Jaunākais izdevums

Pasniegtas Gada balvas e-pasta mārketingā 2013. Lemts, ka labākās mārketinga kampaņas realizējusi SIA Bite Latvija, RTU Rīgas Biznesa skola, SIA Cramo un SIA Travel Art.

Gada balvas e-pasta mārketingā Latvijā tika pasniegtas otro gadu pēc kārtas.

Apbalvošanas ceremonija notika Mailigen Workshop 2013 jeb praktiskā e-pasta mārketinga semināra ietvaros. Semināru organizē e-pasta mārketinga kompānija Mailigen.

Nominācijā «Labākā e-pasta mārketinga stratēģija 2013» triumfēja būvtehnikas nomas uzņēmums SIA Cramo. Uzņēmums realizēja e-pasta vēstuļu sēriju par bonusa punktiem saviem klientiem.

Ar «Labāko e-pasta dizainu 2013» var lepoties Rīgas Tehniskās universitātes Rīgas Biznesa skola, kas radīja e-pasta dizainus vairākās valodās, lai uzrunātu topošos studentus.

Par «Labāko e-pasta mārketinga kampaņu» tika atzīts SIA Travel Art veikums. Uzņēmums uzrādīja izcilus rezultātus atvēršanas un klikšķu statistikā, tāpat augstu novertēts sūtīto e-pasta dizains.

Tāpat tika pasniegta arī speciālā balva par izciliem rezultātiem e-pasta marketingā. Balvu saņēma SIA Bite Latvija, kas e-pasta mārketingu veiksmīgi iekļāva kopējā mārketinga stratēģijā, informējot par Bites megaprieku kontroles rīku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais klientu attiecību pārvaldes sistēmas uzņēmums "Pipedrive" iegādājies Latvijas e-pasta mārketinga automatizācijas uzņēmumu "Mailigen"; Rīga kļūs par vienu no "Pipedrive" attīstības centriem.

Esošie "Mailigen" darbinieki un jaunpienācēji pievienosies uzņēmuma starptautiskajai IT inženieru komandai, lai attīstītu klientu attiecību pārvaldes rīku, ko šobrīd izmanto vairāk nekā 92 tūkstoši uzņēmumu visā pasaulē.

""Mailigen" pārpirkšana pierāda to, ka Latvijā ražo augstas kvalitātes un globāli konkurētspējīgus pakalpojumus un programmatūru. Mēs lepojamies, ka riska kapitāla firmas "FlyCap" ieguldījums ļāva mums izveidot tehnoloģiju, kuru atzīst globāls uzņēmums. Cerams, ka mūsu veiksmīgā transformācija ir tikai sākums Latvijas jaunuzņēmumu ekosistēmas attīstības tendencēm un jaunu darba vietu radīšanai," norāda Jānis Rozenblats, "Mailigen" izpilddirektors un līdzdibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Jaunuzņēmumi piesaistījuši 13 miljonus

Anda Asere,10.09.2020

Diāna Lāce–Davidova, Latvijas Jaunuzņēmumu asociācijas "Startin.lv" izpilddirektore

Foto: Anda Asere

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim šogad Latvijas jaunuzņēmumi piesaistījuši 13 miljonus eiro, lielākās investīcijas piesaistījuši "Juro" un "Lokalise".

Tā šodien notiekošajā Latvijas Jaunuzņēmumu kopienas forumā informēja Diāna Lāce–Davidova, Latvijas Jaunuzņēmumu asociācijas "Startin.lv" izpilddirektore. Asociācijas dati liecina, ka 2019. gadā jaunuzņēmumi piesaistīja 17,3 miljonus eiro, bet 2018. gadā – 16,5 miljonus eiro.

Riska kapitāla fonda "Change Ventures" partneris Andris K. Bērziņš norāda, ka kopumā vērojama tendence, ka saistībā ar Covid-19 izraisīto neskaidrību nedaudz samazinās finansējuma apjoms, ko piesaista jaunuzņēmumi – investīciju skaits un vidējās summas. Taču viņš uzsver, ka labas komandas arvien spēj piesaistīt finansējumu.

Šobrīd Latvijā darbojas vairāk nekā 400 jaunuzņēmumi, no kuriem kā aktīvus var uzskatīt 230. 36% jaunuzņēmumu darbojas programmatūra kā pakalpojums nozarē, 24% strādā ar finanšu tehnoloģijām un 11% ir zinātniskie jaunuzņēmumi. Kā piemērus ar lielāko ietekmi D. Lāce–Davidova min "Sonarworks", "Printful", "Printify" un "Edurio".

