Japāna ir viens no pasaules svarīgākajiem tirgiem un pēc IKP kopapjoma ir otra lielākā ekonomikas lielvalsts pasaulē. Turklāt Japānā ir vairāki strauji augoši sektori, kuros Latvijas uzņēmēji var iekļauties un ilgtermiņā sasniegt ļoti auglīgu sadarbību.
Šāds bija viens no secinājumiem seminārā Latvijas uzņēmējiem ''Kas jāzina par Japānas tirgu, lai izaicinājums kļūtu par realitāti''.
''Ja uzņēmējs ir gatavs ieguldīt darbu, pastāvīgi pielāgoties, pētīt, analizēt un attīstīties, tad uzsākot sadarbību ar Japānas partneriem, var būt drošs, ka sadarbība būs ilga, stabila un veiksmīga,'' semināra gaitā ar Japānas biznesa attiecību īpatnībām iepazīstināja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvniecības Japānā vadītājs Dmitrijs Belousovs.
LIAA, a/s Hansabanka un Japānas Ārējas tirdzniecības organizācijas JETRO Stokholmas biroja kopīgi rīkotajā seminārā Latvijas uzņēmēji varēja iepazīties ar Japānas biznesa vidi un tās specifiku, kā arī uzzināt noderīgas detaļas par sadarbības uzsākšanu ar Japānas kompānijām un eksporta iespējām. Savā pieredzē, uzsākot sadarbību ar Japānu dalījās arī uzņēmumi A/s Latvijas finieris un SIA Elva Baltic.
JETRO Stokholmas biroja pārstāvis Masao Kobayashi uzsvēra, ka Latvijai un Japānai ir daudz kā kopīga – abas valstis meklē jaunas uzņēmējdarbības iespējas, gan Japānā, gan Latvijā ir izteikta dabas mīlestība un abās valstīs lielāko daļu valsts uzņēmējdarbības veido mazie un vidējie uzņēmumi.
Japāna ir vislielākais tirgus Āzijas un Klusā okeāna reģionā un šobrīd Latvija uz Japānu galvenokārt eksportē kokmateriālus, koksnes izstrādājumus, farmācijas produktus, tekstilu, laboratoriju iekārtas, pārtiku, elektroniku un telekomunikāciju iekārtas.