Toyota Yaris modeļa modernizācijas programma ietver ne tikai kliedzošu priekšējās daļas dizainu, bet arī virkni noderīgu tehnisku uzlabojumu
Par to liecinās kaut vai iztērētais naudas daudzums, jo, pēc paša ražotāja teiktā, Eiropā populārā japāņu mazauto make-up kūre ir izmaksājusi 85 milj. eiro. Tā ir pietiekoši liela summa, lai bez acu kontūru pārzīmēšanas un lūpukrāsas atjaunošanas paliktu pāri arī vēl kaut kam citam. Jāsāk ar to, ka turpmāk Yaris, sekojot citu ražotāju piemēram, varēs lepoties ar plašām personalizēšanas iespējām izvēlēties dažādu krāsu salikumus un apdares materiālus. Konservatīvajai Toyota tas ir liels solis uz priekšu. Turklāt Toyota inženieri ir gana papūlējušies, lai uzlabotu un pieslīpētu vairākus tehniskos mezglus, tāpēc nav pārsteigums, ka salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli ir uzlabotas vai nomainītas 1000 dažādas detaļas. No braukšanas viedokļa Yaris ir kļuvis komfortablāks, tam ir uzstādītas mīkstākas atsperes un mainīts stūres pievada regulējums. Tam visam klāt ir nostiprināta virsbūve, kura ir kļuvusi par 20% izturīgāka pret vērpi nekā iepriekš.
Kāpēc tas būtu jāpērk
Yaris ir populārākais Toyota modelis Eiropā, attiecīgi japāņu vēlme noturēt Yaris potenciālo pircēju redzeslokā ir pašsaprotama. Funkcionāli auto ir pietiekoši liels, lai kalpotu kā uzticams un ilgspēlējošs ģimenes auto. Vienīgi šis princips darbojas Rietumeiropā, kur cilvēki nesirgst ar lielummāniju un ir gatavi saspiesties ciešāk un pieciest, ka visām somām un saiņiem bagāžniekā nepietiks vietas. Līdz ar to privātpersonas ir galvenais Yaris tirdzniecības vilcējspēks, bet korporatīvo darījumu īpatsvars ir tikai 27 %. Pie mums ir gluži pretēji. Lauvas tiesu no Yaris pārdošanas rādītājiem veido firmas un uzņēmumi, kas augsti novērtē Toyota Yaris kā uzticamu dienesta auto. Tam ir vairāki argumenti. Vispirms jau – Yaris izturība, spējot paciest arī mūsu ceļu īpatnības, kas galu galā atspēko augsto iegādes cenu. Tā tiešām arī jaunajam Yaris ir ļoti augsta. Piemēram, trīsdurvju Yaris ar viena litra trīscilindru motoru un skopākajā Standart aprīkojumā maksās 11 750 eiro, savukārt par šādu pašu auto tikai ar piecām durvīm nāksies noskaitīt 12 200 eiro. Kombinācijā ar Multidrive S automātisko ātrumkārbu lētākais Yaris maksās no 15 300 eiro. Visbeidzot dārgākajā galā, kompānijā ar 90 ZS 1,4 litru dīzeli Yaris maksās vismaz 15 810 eiro, savukārt, lai slēgtu draudzību ar prestižāko un videi draudzīgo Yaris Hybrid, nāksies rēķināties vismaz 16 640 eiro.
Motori
Kopumā Yaris ēdienkartē ir četri dažādi spēka agregāti. Pilnīgi noteikti katrs no tiem atradīs dzirdīgas ausis Rietumeiropā, bet kas attiecas uz Latviju un Baltiju, pielietojot izslēgšanas metodi, pie mums tā pa īstam derēs tikai viens. Pats mazākais un loģiski arī lētākais trīscilindru 69 ZS jaudīgais litrīgais motors būs skaļš un arī uz priekšu brauks gausi un apātiski, turklāt nežēlīgi ēdelīgs, piekritīsiet, ka 7 litri vidēji uz 100 kilometriem ir pārlieku daudz. Nedaudz naskāks un taupīgāks braucējs būs 99 ZS jaudīgais 1,33 benzīnmotors. Šī motora ieguvums ir tas, ka sešpakāpju manuālās transmisijas vietā to varēs sapārot ar Multidrive S automātu. Tālāk jau sākas interesantākā nodaļa, tiesa, cenas ziņā arī dārgākā. 90 ZS jaudīgais 1,4 D-4D dīzelis, kurš ļoti labi sadzīvo ar Auris vai Corollu, uz klasi mazākā Yaris ir ļoti ņiprs un dinamisks un, pie viena, arī taupīgs. Vienīgais – pats motors ir pārlieku skaļš, turklāt to ir iespējams iegādāties tikai ar efektīvu sešpakāpju rokas kārbu. Lielākā bēda ir tā, ka kombinācijā ar šo motoru Yaris kļūst nežēlīgi dārgs. Patiesībā tas ir tikai nedaudz lētāks nekā Yaris lepnākais un prestižākais izstrādājums Yaris Hybrid. Kas attiecas uz pēdējo modifikāciju, tad braukšanas, komforta un visādā citādā ziņā – ļoti veiksmīgs izstrādājums. Hibrīdsistēmas summārā jauda ir palikusi nemainīga, proti, 100 ZS, savukārt optimizējot iekšdedzes motora zudumus un pilnveidojot bremžu rekuperācijas sistēmas darbu, Yaris Hybrid kaitīgās atgāzes no 87 g/km CO2 ir izdevies nospiest līdz 75 g/km. Neapšaubāmi šis cipars būs labs pārdošanas ierocis Rietumeiropā. Turpretim pie mums auto ar zemiem izmešiem nemazina nodokļu lielumu, kā arī netiek prēmēti ar citu veidu atvieglojumiem. Tikai atsevišķas starptautiskas kompānijas, kuru filiāles darbojas arī Latvijā, ļoti rūpīgi izvēlas dienesta auto, un arvien biežāk priekšroku dod braucamrīkiem ar samazinātu kaitīgo izmešu daudzumu. Tas nozīmē, ka šādiem gadījumiem Toyota Yaris hibrīds būs kā radīts.
Verdikts
Uzlabotā Toyota Yaris vizītkarte turpmāk būs X veida zīmotne pierē, ko varēs pamanīt jau no tālienes. Kaut arī dārgs, taču viens no solīdākajiem mazās klases braucamajiem.