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Mailigen piesaista pusmiljona dolāru investīcijas

Gunta Kursiša,06.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā dibinātā un starptautisku atzinību ieguvusī e-pasta mārketinga kompānija SIA Mailigen saņēmusi investīcijas vairāk nekā pusmiljona ASV dolāru apmērā, Db.lv informēja uzņēmuma pārstāvji.

Lielākā daļa finanšu līdzekļu ir piesaistīti no investīciju fonda FlyCap. Kopumā investīcijas piesaistītas no Japānas un Latvijas. Piesaistītās investīcijas plānots ieguldīt e-pasta mārketinga platformas tehnoloģiskajā attīstībā. Uzņēmuma mērķis ir no desmit pasaules labāko e-pasta mārketinga pakalpojumu sniedzēja kļūt par vadošo integrētā mārketinga sniedzēju.

«2014. gads ienesis lielas pārmaiņas uzņēmuma attīstībā. No neliela start-up uzņēmuma, kas radīja e-pasta mārketinga platformu, dažu gadu laikā Mailigen ir izaudzis līdz «lielajam biznesam»,» pauž SIA Mailigen valdes priekšsēdētājs Artūrs Bernovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Helsinkos bāzētais riska kapitāla fonds "Superhero Capital" plāno ieguldīt arī Latvijas jaunuzņēmumos, fokusējoties uz kompānijām, kas strādā ar datiem.

"Šajā fondā galvenais akcents ir uz uzņēmumiem, kas rada konkurences priekšrocību caur datiem – tos vācot, apstrādājot, analizējot, pievienojot vai atvasinot to vērtību. Lauks ir plašs un šeit ir daudzas iespējas," teic Ernests Štāls, "Superhero Capital" partneris Latvijā un Lietuvā.

Tuvākajos četros gados fonds iecerējis investēt 25 jaunuzņēmumos Somijā un Baltijā. Fonds vienā jaunuzņēmumā iegulda līdz vienam miljonam eiro, vidēji – 400 tūkstošus eiro.

E. Štālam ir bijušas vairākas sarunas ar vietējiem jaunuzņēmumiem un viņš pieļauj, ka drīzumā būs arī pirmās investīcijas.

"Latvijas jaunuzņēmumiem ir potenciāls, bet dažreiz trūkst kontaktu loka ārpusē. Pašlaik lielākais pieredzes trūkums ir tajā, kā būvēt starptautisku uzņēmumu. Šeit gan jāsaka, ka ir arī pirmie veiksmes stāsti, kur uzņēmumi ir izgājuši starptautiski un dalās ar savu pieredzi, piemēram, "Mailigen", kas tagad daļa no "Pipedrive", "Infogram", kas tagad ir daļa no "Prezi", "Lokalise", "Sonarworks". No šiem uzņēmumiem noteikti nāks nākamā jaunuzņēmumu paaudze, kas jau būs ar pieredzi un globālu ambīciju," spriež E. Štāls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

E-pasta mārketinga uzņēmumam SIA Mailigen 60% apgrozījuma nodrošina eksports; tam ir izveidotas pārstāvniecības Krievijā, Ķīnā, Irānā

Ārvalstu pasūtītāju vidū ir vairāk nekā 100 klientu no dažādām pasaules valstīm, tostarp Vācijas. Nākamie uzņēmuma stratēģiskie mērķi ir realizēt jaunā zīmola un produkta palaišanu tirgū un veidot nākamās pārstāvniecības ārvalstīs – Lielbritānijā, Vācijā un Spānijā. Šogad uzņēmums laidīs klajā jauno uzlaboto produktu, tam būs vairāk iespēju automatizēt biznesu internetā. Tas palīdzēs uzņēmumiem ātrāk un ērtāk komunicēt ar klientiem.

«Plānojam iet lokāli jaunos tirgos un attīstīt esošās pārstāvniecības. Neplānojam meklēt jaunus darbības virzienus. Grasāmies paplašināt produkta iespējas un tehnoloģiskos risinājumus,» atklāj SIA Mailigen vadītājs Artūrs Bernovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veiksmes gadījumā ASV uzņēmējus vilina ar iespējami lieliem biznesa apjomiem, taču nonākt tirgū ir sarežģīti

