Saulkrastos pēdējo gadu laikā vērojama aktīvāka uzņēmēju rosība, taču darāmā, lai pilsēta izmantotu savu kūrorta potenciālu pilnībā, vēl ir daudz, atzīst uzņēmēji. Lai palielinātu viesu skaitu Saulkrastos, iesaka veidot jaunus objektus vai pakalpojumu klāstu, kas piesaista tūristus.
Vasarā, kad šeit sabrauc atpūtnieki, ielas kļūst pilnākas, stāvvietas, pludmales kafejnīcas un veikali karstajā laikā ir pārpildīti. Izteiktā sezonalitāte gan rada grūtības uzņēmējiem plānot naudas plūsmu, un tā atkarīga ne tikai no sezonas, bet saulainajām dienām un pat laika prognozēm. Pilsētā šajā gadā vērojama rosība – nesen izbūvēta jauna promenāde, tāpat tiek remontēta iela centrā, kur atpūtnieki parasti novieto savas automašīnas, taču vietējie atzīst – Saulkrasti ne tuvu neizmanto savu potenciālu, un, lai attīstība būtu straujāka, aktīvāk jāstrādā gan pašvaldības pārstāvjiem, gan uzņēmumiem, būtu jādomā par jaunu objektu vai pakalpojumu veidošanu, kas piesaistītu viesus ne tikai vasarā, bet arī citos gadalaikos, jo, iestājoties septembrim, pilsētas ielas kļūst kā izslaucītas. Saulkrastu priekšrocības ir salīdzinoši tuvā atrašanās vieta Rīgai, jūra, taču daudzi izvēlas atpūsties citās vietās, kas sevi popularizē skaļāk un piesaista ar konkrētiem objektiem. Vasaras sezonā darbs norit aktīvi, cilvēku pieplūdums ir tik liels, ka nereti nav iespējams visus apkalpot, savukārt ziemā lielākais izaicinājums ir noturēt biznesu un neslēgt ciet, ko daļa uzņēmumu tomēr izvēlas darīt, un tas, savukārt, padara grūtāku darbinieku atrašanu nākamajā sezonā.
Pirms pāris gadiem Saulkrastos izveidota Uzņēmēju biedrība. «Konstatējot, ka Saulkrasti nav izmantojuši savu potenciālu, kas piemīt šai lieliskajai pilsētai, nolēmām darīt kaut ko paši, tādēļ 2017.gadā vairāki uzņēmēji nolēma dibināt Uzņēmēju biedrību. Saulkrastos kopumā reģistrēti aptuveni 800 uzņēmumi, taču aktīvi tieši pilsētā ir 100-150 uzņēmumi. Biedrībā tika apvienoti aptuveni 30 uzņēmumi – gan lieli, gan pavisam mazi, un, to izveidojot, noteicām, ka Saulkrastiem jākļūst par vienu no iekārojamākiem kūrortiem Baltijā,» viņš stāsta. Biznesam patlaban lielākais izaicinājums ir sezonalitāte, un uzņēmumu darbība ir tieši atkarīga no laikapstākļiem, līdz ar to lielākais izaicinājums būtu radīt tādu produktu, lai pagarinātu šo sezonu,» uzskata Saulkrastu novada domes priekšsēdētāja padomnieks uzņēmējdarbības un attīstības jautājumos (arī Saulkrastu uzņēmēju biedrības sekretārs un kafejnīcas «Cietais rieksts» pārstāvis) Artūrs Ancāns.
Viņam piekrīt arī citi aptaujātie uzņēmēji. Vēl viens izaicinājums ir tas, ka viesi vēlas restorānu ar skatu uz jūru, taču nav tādas vietas, kur to drīkstētu veidot, un ja ir, tad tai ir īpašnieks, kas par šo vietu vēlas lielu naudu.
Patlaban domē notiek darbs pie vienota vizuālā komunikācijas koncepta – Saulkrastiem ir lielisks logo un sauklis, taču tas netiek izmantots. Tāpat tiek plānoti projekti, lai nākotnē pilsēta kļūtu pievilcīgāka uzņēmējiem un vietējiem iedzīvotājiem,
Visu rakstu lasiet 12. jūlija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!