Gada trešajā ceturksnī Japānas autobūves kompānija Toyota Motor Corp. pārdevusi 2,5 miljonus automašīnu, kas, salīdzinot ar gadu iepriekš, bijis pieaugums 2,8% apmērā.
Japānas kompānijai pārdošanas rādītāju ziņā izdevies apsteigt ASV autobūves milzi General Motors Co. un citus ražotājus, apliecinot, ka lielajām valsts kompānijām ir izdevīgas Japānas valdības ekonomiskās reformas, vēsta Bloomberg.
Minētajā laika posmā ASV autobūves milzis GM spējis pārdot 2,4 miljonus automašīnu (pieaugums 5,5% apmērā), bet Vācijas Volkswagen – 2,33 miljonus automašīnu. Volkswagen tirdzniecības datos gan nav iekļautas smagās automašīnas.
Analītiķi atzīmē, ka Toyota pēdējo mēnešu veiksmīgā darbība ir cieši saistīta ar Japānas premjera Šinzo Abes (Shinzo Abe) ekonomisko politiku, kuras ietvaros tiek veikta jenas vērtības samazināšana, tādējādi ļaujot valsts eksportētājiem sekmīgāk strādāt. Japānas valdības mērķis ir pārtraukt recesiju, kas periodiski vajājusi valsts ekonomiku pēdējos piecus gadus.
«Pēdējo mēnešu laikā premjera ekonomiskā politika ir veicinājusi Japānas autoražotāju tirdzniecības apjomu pieaugumu – samazinājušās Japānas ražotāju automašīnu cenas ASV, tādējādi kļūstot konkurētspējīgākas,» sacīja Fukoku Capital Management prezidents Juki Sakurai (Yuuki Sakurai).
Japānas Toyota izdevies apsteigt GM arī gada pirmajos deviņos mēnešos, kad Toyota pārdevusi 7,41 miljonu transportlīdzekļu, bet GM – 7,25 miljonus. Savukārt Vācijas Volkswagen – 7,03 miljonus.
Kopumā šogad Japānas jenas vērtība samazinājusies par 11% attiecībā pret ASV dolāru, dodot iespēju šīs valsts eksportētājiem labāk konkurēt starptautiskajā arēnā. Pirms valdības veiktās jenas vērtības samazināšanas Japānas eksportētājiem konkurence ar citām pasaules kompānijām sagādāja zināmas raizes.
Lai gan starptautiskā vidē GM un VW piekāpušies Toyota, tomēr Japānas autoražotājam nav izdevies iekarot svarīgo Ķīnas tirgu, kur dominē GM un VW. Gada trešajā ceturksnī GM Ķīnā pārdeva 745 tūkstošus automašīnu, bet VW – 800 tūkstošus.