2013. gadā Latvijas kopējais preču un pakalpojumu tirdzniecības apgrozījums ar ASV bija 333,6 milj. eiro, kas ierindoja ASV 18.vietā Latvijas ārējās tirdzniecības partneru starpā, liecina Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras sniegtā informācija. Kopējais preču un pakalpojumu eksports uz ASV bija 188,2 milj. eiro, kas veido 1,4% no Latvijas kopējā eksporta, savukārt preču un pakalpojumu imports – 145,4 milj. eiro, kas veido 1% no Latvijas importa. Salīdzinot ar 2012. gadu, eksports ir palielinājies par 5%, bet imports ir samazinājies par 16%. 2013. gadā ASV bija Latvijas 15.nozīmīgākais eksporta un 19.nozīmīgākais importa partneris. Tirdzniecības bilance ar ASV bija pozitīva (42,8 milj. eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Biznesa inkubatori varēs turpināt darbību līdz nākamā gada beigām

Žanete Hāka,15.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar mērķi novērst finansējuma pārrāvumu biznesa inkubatoru darbības nodrošināšanā līdz 2014.-2010.gada Eiropas Savienības struktūrfondu plānošanas perioda aktivitātes uzsākšanai, par neapgūto finansējumu paredzēts rīkot jaunu biznesa inkubācijas pakalpojumu iepirkumu esošā projekta ietvaros.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) aplēses liecina, ka aktivitātes ietvaros var rasties neapgūtais finansējums apmēram piecu miljonu eiro apmērā, informē Ekonomikas ministrija (EM). Paredzēts, ka iepirkumi tiks izsludināti atsevišķi katram plānošanas reģionam, un vienam reģionam plānotā iepirkumu kopsumma būs viens miljons eiro.

Mēneša laikā pēc grozījumu Ministru kabineta noteikumos spēkā stāšanās, LIAA plāno izstrādāt iepirkuma nolikumu, bet līgumus par inkubācijas pakalpojumu sniegšanu plānots noslēgt šā gada decembrī. Tādejādi tiks nodrošināta biznesa inkubācijas pakalpojumu nepārtrauktība, pagarinot projekta īstenošanas termiņu līdz 2015.gada 30.novembrim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

SMS mārketings: Nav iespējams neizlasīt

Anda Asere,19.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īsziņa ir ātrs veids, kā uzrunāt daudzus klientus vienlaicīgi, tomēr tas ir viltīgs mārketinga instruments, ko viegli «pārdozēt», ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Visbiežāk SMS mārketingu izmanto dažādi pakalpojumu sniedzēji un tirgotāji, informējot par akcijām, īpašajiem piedāvājumiem. Īsziņas izmanto, lai atgādinātu par rēķinu apmaksu, palīdzētu nomainīt paroli un pārbaudītu konkrēto personu, stāsta Jānis Lindermanis, tex2reach vadītājs.

SIA AdForte pārstāvis Jānis Grīnbergs piebilst, ka uzņēmumi vairāk izmanto SMS integrāciju savās sistēmās, lai automātiski nosūtītu paziņojumus. Piemēram, daudzi interneta veikali sūta īsziņas, ka prece ir pasūtīta, piegādāta, apmaksāta utt. «SMS mārketings, salīdzinot ar e–pasta mārketingu, ir krietni sensitīvāks. Ja klients, saņemot e-pastu, brīvāk regulē vietu un laiku, kad ziņu lasīt, var ērti atteikties no ziņu saņemšanas, tad SMS mārketingā šī ir aktuāla problēma. Uzņēmumi parasti pārkāpj likumu, neziņojot par iespēju atteikties no ziņojumiem. Gadījumos, kad SMS ir bijis nevietā, neīstajā laikā vai jau ir apnicis, klients var sākt dusmoties, šo instrumentu jāizmanto krietni saudzīgāk,» saka Artūrs Bernovskis, SIA Mailigen vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu talantu attīstību Latvijā, ir jāuzlabo augstākās izglītības kvalitāte augstskolās.

Tā uzskata Latvijas Jaunuzņēmumu asociācijas "Startin.LV" valdes priekšsēdētājs Jānis Rozenblats. Viņš norāda, ka pārlieku lielais augstākās izglītības iestāžu skaits, nepietiekamais finansējums un Latvijas augstskolu zemais novērtējums starptautiskajos reitingos neatbilst ambīcijām Latviju redzēt kā attīstības un karjeras iespēju centru.

