Tuvojoties reklāmas festivālam Golden Hammer, Db.lv lasītājiem piedāvā intervijas ar festivāla žūrijas pārstāvjiem. Šoreiz piedāvājam interviju ar vienu no radošās žūrijas pārstāvjiem aģentūras Adell Saatchi & Saatchi direktoru Vari Lāzo.
Tuvojas Golden Hammer, kas ir viens no daudziem reklāmas festivāliem pasaulē. Kāpēc vispār nepieciešami reklāmas festivāli?
Katrai aģentūrai labākais tās darba novērtējums ir klientu veiksmīgs bizness, t.sk. pateicoties arī marketinga risinājumiem. Savukārt reklāmas festivālos ir iespēja vienkopus redzēt industrijas labākos veikumus un, protams, ir patīkami ja kolēģi augstu novērtē tieši tevis paveikto. Tāpat šādi festivāli dod iespēju novērtēt industriju kopumā un paskatīties uz to «no malas».
Kas Jums kā žūrijas loceklim būs svarīgākie kritēriji, pēc kuriem vērtēsiet iesniegtos darbus?
Radošums, atraktivitāte un atbilstība reklamētajam produktam. Viena no Latvijas reklāmas industrijas problēmām ir lieliska radošā ideja, bet slikts tās izpildījums, vai arī ne visai veiksmīga konkrētā medija izvēle. Ceru, ka labākie darbi izcelsies ar lielisku ideju īstajā vietā un laikā.
Kāda ir reklāmas loma ekonomiskās lejupslīdes laikā?
Krīzes laikā reklāmas loma nemainās. Tieši šobrīd labs marketings ir vēl svarīgāks, nekā iepriekš. Tagad daudz vairāk un gudrāk ir jācīnās par katru klientu, par to, lai viņš izvēlas tieši tavu pakalpojumu vai preci. Ar darbiem ir jāpierāda, cik īsti dzīvotspējīgas ir izvēlētās marketinga stratēģijas.
Kā vērtējat faktu, ka naudas taupīšanas nolūkā reklāmdevēji pārstāj pasūtīt jaunas reklāmas, bet izmanto vecās?
Nepiekrītu tam, ka šobrīd parāds tendence izmantot vecās reklāmas. Protams, kopējie reklāmu budžeti ir samazinājušies, bet tas vairāk vērojams mediju sadaļā, nevis jaunu reklāmu radīšanā. Domāju, marketinga profesionāļi labi saprot, ka šajā laikā izmantot vecās reklāmas būtu pat mazliet nepareizi.