Toyota Corolla ir leģendārs auto, kas savu īpašnieku mīlestību spējis iekarot teju 50 gadu garumā, mainoties līdzi laikam un tendencēm, bet vienlaikus saglabājot un paaugstinot savu kvalitāti un uzticamību. Taču šobrīd izaicinājumu Corolla, šķiet, met jaunais Toyota modelis – Yaris. Un ir pamatotas cerības, ka Yaris savā ziņā varētu atkārtot Corolla uzvaras gājienu autopasaulē
Corolla vēsture sākās 1966. gadā, kad pasaules autotirgū debitēja pirmā šī modeļa automašīna. Kopš tā laika šis uzticamais un drošais auto ticis pilnveidots, lai atbilstu un pārsniegtu miljoniem autovadītāju cerību visā pasaulē. Šobrīd Corolla cienītājiem ir pieejams jau 11. paaudzes modelis, kas atkal veidots tā, lai saviem saimniekiem radītu gan emocionālu, gan praktisku gandarījumu. Arī Toyota Yaris jau drīz pēc nobraukšanas no konveijiera ir ieguvis nedalītu autobraucēju atzinību visā pasaulē. Taču šī nav sacensība starp pieredzi un jaunību! Katram no šiem spēkratiem ir savs lietojums. Katram – savi plusi un izaicinājumi. Viss ir atkarīgs no tā, kādām vajadzībām izvēlaties savu auto.
Pieredze un uzticamība
Jaunais Corolla modelis ir pievilcīgs ar futūristisko LED apgaismojumu – kā jau visi jaunie Toyota spēkrati, ieskaitot Avensis un un vienu no Toyota flagmaņiem – krosoveru Toyota RAV4, kas jau no attāluma pasaka, ka pretī brauc jaunā Toyota. Pēdējo gadu laikā ražotājs būtiski uzlabojis un padarījis interesantākas Corolla ārējās formas un arī salona dizainu, tādēļ daudzos autotirgus speciālistu apskatos Corolla šodien pielīdzina biznesa klases sedanam un uzskata par sīvu konkurentu tam gan cenas, gan ekspluatācijas izdevumu ziņā, stāsta Toyota dīlera Wess Motors korporatīvo klientu vadītājs Juris Mežs. «Corolla raksturīga izteikti augsta tehniskā kvalitāte. Lai gan Corolla savu saimnieku varbūt nepārsteigs ar pārlieku apdares materiālu izsmalcinātību kā Premium klases sedani, tomēr tās tehniskais aprīkojums un kvalitāte ir apbrīnojama. Jebkurš Corolla īpašnieks apliecinās – šīm automašīnām reti ir nepieciešami nopietni remonti. Turklāt līdzšinējā praksē Corolla nav novērotas izteiktas sistemātiskas kļūdas, kas novestu pie kārtējiem remontiem. Teju 50 gadu laikā uzkrātā pieredze, uzlabojot modeli no paaudzes uz paaudzi, ir ļāvusi ražotājam atklāt un jau ražošanas procesā novērst visas iespējamās kļūdas,» atzīst Wess Toyota servisa direktors Jurijs Šestakovs. Corolla iemantojusi arī lielāko autoparku apsaimniekotāju uzticību, jo šī modeļa automašīnu ekspluatācijas izmaksas jeb Cost of ownership no gada uz gadu ir būtiski uzlabojušās un ir stipri konkurētspējīgas uz citu auto marku fona. Turklāt automašīnu dīkstāve neparedzētu remontu dēļ ir maza, kas ir būtiski uzņēmumiem, kuru darbiniekiem nepieciešams auto izmantot ikdienā, atklāj J. Šestakovs.
Faktiski par kompaktklases cenu jūs iegūstat vidējās klases automašīnu, pauž J. Mežs. «Toyota galvenais akcents automašīnu ražošanā sākotnēji bija praktiskums un drošība, tādēļ ilgu laiku automašīnu dizains netika īpaši akcentēts. Taču kādā brīdī ražotājs sāka just, ka konkurentu pārdošanas apjomi sāk tuvoties Toyota un tam par iemeslu bija dizains. Toyota sāka ražot «emocionālākus» auto, mainot pilnīgi visu savu automašīnu izskatu, vienlaikus ieturot vienotas dizaina iezīmes visiem modeļiem. Tādējādi šodien Toyota atkal ir stabilās pozīcijās – klienti iegādājas dizainiski skaistas automašīnas, kurām joprojām tradicionāli noturīga kvalitāte,» stāsta J.Mežs.