Pirmajā Latvijas Jaunuzņēmumu asociācijas "Startin.LV" valdes organizētajā darba grupā par talantu piesaistes, izglītības un to noturēšanas izaicinājumiem tika pievērsta uzmanība augstākās izglītības iestāžu pārvaldības modeļa modernizācijas iespējām. Starp labajiem piemēriem ir Ālto universitāte Somijā, kas ik gadu sagatavo tūkstošiem multidiscpilināru profesionāļu. Tāpēc šogad asociācijas rīkotajā "Rīgas Riska kapitāla samitā 2020" (Riga Venture Summit 2020), kas notiks 19. februārī, lektoru vidū būs arī Ālto universitātes pārstāvis, lai noskaidrotu, kā sasaistīt augstskolas darbu ar darba tirgus prasībām un kā sniegt uzņēmējdarbības prasmes un domāšanu visiem universitāšu absolventiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ārlietu ministrs aicina diasporu aktīvāk veidot biznesa kontaktus ar Latviju

Dienas Bizness,09.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

9. jūlijā - dienu pirms Pasaules latviešu ekonomikas un inovāciju foruma Latvijas Nacionālajā bibliotēkā - ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs sveica diasporas uzņēmējus, kas ieradušies Latvijā apspriest eksporta veicināšanas, investīciju piesaistes un ekonomiskās attīstības perspektīvas, informē Ārlietu ministrija.

Uzrunājot pasākuma dalībniekus, ministrs uzsvēra trīs galvenās valdības un ārlietu dienesta prioritātes: «Pirmā - Latvijas un Baltijas reģiona drošības nostiprināšana, otrā - ekonomisko sakaru veicināšana gan ES, gan ārpus tās, trešā - saiknes stiprināšana ar Latvijas diasporu ārvalstīs.» Ministrs E. Rinkēvičs pateicās par diasporas ieguldījumu Latvijas tautsaimniecībā, tās izaugsmes veicināšanā, kas ik gadu sasniedz ap 600 miljonu eiro.

«Prezidentūra ir noslēgusies, bet ārlietu dienests turpina aktīvi darboties. Nopietni strādājam pie vēstniecību tīkla paplašināšanas, kas arī ir būtiski, lai stiprinātu saikni ar diasporu. Šobrīd Latvijas pilsoņi dzīvo 120 pasaules valstīs», atzīmēja ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Eksperti: Ķīnas tirgus ir daudzsološs, taču nepieciešama rūpīga tā izpēte

Dienas Bizness,10.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašreizējā globālajā ekonomiskajā situācijā Latvijas uzņēmumi arvien vairāk vērš skatus Ķīnas virzienā, taču pirms sākt darbību šajā milzīgajā un daudzsološajā Āzijas tirgū, ir jāveic rūpīga izpēte, lai saprastu tā īpatnības, secina Otrā Pasaules latviešu ekonomikas un inovāciju foruma (PLEIF) eksperti.

«Uzņēmējam, kas vēlas ieiet Ķīnas tirgū, jāveic tirgus pētījumi un personīgi jāapmeklē Ķīnu, lai saprastu, vai tur ir piemērots noieta tirgus viņa produktam vai pakalpojumam. Ķīna ir milzīgs tirgus, tāpēc ir jābūt izpratnei par konkrēto reģionu, pilsētu, pircēju un jāveic klientu segmentācija,» sacīja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvniecības Ķīnā vadītāja Ieva Jākobsone-Bellomi, piektdien uzrunājot PLEIF dalībniekus.

Cenšoties iekarot Ķīnas tirgu, jāņem vērā civilizācijas un līdz ar to - arī biznesa atšķirības, tostarp attiecībā uz lietišķajām sarunām un etiķeti. Ķīnieši ir loti praktiski un pragmatiski, tāpēc pirms viņus uzrunāt, ir jāizvērtē savs biznesa piedāvājums un tā pievilcīgums ķīnietim no investīciju atdeves viedokļa. Ķīnas biznesā svarīga ir uzticamība - ķīnietis šo uzticamību pārbauda caur baijiu - stipru alkoholisko dzērienu, kas ļauj viņam novērtēt sadarbības partneri klātienē, stāstīja Jākobsone-Bellomi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Printify iekļauj ASV visstraujāk augošo uzņēmumu sarakstā

Lelde Petrāne,08.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dibinātāju veidotais e-komercijas uzņēmums "Printify" ir iekļauts "Financial Times" ASV visātrāk augošo uzņēmumu topā.

Sarakstā ir iekļauti tie 500 uzņēmumi, kas laika posmā no 2015. līdz 2018. gadam spējuši palielināt uzņēmuma ienākumus, pārdodot savus pakalpojumus un produktus. "Printify" ierindots 15. vietā kopējā topā un 5. vietā tehnoloģiju uzņēmumu kategorijā.

