Viedtālruņu un planšetdatoru ēra skaidri iezīmē Japānas tehnoloģijas sektora gigantu norietu.
Agrāk veiksmīgajiem un slavenajiem Japānas tehnoloģiju uzņēmumiem klājas arvien grūtāk. Kārtējo triecienu Japānas korporatīvajiem milžiem Sony un Panasonic šonedēļ devusi starptautiskā reitingu aģentūra Fitch, kas samazinājusi šo kompāniju obligāciju kredītreitingu līdz grabažas (junk) līmenim.
Japānas tehnoloģiju kompānijām šobrīd ir grūti konkurēt ar «stilīgajiem» Apple un Samsung Electronics. Tās nav spējušas nodrošināt sev kaut cik nozīmīgu tirgus daļu viedtālruņu un planšetdatoru tirgū, kas ir šā brīža tehnoloģijas sektora galvenā un izšķiroša cīņas fronte.
Pamatā – Japānas tehnoloģiju milžiem ir līdzīgs liktenis kā Nokia, kad kompānija nav spējusi ielēkt ātrvilcienā jeb nav īsti spējusi pielāgoties patērētāju vēlmju izmaiņām. Kādā WSJ blogā Japānas kādreiz varenais patēriņa tehnoloģiju trio tiek pat salīdzināts ar trim dinozauriem, kuri nesaprašanā mīņājas pēc tam, kad nokritis asteroīds. Viedtālruņu parādīšanās negatīvi ietekmējusi fotokameru, spēļu konsoļu un citu produktu, kuru ražošanā Japāna tradicionāli bijusi ārkārtīgi spēcīga, noieta tirgus.
Sony ar peļņu nav spējusi strādāt jau četrus gadus. Kopējie Sony, Panasonic un Sharp zaudējumi pagājušajā fiskālajā gadā sasnieguši 20 miljardus ASV dolāru. Turklāt Fitch neparedz, ka īsā līdz vidējā termiņā perspektīvā Japānas milžiem izdosies rezultātus būtiski uzlabot. Arī pastāvīgi spēcīgā Japānas jena devusi savu ietekmi Japānas kompāniju konkurētspējas zudumā.