Teikt, ka e-pasta mārketings ir spams, ir tas pats, kas apgalvot, ka samaksāt par pirkumu veikalā un nozagt kāroto preci ir viens un tas pats.
SIA iMedia nodarbojas ar interneta mārketinga pakalpojumiem. «Interneta mārketings ir tas pats mārketings, tikai internetā,» skaidro Artūrs Bernovskis, SIA iMedia direktors. Laika gaitā no vairākiem uzņēmuma pakalpojumiem izkristalizējās viens virziens - e-pasta mārketings, un uzņēmums ir izstrādājis e-pasta mārketinga sistēmu Mailigen, kas konkurē ar ārzemju līdziniekiem.
Tas uzskatāms par mazcenas pakalpojumu, un sistēmā ikviens tās lietotājs var ievietot savu datubāzi, strādāt ar klientiem un izveidot vizuāli pievilcīgu e-pastu, noformēt to korporatīvajās krāsās utt. Tāpat šī sistēma ļauj analizēt kampaņas - cik e-pastu katrā ir atvērts. «Izmantojot šo sistēmu, uzņēmumiem rodas iespēja uzlabot komunikāciju ar klientiem un uzzināt, kas viņus interesē,» viņš saka.
Nereti mēdz teikt, ka e-pasta mārketings ir tas pats, kas t.s. spams. «Teikt, ka e-pasta mārketings ir spams, ir tas pats, kas teikt, ka iepirkties veikalā un nozagt preces ir viens un tas pats, jo pēc būtības process ir viens,» salīdzina A. Bernovskis. Dažkārt uzņēmumi uzskata, ka var nopirkt vai nozagt datubāzi ar miljons e-pastu adresēm, izsūtīt kādu ziņu un cerēt, ka visi gribēs kādu preci, pakalpojumu pirkt, viņš turpina. Labākajā gadījumā cilvēki šo e-pastu izdzēš, dažkārt pasūdzas atbildīgajām institūcijām, vēl sliktākajā - izsaka viedokli sociālajos tīklos, kas var iedragāt reputāciju ilgtermiņā. Rietumu pasaulē par biznesa attīstību domā ilgtermiņā, nedrīkst pieļaut kļūdas, kas pēc dažiem gadiem var atspēlēties, norāda A. Bernovskis.