"Ņemot vērā, ka ASV ir miljoniem veiksmīgu uzņēmumu, mums ir ļoti liels gandarījums, ka tieši "Printify" ir iekļuvis "Financial Times" veidotajā topā, kurā esam augstajā 15. vietā. Tas ir būtisks atskaites punkts, kas mums palīdzēs plānot savu darbību arī turpmāk," norāda "Printify" dibinātājs un vadītājs Jānis Berdigans.

"Financial Times" reitingu apkopojums ir izstrādāts kopā ar tirgus izpētes uzņēmumu "Statista". Sarakstā uzmanība tiek pievērsta inovatīviem uzņēmumiem Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā, kas pieredzējuši strauju uzņēmumu un produktu attīstību, un atbilst sekojošajiem kritērijiem - ieņēmumi 2015. gadā sasniedz vismaz 100 000 ASV dolāru un 2018. gadā vismaz 1.5 miljonus ASV dolāru, uzņēmums ir neatkarīgs un tas nav meitasuzņēmums vai filiāle, kā arī ieņēmumu pieaugums no 2015. līdz 2018. gadam ir bijis organisks, tas ir, stimulēts uzņēmuma iekšienē, pārdodot pakalpojumus vai produktus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

E-pasta mārketings: komunikācijai, nevis tikai pārdošanai

Anda Asere,08.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmumi plašāk izmanto e-pasta mārketingu, taču joprojām mācās to izmantot lietderīgāk; pieaug mobilās vides nozīme, jo viedtālruņus e-pastu lasīšanai cilvēki izmanto biežāk, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Dažkārt tiek uzskatīts, ka e-pasta mārketings vairāk piemērots tiem, kas piedāvā savas preces vai pakalpojumus internetā, nevis klātienē, jo no e-pasta kampaņas ar klikšķa palīdzību uzreiz var nonākt, piemēram, interneta veikalā. Taču arī uzņēmumi, kas nodarbojas ar tirdzniecību klātienē, var veiksmīgi izmantot e-pasta mārketingu. Piemēram, informācija datubāzei tiek ievākta tirdzniecības vietā, kur veikta apmeklētāju aptauja (paši aizpildījuši anketas) un pēc tam e-pasta vēstulēs tiek sūtīta informācija par aktuālo konkrētajā veikalā, stāsta Jānis Rozenblats, Mailigen vadītājs.

Sales.lv e-pasta mārketinga vadītājs Jānis Karāns piekrīt, ka visvairāk e-pasta mārketingu izmanto tirdzniecības uzņēmumi, taču gan Latvijā, gan pasaulē to izmanto visdažādāko nozaru uzņēmumi, sabiedriskās organizācijas, valsts iestādes, blogeri, u.c. Ir nozares, kur e-pasta mārketings tā ierastajā izpratnē nav aktuāls, piemēram, lieliem ražotājiem, kuriem ar patērētāju nav tiešas komunikācijas. Tomēr šī rīka tehniskās iespējas piemērotas ikvienam biznesam, kam ir aktuāla jebkāda e-pastu komunikācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

FlyCap piesaista jaunu investoru – NEFCO

Anda Asere,24.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

NEFCO ir piecu Ziemeļvalstu valdību kopīgi dibināta starptautiska finanšu korporācija; līdz ar jaunā investora pievienošanos fonds dos priekšroku videi draudzīgiem projektiem.

"FlyCap" Mezanīna fonds, kas ir "FlyCap" otrais fonds, šogad ir piesaistījis jaunu investoru – Ziemeļvalstu Vides finanšu korporāciju (NEFCO). Kopā ar finanšu institūcijas Altum finansējumu NEFCO fondā ieguldījis 2,5 miljonus eiro. NEFCO ir izveidojušas piecas Ziemeļvalstu – Dānijas, Somijas, Īslandes, Norvēģijas un Zviedrijas – valdības. NEFCO šobrīd pārvalda vairāk nekā 560 miljonu eiro aktīvu un kopš 1990. gada ir devis finansējumu vairāk nekā 1400 privātiem un publiskiem vides projektiem.

"Neskatoties uz Covid-19 krīzi, neesam apstādinājuši mūsu investīcijas. Gluži pretēji – gribam atbalstīt uzņēmumus, kas nonākuši grūtībās Covid-19 dēļ, bet tuvāko divu gadu laikā saskata izaugsmes iespējās. Līdz ar šī investora ienākšanu, fonds priekšroku dos videi draudzīgiem uzņēmumiem un CO2 samazinošiem projektiem," norāda Jānis Skutelis, "FlyCap" partneris. Fonds vienā uzņēmumā iegulda no viena līdz trim miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dalībai JIC biznesa inkubatorā vēl var pieteikties piecas dienas

Gunta Kursiša,20.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

JIC biznesa inkubators atgādina, ka līdz 25. novembrim jaunajiem uzņēmējiem ir iespēja iesaistīties inkubatora programmā 2014. gadam.