Mazais hibrīds seko
Kompānija Toyota ir hibrīda automašīnu tehnoloģijas pionieris pasaulē, kas savu pirmo hibrīda modeli publikai prezentēja 1997. gadā. Kopš tā laika šī tehnoloģija ir ieviesta daudzu autoražotāju ikdienā, taču Toyota atkal ievēro tradīciju – ražošanas procesā tiek īpaši ņemti vērā iepriekšējie secinājumi, un ar katru jaunu modeli, kas nobrauc no konveijera jau ar hibrīddzinēju, tehnoloģija ir pilnveidota. Pagājušajā nedēļā Wess Motors autosalonos Latvijā ieripoja jaunie Yaris hibrīdauto, par kuru uzņēmuma pārstāvji saka – šis ir nopietns konkurences pieteikums Latvijas autotirgū šajā segmentā. «Tas ir pilnīgs jaunums Toyota piedāvājuma klāstā, jo jaunais Yaris ir šobrīd vienīgais mazās klases auto ar hibrīddzinēju. Yaris patiešām sagādās baudu ikvienam tā lietotājam, turklāt ekspluatācijas ziņā tas no ekonomiska ir kļuvis vēl ekonomiskāks! Kaut vai bremžu kluču nolietojums – tā kā hibrīdauto bremzēšanai izmanto elektromotoru, loģiski, ka arī klasiskā bremzēšana tiek izmantota mazāk – tātad bremžu kluči jāmaina retāk. Arī degvielas patēriņš ir mazāks. Jā – šādi hibrīdauto ir dārgāki par saviem līdziniekiem ar benzīna vai dīzeļdegvielas dzinēju, bet ilgtermiņā klients iegūst uz mazākām izmaksām,» apgalvo J. Mežs. J. Šestakovs norāda – Yaris tikai ļoti retos gadījumos jāveic būtiski remonti. «Iespējams, tas ir saistīts ar Yaris īpašnieku saudzīgo attieksmi pret auto. Jau kopš Yaris ienākšanas tirgū pamanījām šo tendenci – tā īpašnieki nemēdz sūdzēties par būtiskiem tehniskiem defektiem ne dzinēja darbībā, ne automašīnas ritošajā daļā,» viņš piebilst.
«Šis auto noteikti ir piemērots pilsētniekam un ikvienam, kurš darba vajadzībās daudz braukā pa pilsētu un kuram ir nepieciešams ērti, viegli un ātri novietot automašīnu. Pēdējais arguments plus cenas atšķirība, ja nebaida nedaudz mazāks bagāžnieks, ir labs risinājums. Noteikti izdevīga šī mašīna ir dažādu uzņēmumu autoparkiem, kuru darbinieki ir aģenti, nekustamo īpašumu brokeri vai izmanto biežu braukšanas uzsākšanu un apstāšanos. Pārliecinošs piemērs – saldumu ražotāja Kalev rūpnīca Igaunijā nupat iegādājās 51 Toyota hibrīda automašīnu un paziņoja, ka mīl dabu un ciena apkārtējos,» stāsta J. Mežs. Tas ir vispārzināms fakts – paatrinājums, bremzēšana un šo darbību biežums – īpaši sastrēgumos – ir lielākais degvielas patēriņa iemesls, jo operatīvais patēriņš kompaktklases auto var būt līdz pat 25–35 l uz 100 km. Savukārt hibrīdauto, līgani uzņemot vai samazinot ātrumu, degvielas patēriņš ir tieši 0 l! Tas ir spēcīgs arguments, ja jūsu autoparkā ir vairāki desmiti automašīnu.
Kad lētāks ir dārgāks
«Joprojām Latvijā ir tendence, ka pircēji bieži izvēlas pirkt lietotas automašīnas. Arguments ir naudas ekonomija. Bet matemātika ir nepielūdzama un apstiprina, ka ekspluatācijas laikā jauns auto ir pat finansiāli loģiskāks lēmums, nemaz nerunājot par emocionālo prieku, ko sniedz jauna automašīna,» stāsta J.Mežs. Izmaksas nesaistās tikai ar cenu pirkšanas brīdī, ikviens zina, cik izmaksā automašīnas uzturēšana ikdienā – amortizācija, apkope, remonti. Jaunai automašīnai līdzi vienmēr nāk garantija, ar kuru autoražotājs jau sākotnēji apliecina; ja auto atklāsies rūpnieciski defekti, tos garantijas laikā novērsīs bez maksas.
Pretēja situācija ir ar līzingā ņemtiem lietotiem auto – automašīnas īpašnieks maksā kredītu un jau sāk maksāt par auto remontiem. «Turklāt uzņēmējiem atšķirībā no privātpersonas ir vēl kāds būtisks faktors – jaunas mašīnas, ja tās atbilstoši ekspluatē, nav nepieciešams bieži remontēt, kā tas ir vecāka gadagājuma automašīnām. Gan jauna, gan lietota automašīna lietošanas laikā «dilst» vienādi, tikai atšķirība ir tā, ka jauna automašīna «dilst» no nulles. Tātad lietošanas laiks bez nepieciešamajiem ieguldījumiem remontos ir garāks, pauž J. Šestakovs. «Kādēļ ārvalstu kompānijas autoparkiem pērk jaunas automašīnas un pēc trim vai pieciem gadiem tās pārdod? Var domāt, ka tās ir bagātas un var atļauties regulāri pirkt jaunus auto. Taču tā nemaz nav – šo kompāniju finansisti jau sen ir izrēķinājuši, ka ekonomiski izdevīgāk ir regulāri autoparku atjaunot, nevis ieguldīt laiku un resursus lietotu automašīnu remontos,» skaidro J. Šestakovs.