Divas pasaules lielākās maksājumu sistēmas Visa un MasterCard pēta iespēju uzsākt jaunu uzņēmējdarbības veidu: kompānijas apsver pārdot reklāmas aģentūrām savu klientu pirkumu vēsturi. Tas varētu ievērojami paaugstināt mērķorientētu reklāmu efektivitāti, liecina The Wall Street Journal rīcībā nonākušie kompāniju pētījumi.
Patlaban Visa un MasterCard veicot izpēti par to, kā izveidot vienotu klientu pirkumu bāzi, pieeja kurai būs ļauta reklāmas aģentūrām. Kā izdevumam skaidroja anonīms avots – plānots, ka ar topošās sistēmas palīdzību, klientam, kas ar maksājumu karti iepircies, piemēram, ātrās ēdināšanas restorānā tiks piedāvāta notievēšanas līdzekļa reklāma. Sistēma arī spēs uzzināt vai klients šādu līdzekli iepriekš nav jau pircis.
Šobrīt reklāma internetā tiek balstīta uz tīmekļa meklētāja rezultātiem un nekādi nav saistīta ar patērētāja vēlmēm «reālajā dzīvē», norāda medijs.
Tomēr, piemēram, MasterCard neuzglabājot cilvēku vārdus vai adreses, tāpēc būtu sarežģīti apvienot cilvēku pirkumus ar to tiešsaistes profiliem, izdevumam norādījuši reklāmas aģentūru pārstāvji. Maksājumu kompānijas no sākuma varētu veidot sistēmas, kuras apkopo informāciju par noteiktā reģionā dominējošām precēm.
Vēlāk saviem datiem informāciju tās varētu pievienot arī no «sociālajām vietnēm, kredītbirojiem, apdrošinātājiem, tiešsaistes meklētājiem un pat DNS datubāzēm,» atsaucoties uz Visa pētījumu vēsta WSJ.
Abas maksājumu kompānijas uzsver, ka izstrādājot jauno reklāmas sistēmu lielu uzmanību pievērsies personas datu drošībai.
Visa un MasterCard rīcībā ir vienas no lielākajām pasaules maksājumu transakciju datubāzēm. Aizvadītā finanšu gada laikā Visa esot apstrādājusi 45 miljardus kredīt un debetkaršu transakcijas, bet MasterCard gada laikā apstrādājot 23 miljardus transakciju, norāda WSJ.