Inkubatora vienošanās ar valsti paredz, ka pašreizējās biznesa inkubatoru programmas laikā inkubācijas pakalpojumus JIC biznesa inkubators sniegs līdz 2014. gada beigām.

JIC biznesa inkubatora dalībnieku lokā ir tādi jauni uzņēmumi kā bērnu dizaina mēbeļu uzņēmums Kukuu, mārketinga sistēma Mailigen, florbola zīmols Blind Save, bezpilota lidaparātu kompānija UAV Factory, kā arī bērnu pārtikas ražotājs Rūdolfs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Clusterpoint, Latvijā izveidots programmatūru izstrādātājs, kas sniedz datubāžu uzglabāšanas un vadības mākoņpakalpojumus (DBaaS), saņēmis Eiropas inovāciju balvu Bully 2015 kategorijā Young Bully jeb Jaunbuļļi, informēja uzņēmumā.

Balva tika pasniegta Eiropas Tehnoloģiju, Mediju un Telekomunikāciju (TMT) uzņēmumiem Eiropas inovāciju čempionu White Bull samitā.

Bully 2015 balvu finālam kopumā tika izvirzīti 60 Eiropas uzņēmumi, kas atlasīti no vairāk nekā 500 Eiropas TMT nozares uzņēmumiem. Žurnālistu un nozares ekspertu žūrija atlasīja 30 uzvarētājus, kas tika paziņoti gadskārtējā Pathways konferencē Barselonā.

Zigmārs Rasščevskis, Clusterpoint valdes priekšsēdētājs, uzsver: «Šī prestižā starptautiskā balva ir atzinība, ko dalām ar visu Clusterpoint kolektīvu.»

Clusterpoint pakalpojumus izmanto finanšu, veselības aprūpes, telekomunikāciju, e-komercijas u.c. nozares, piemēram, Latvijas Tālrunis, 1188, Mailigen. Kompānija bāzēta Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Sākam biznesu: Metrigen piedāvā analizēt sociālo mediju atdevi

Anda Asere,06.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijām, kas iegulda līdzekļus savu sociālo kontu apkalpošanā, interesē arī atdeve no tiem; Metrigen mēģina palīdzēt to noskaidrot.

Metrigen ir analītikas instruments, kas darbojas interneta vidē. «Jūs izveidojat savu uzņēmuma profilu Metrigen, vienkāršā veidā tam pievienojat savus sociālos un web analītikas kontus. Rīks domāts uzņēmējdarbībai, jo šāda statistika interesē uzņēmumus, kuri iegulda naudu sociālo mediju aktivitātēs,» skaidro Uldis Katlaps, SIA Metrigen līdzīpašnieks. Šāda veida statistikas rīks parāda, kāda atdeve ir no kompānijas sociālo tīklu kontiem un cilvēkiem, kuri tajos komunicē ar sabiedrību, klientiem – kāda ir veiktspēja. Lielākoties uzņēmumiem ir profili Facebook, Twitter, Google Analytics un draugiem.lv. Šie sociālie tīkli ir bāze, uz kuras pamata uzņēmums piedāvā sociālo mediju aktivitātes analītiku. «Citiem ir arī Google+, kas nopietni un strauji aug, esam pievienojuši arī to,» saka Uldis. Ar laiku paredzēts rīkam pievienot arī Youtube un Instagram.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas Tautsaimniecības balvu Latvijā šogad saņem SIA Cemex, savukārt īpašo balvu ieguvusi a/s HansaMatrix

Vācijas Tautsaimniecības balva Latvijā tiek pasniegta jau 18. reizi. Šī gada devīze ir «Veiksmes pamats – darbinieks». Šī gada balvas devīzi Vācijas-Baltijas Tirdzniecības kamera Igaunijā, Latvijā, Lietuvā (AHK) ir izvēlējusies ar mērķi novērtēt un atbalstīt veiksmīgus uzņēmumus Latvijā, kuri panākumus guvuši, mērķtiecīgi veicinot darbinieku izaugsmi, īpaši, ja izaugsme notikusi starptautiskā līmenī. Par priekšrocību tika uzskatīti uzņēmumi, kuri koncentrējas Vācijas virzienā vai jau sadarbojas ar vācu partneriem.

