī inflācijas kāpums.

Par to, kā šī situācija ietekmē banku sektoru, un kas mūs sagaida tuvākajā nākotnē finanšu tirgos, aprunājāmies ar Sandi Kapitonovu, LPB Bank Resursu departamenta vadītāju.

Kāda ir pašreizējā situācija finanšu tirgos, un vai ir iezīmējušās skaidrākas nākotnes tendences?

Finanšu tirgū galvenā problēma vēl joprojām ir inflācija, arī šogad šī problēma ir tikpat aktuāla kā pagājušogad. Šogad var novērot, ka attīstītajās valstīs inflācija samazinās, bet tik un tā ir pietiekami augsta. Latvijas gada inflācija vēl joprojām ir augstāka nekā citās eirozonas valstīs, un tā radusies galvenokārt augošo energoresursu un ārējo apstākļu ietekmē.

Eirozonas vidējais inflācijas līmenis aprīlī šogad bija 7%, kas ir būtiski mazāk salīdzinājumā ar iepriekšējiem mēnešiem, kad šis rādītājs bija tuvu 9%. Gāzes cenas, kas bija galvenais iemesls cenu lēcienam pērn, jau vairākus mēnešus pēc kārtas uzrāda lejupejošu tendenci un ir sasniegušas pirmskara līmeni Eiropā. Tomēr inflācijas samazināšanās, pateicoties ārējo apstākļu ietekmei, Latvijā, visticamāk, būs novērojama tikai šī gada vidū, jo energoresursu un citu ārējo apstākļu ietekme, kas sevišķi saistīta ar cenu samazināšanos, bieži vien tiek novērota novēloti. Nav izslēgts, ka gan Eiropā un tai skatā arī Latvijā, paaugstināta inflācija nepazudīs, un ziemas periodā var atkal uzrādīt pieaugumu, taču vairs ne tik strauju, kā tas bija 2021. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikdienā lietojam apzīmējumus: banku sektors, Lielais četrinieks, ārvalstu un vietējās bankas, banku filiāles. Piemēram, Rietumu Bankas vadība sociālajos tīklos min terminu Lielais piecinieks, bet Signet Bank un citas nereti retorikā izmanto apzīmējumu vietējās bankas.

Vai lietotie termini ir pašizdomāti, un kāds ir to pamats, uz šiem jautājumiem Dienas Bizness mēģināja rast atbildes, konsultējoties ar Latvijas Bankas speciālistiem.

Šādi jautājumi radās, lasot, piemēram, Rietumu Bankas ierakstus sociālajos tīklos Facebook un LinkedIn, kur bankas valdes priekšsēdētāja Jeļena Buraja lieto apzīmējumu Lielais piecinieks. “Esmu gandarīta, ka Rietumu Banka pārstāv Latvijas kapitālu banku lielajā pieciniekā, turklāt ar būtisku atrāvienu no citiem tirgus dalībniekiem,” tā Jeļena Buraja pauda pērn, 8. decembrī, soctīkla Facebook Rietumu Bankas vietnē. Signet Bank valdes priekšsēdētājs Roberts Idelsons, kā arī jau pieminētā Jeļena Buraja plaši lieto vārdu salikumu vietējās bankas arī intervijās, tostarp Dienas Biznesā publicētajās. Līdztekus seko, ka tā sauktais Lielais četrinieks ir ārzemju kapitāla bankas, tomēr vai izteikumi ir precīzi un pamatoti ilgtermiņā – tas ir jautājums.

Komentāri

Pievienot komentāru