Konkursa finālā iekļuva SIA Cemex, SIA DHL Latvia, SIA Dores fabrika, SIA Mailigen un SIA Valmiermižas alus. Tradicionālās Vācijas Tautsaimniecības balvas Latvijā šī gada laureāts ir SIA Cemex.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Privātā un riska kapitāla asociācija (LVCA) un Latvijas Biznesa Eņģeļu Tīkls (LatBAN) 11. februārī pasniedza “Gada investors 2020” apbalvojumus par aizvadītā gada nozīmīgākajām investīcijām Latvijā.

Balvu “Gada investīcija” privāto investoru sektorā saņēma Kārlis Cerbulis par investīciju digitālajā rehabilitācijas programmā pēc insulta “Vigo Health”. Par “Gada investīciju” investīciju fondu un korporatīvo investoru sektorā atzīta “INVL Baltic Sea Growth Fund” investīcija vides apsaimniekošanas uzņēmumu grupā “Eco Baltia”.

LVCA un LatBAN gada investora noteikšanas iniciatīva kopš 2015. gada veicina investīciju nozares attīstību, apkopo investoru paveikto un izceļ tos nozares atbalstītājus, kuri snieguši nozīmīgu ieguldījumu Latvijas investīciju vides un uzņēmējdarbības attīstībā. “Gada investors” ietvaros tiek apbalvoti gan privātie investori jeb biznesa eņģeļi, gan investīciju fondu un korporatīvā sektora investori.

Komentāri

Pievienot komentāru
Kas tev jāzina

Kas Tev jāzina 6. jūnijā

Dienas Bizness,06.06.2014

Latvijā.

Latvijas balzams iegulda 440 tūkstošus jaunās ražošanas iekārtās

Latvijas alkoholisko dzērienu ražotāja a/s Latvijas balzams piektdien atklāja modernizēto Rīgas Melnā balzama produktu pildīšanas līniju, kuras iekārtās kopumā investēti 440 tūkstoši eiro. Lasīt tālāk...

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Statistikas pārvalde par zemu vērtē aizbraukušo skaitu un par augstu vērtē iebraukušo skaitu, uzskata ekonomists Mihails Hazans. Mailigen piesaista pusmiljona dolāru investīcijas.

Šodien Db.lv lasiet arī pat to, kā Latvijā izjutīsim Eiropas Centrālās bankas (ECB) vēsturiskā lēmuma ietekmi?

Savukārt rubrikā «Sākam biznesu» lasiet par jaunu uzņēmēju Jūliju Gribu, kas radījusi mājdzīvnieku mēbeļu līniju Ed's project.

Piedāvājam aplūkot fotogalerijā, kā tiek ražoti liellopu gaļas salāti lielveikalu tīkla Maxima konditorejas cehā.

Robotu ražotāji saņēmuši nopietnu brīdinājumu no EK viceprezidentes Nēlijas Krosas – automatizācijas vilnis cerētās labklājības vietā cilvēku dzīvi var padarīt sarežģītāku - vairāk par šo tēmu lasiet sadaļā Dienas Biznesa viedoklis!

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Latvijā radīts pasaulē pirmais sporta filmēšanas bezpilota lidaparāts; uzsākta pārdošanas kampaņa ASV

LETA,16.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

JIC biznesa inkubatora uzņēmums SIA Helico Aerospace Industries radījis pasaulē pirmo pašsekojošo bezpilota lidaparātu AirDog un no šodienas uzsāk tā pārdošanas kampaņu ASV vietnē Kickstarter, informēja uzņēmuma pārstāvis Andis Blinds.

Latvijas uzņēmums SIA Helico Aerospace Industries, kas nodarbojas ar bezpilota lidaparātu tehnoloģiju attīstīšanu, nācis klajā ar savu pirmo produktu - bezpilota lidaparātu AirDog, kas autonomi seko sportistam un filmē to ar GoPro sporta kameru. Šis ir pirmais šāda veida produkts pasaulē, kas nodrošina pilnvērtīgu bezpilota sekošanas un filmēšanas funkciju vienlaicīgi.

«Šis ir revolucionārs produkts, kas pilnībā mainīs to, kā tiek filmēts action sports - snovbords, veikbords, skeitbords, BMX, motokross un dažādu sporta veidu freestyle disciplīnas, kuras ir skatāmas un efektīgi parādāmas tieši no gaisa. Līdz šim vienīgais risinājums bija noīrēt helikopteru,» stāsta AirDog idejas autors Edgars Rozentāls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Viedoklis: Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likuma plusi un mīnusi

FlyCap valdes priekšsēdētājs Jānis Skutelis,06.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ļoti labi, ka ir bijusi virzība startup likuma radīšanā, bet problēma ir tāda, ka ar šo režīmu iespējams tiks finansēti tikai 0 – 5 uzņēmumi gadā, un tas sanāk valsts līdzekļu izšķērdēšana lietās, kas nestrādā. Man patīk jau izskanējušais viedoklis, ka šis ir sākums, pamatu ielikšana.

Ārzemēs reģistrētu fondu investīcijas pie mums notiek ļoti reti (0-3 gadā) un ļoti iespējams pielāgojot visus uzņēmumu un riska kapitāla investoru filtrus varam nonākt pie 0, kas būs izgāšanās. Varbūt beigās būs kāds viens vienīgs uzņēmums, kurš kvalificēsies šai programmai, sauksim to par Latviešu Vienradzi.

Ārzemju investori pārsvarā pieprasa uzņēmumu pārreģistrāciju uz ārzemēm, kas nozīmē, ka šo programmu visdrīzākais nevarēs pielietot, jo IP tiks pārcelts uz ārzemēm visos šajos gadījumos. Tātad likumam primāri jārupējas lai Latvijā darbojošies fondi varētu izmanto šo likumu.

Kopā Latvijā līdz šim darbojās 4 riska kapitāla fondi (FlyCap, Imprimatur, ZG Capital, Expansion) un 2 Private Equity fondi (BaltCap, Livonia), bet no šiem visaktīvāk investējuši IT un citu nozaru startupos ir tikai 2 fondi, FlyCap un Imprimatur. Šobrīd trim riska kapitāla fondiem ir beigušies investīciju periodi, kas nozīmē, ka viņi vairs nevar investēt un ceturtajam nauda palikusi tikai pāris investīcijām un investīciju periods beigies 2017. gada vidū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviešu projektam par bezpilota lidaparātu, kas, automātiski sekojot, ļauj filmēt sportistus, noticējuši teju 600 cilvēki, kas pūļa finansēšanas vietnē Kickstarter ļāvis savākt vairāk nekā 500 000 dolāru (367 110 eiro).

Lai projekts izdotos, pūļa finansēšanas kampaņai tika uzlikti 200 000 dolāru griesti (147 780 eiro), par kuru sasniegšanu uzņēmuma pārstāvis Andis Blinds iepriekš izteicās ļoti cerīgi - tagad viņa prognoze piepildījusies.

Ja tiktu savākts vairāk naudas, komanda apsolījusi papildu iespējas - 300 000 dolāru (220 260 eiro) sasniegšanas gadījumā būtu pieejamas jaunas lidaparāta korpusa krāsas, bet nupat sasniegtie 500 000 dolāru (367 110) ļaus uzstādīto GoPro kameru uzlādēt no AirDog borta akumulatora.

Pārdošanas kampaņa kolektīvā finansējuma interneta vietnē Kickstarter tika uzsākta 16.jūnijā, 40 dienu laikā plānojot savākt noteikto summu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Riska kapitāla fonds FlyCap veicis investīciju 250 000 eiro apmērā SIA Tapcore.

Tāpat kā tas notiek ar filmām, kuras cilvēki piratizē un kuras var lejupielādēt no interneta, par upuri ir krituši arī daudzi mobilo aplikāciju izstrādātāji. Tā, piemēram, mobilās spēles, kuras pirāti nozog no Google Play veikala un cilvēki tās var lejupielādēt dažādās interneta vietnēs. Pirāti uzlauž aplikāciju kodu un lietotājiem nav jāmaksā, kā rezultātā spēļu izstrādātājiem iet secen potenciālie ieņēmumi.

Tapcore risina šo problēmu interesantā veidā, sadarbojoties ar šiem izstrādātājiem un ieliekot speciālu kodu viņu izstrādātajās aplikācijās.

Kad šīs aplikācijas tiek nozagtas, lietotājiem tiek rādītas reklāmas, kas nāk no visdažādākajiem reklāmdevējiem. Šīs reklāmas ir profesionāli un glīti noformētas un neparādās pārāk bieži, lai nekaitinātu lietotāju. Turklāt reklāmas rādās, ne tikai lietojot to aplikāciju, bet arī ārpus tās, lietojot citas telefona vietnes. Tapcore ģenerē ieņēmumus no reklāmdevējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru