Tehnoloģijas

Latviešu Mailigen jaunais rīks ieinteresējis ārvalstu biznesa inkubatorus

Gunta Kursiša,06.02.2013

Jaunākais izdevums

Latvijā izstrādātais integrētā mārketinga serviss Mailigen laidis klajā jaunu e-mārketinga rīku start-up un citiem mazajiem uzņēmumiem Epic Free, un pašlaik par šī pakalpojuma izmantošanu interesi izrādījuši ārvalstu iesācējuzņēmumu biznesa inkubatori, informē uzņēmuma pārstāvji.

Epic Free rīks orientēts galvenokārt uz start-up kompānijām, maziem un vidējiem uzņēmumim, biznesa inkubatoriem, nevalstiskajām organizācijām un citām uzņēmējdarbības formām, kas nupat sākušās savas mārketinga aktivitātes un kurām ir ierobežoti līdzekļi mārketingam, skaidro Mailigen pārstāvji. Pašlaik nopietnu interesi par Epic Free izrādījis informācijas portāls f6s.com, kurš apkopo informāciju par pieejamajām programmām un pasākumiem un sniedz izdevīgus piedāvājumus start-up kompānijām. Tāpat Epic Free rīks interesants šķitis Somijas Alto universitātes (Aalto University) start-up atbalsta grupai.

«Tā kā rīks ir vēl pavisam jauns un laists klajā februārī, šobrīd vēl notiek pārrunas, taču interese ir nenoliedzama, un pavisam drīz klāstu papildinās vēl citi inkubatori,» pārliecināta Mailigen sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Bizune.

Jaunais rīks Epic Free paredzēts datubāzēm, kurās ir līdz pieciem tūkstošiem kontaktu, un piedāvā bezmaksas e-pasta mārketingu.

Izmantojot Epic Free kontu, uzņēmumi var sūtīt e-pasta kampaņas klientu datubāzēm, kas ievāktas ar Mailigen parakstīšanās anketām.

«Pēdējo divu gadu laikā no 2011. līdz 2012. gadam nodibināts par 54% vairāk uzņēmumu, salīdzinot ar divu iepriekšējo gadu periodu no 2009. līdz 2010. gadam, savukārt pēc Startup Genome datiem, 20% gadījumu jauno uzņēmumu likvidēšanās iemesls ir nepietiekamas mārketinga aktivitātes,» izvēli pievērsties pakalpojuma nodrošināšanai mazajiem uzņēmumiem skaidro Mailigen direktors Artūrs Bernovskis.

Db.lv jau rakstīja, ka Mailigen iesācējuzņēmumā iMedia pērnā gada augustā veiktas investīcijas simts tūkstošu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais klientu attiecību pārvaldes sistēmas uzņēmums "Pipedrive" iegādājies Latvijas e-pasta mārketinga automatizācijas uzņēmumu "Mailigen"; Rīga kļūs par vienu no "Pipedrive" attīstības centriem.

Esošie "Mailigen" darbinieki un jaunpienācēji pievienosies uzņēmuma starptautiskajai IT inženieru komandai, lai attīstītu klientu attiecību pārvaldes rīku, ko šobrīd izmanto vairāk nekā 92 tūkstoši uzņēmumu visā pasaulē.

""Mailigen" pārpirkšana pierāda to, ka Latvijā ražo augstas kvalitātes un globāli konkurētspējīgus pakalpojumus un programmatūru. Mēs lepojamies, ka riska kapitāla firmas "FlyCap" ieguldījums ļāva mums izveidot tehnoloģiju, kuru atzīst globāls uzņēmums. Cerams, ka mūsu veiksmīgā transformācija ir tikai sākums Latvijas jaunuzņēmumu ekosistēmas attīstības tendencēm un jaunu darba vietu radīšanai," norāda Jānis Rozenblats, "Mailigen" izpilddirektors un līdzdibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latviešu start-up projekts Mailigen attaisno investoru cerības ar pusmiljona eiro apgrozījuma prognozi

Gunta Kursiša,30.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroniskā pasta mārketinga sistēmas Mailigen iesācējuzņēmums iMedia attaisnojis investoru cerības, kas agrīnajā uzņēmuma stadijā ieguldījuši 100 tūkst. eiro. Paredzēts, ka šogad uzņēmuma apgrozījums sasniegs pusmiljonu eiro apgrozījumu un šis rādītājs informācijas tehnoloģiju start-up uzskatāms par veiksmīgu, Db.lv stāstīja iMedia valdes priekšsēdētājs Artūrs Bernovskis.

Start-up uzņēmuma iMedia projekts Mailigen sniedz e-pasta mārketinga pakalpojumus. Kopš kompānijas dibināšanas 2009. gadā iMedia sniedz pakalpojumus Eiropas, Āzijas un ASV tirgos. iMedia klienti galvenokārt ir mazie un vidējie uzņēmumi ASV, tomēr start-up sadarbojas arī ar tādiem «smagsvariem» kā Japan Airlines, Flight.com, Ibank.com u.c., norāda A. Bernovskis. «Kompānijas izmanto pakalpojumu, kas palīdz uzlabot komunikāciju ar klientiem, ieskaitot, piemēram, sūtītā ziņojuma noformējumu un to, cik bieži ziņojumus sūtīt,» Db.lv stāstīja A. Bernovskis. Viņš norāda, ka pirmo darbības gadu ieņēmumi tiks ieguldīti atpakaļ uzņēmumā - produkta pilnveidē un marketingā, tādejādi dividendes uzņēmuma īpašnieki pagaidām negaida.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Mailigen piedāvā bezmaksas e-pasta mārketinga rīku iesācējuzņēmumu atbalstam

Jānis Rancāns,08.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā izstrādātais integrētā mārketinga serviss Mailigen laidis klajā jaunu e-pasta mārketinga rīku Epic Free, kas paredzēts mazajiem uzņēmumiem.

Mailigen informē, ka Epic Free orientēts galvenokārt uz iesācējuzņēmumiem, maziem un vidējiem uzņēmumiem, biznesa inkubatoriem, nevalstiskajām organizācijām un citām uzņēmējdarbības formām, kas nupat sākušas savas mārketinga aktivitātes un kurām ir ierobežoti līdzekļi mārketingam.

Uzņēmums norāda, ka pēdējo divu gadu laikā (no 2011. līdz 2012. gadam) nodibināts par 54% vairāk uzņēmumu, salīdzinot ar iepriekšējo divu gadu periodu. Savukārt pēc, Startup Genome veiktā pārskata par iesācējuzņēmumu ekosistēmu 2012. gadā, no visiem uzņēmumu likvidēšanas iemesliem, 20% gadījumu iemesls bijis nepietiekamas mārketinga aktivitātes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mailigen piedāvā e-pasta mārketinga pakalpojumus uzņēmumiem, organizācijām un privātiem lietotājiem, kas vēlas veikt regulāru komunikāciju ar mērķauditoriju pa e-pastu.

Izstrādāta platforma ietver e-pasta, mobilo un sociālo tīklu mārketingu vienkopus, ļaujot izmantot vienu datubāzi un veidot kampaņas, savstarpēji integrējot dažādus kanālus. Mailigen platforma ietver arī vēl citas funkcijas, piemēram, interneta aptaujas. Aptuveni 90% Mailigen ir ārvalstu klienti. Šobrīd Mailigen ir vairāk nekā 5,5 tūkst. reģistrēto lietotāju.

Sistēmas īpašnieks un izstrādātājs: iMedia

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī šogad portālā db.lv katram lasītājam gandrīz divas nedēļas bija iespēja izteikt savu vērtējumu nominētajiem projektiem un izvēlēties savas Platīna peles 2012. Jāatzīst, ka cīņa starp atsevišķiem projektiem bija visai saspringta, savukārt jaunajā nominācijā Labākais e-skolotājs ir izteikts balsojuma līderis.

Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas gadskārtējā konferencē Elektroniskā identitāte – iespēju brīvība nule kā pasniegtas balvas Platīna peles laureātiem.

Labākais E-pārvaldes projekts: Universāla darbavieta, kas vairākas pašvaldības sistēmas apvienojis vienotā darba virsmā (pasūtītājs Rīgas pašvaldība, izstrādātājs: ZZ Dats). Šajā nominācijā starp pirmo un otro vietu bija tikai trīs balsu atšķirība, otrajā vietā atstājot projektu Elektronisko iepirkumu sistēma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Mailigen piesaista pusmiljona dolāru investīcijas

Gunta Kursiša,06.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā dibinātā un starptautisku atzinību ieguvusī e-pasta mārketinga kompānija SIA Mailigen saņēmusi investīcijas vairāk nekā pusmiljona ASV dolāru apmērā, Db.lv informēja uzņēmuma pārstāvji.

Lielākā daļa finanšu līdzekļu ir piesaistīti no investīciju fonda FlyCap. Kopumā investīcijas piesaistītas no Japānas un Latvijas. Piesaistītās investīcijas plānots ieguldīt e-pasta mārketinga platformas tehnoloģiskajā attīstībā. Uzņēmuma mērķis ir no desmit pasaules labāko e-pasta mārketinga pakalpojumu sniedzēja kļūt par vadošo integrētā mārketinga sniedzēju.

«2014. gads ienesis lielas pārmaiņas uzņēmuma attīstībā. No neliela start-up uzņēmuma, kas radīja e-pasta mārketinga platformu, dažu gadu laikā Mailigen ir izaudzis līdz «lielajam biznesam»,» pauž SIA Mailigen valdes priekšsēdētājs Artūrs Bernovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Jaunuzņēmumi piesaistījuši 13 miljonus

Anda Asere,10.09.2020

Diāna Lāce–Davidova, Latvijas Jaunuzņēmumu asociācijas "Startin.lv" izpilddirektore

Foto: Anda Asere

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim šogad Latvijas jaunuzņēmumi piesaistījuši 13 miljonus eiro, lielākās investīcijas piesaistījuši "Juro" un "Lokalise".

Tā šodien notiekošajā Latvijas Jaunuzņēmumu kopienas forumā informēja Diāna Lāce–Davidova, Latvijas Jaunuzņēmumu asociācijas "Startin.lv" izpilddirektore. Asociācijas dati liecina, ka 2019. gadā jaunuzņēmumi piesaistīja 17,3 miljonus eiro, bet 2018. gadā – 16,5 miljonus eiro.

Riska kapitāla fonda "Change Ventures" partneris Andris K. Bērziņš norāda, ka kopumā vērojama tendence, ka saistībā ar Covid-19 izraisīto neskaidrību nedaudz samazinās finansējuma apjoms, ko piesaista jaunuzņēmumi – investīciju skaits un vidējās summas. Taču viņš uzsver, ka labas komandas arvien spēj piesaistīt finansējumu.

Šobrīd Latvijā darbojas vairāk nekā 400 jaunuzņēmumi, no kuriem kā aktīvus var uzskatīt 230. 36% jaunuzņēmumu darbojas programmatūra kā pakalpojums nozarē, 24% strādā ar finanšu tehnoloģijām un 11% ir zinātniskie jaunuzņēmumi. Kā piemērus ar lielāko ietekmi D. Lāce–Davidova min "Sonarworks", "Printful", "Printify" un "Edurio".

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Biznesa inkubatori varēs turpināt darbību līdz nākamā gada beigām

Žanete Hāka,15.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar mērķi novērst finansējuma pārrāvumu biznesa inkubatoru darbības nodrošināšanā līdz 2014.-2010.gada Eiropas Savienības struktūrfondu plānošanas perioda aktivitātes uzsākšanai, par neapgūto finansējumu paredzēts rīkot jaunu biznesa inkubācijas pakalpojumu iepirkumu esošā projekta ietvaros.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) aplēses liecina, ka aktivitātes ietvaros var rasties neapgūtais finansējums apmēram piecu miljonu eiro apmērā, informē Ekonomikas ministrija (EM). Paredzēts, ka iepirkumi tiks izsludināti atsevišķi katram plānošanas reģionam, un vienam reģionam plānotā iepirkumu kopsumma būs viens miljons eiro.

Mēneša laikā pēc grozījumu Ministru kabineta noteikumos spēkā stāšanās, LIAA plāno izstrādāt iepirkuma nolikumu, bet līgumus par inkubācijas pakalpojumu sniegšanu plānots noslēgt šā gada decembrī. Tādejādi tiks nodrošināta biznesa inkubācijas pakalpojumu nepārtrauktība, pagarinot projekta īstenošanas termiņu līdz 2015.gada 30.novembrim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

iMedia: ir atšķirība starp spamu un e-pasta mārketingu

Anda Asere,25.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Teikt, ka e-pasta mārketings ir spams, ir tas pats, kas apgalvot, ka samaksāt par pirkumu veikalā un nozagt kāroto preci ir viens un tas pats.

SIA iMedia nodarbojas ar interneta mārketinga pakalpojumiem. «Interneta mārketings ir tas pats mārketings, tikai internetā,» skaidro Artūrs Bernovskis, SIA iMedia direktors. Laika gaitā no vairākiem uzņēmuma pakalpojumiem izkristalizējās viens virziens - e-pasta mārketings, un uzņēmums ir izstrādājis e-pasta mārketinga sistēmu Mailigen, kas konkurē ar ārzemju līdziniekiem.

Tas uzskatāms par mazcenas pakalpojumu, un sistēmā ikviens tās lietotājs var ievietot savu datubāzi, strādāt ar klientiem un izveidot vizuāli pievilcīgu e-pastu, noformēt to korporatīvajās krāsās utt. Tāpat šī sistēma ļauj analizēt kampaņas - cik e-pastu katrā ir atvērts. «Izmantojot šo sistēmu, uzņēmumiem rodas iespēja uzlabot komunikāciju ar klientiem un uzzināt, kas viņus interesē,» viņš saka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Medijs: Austrumeiropas tehnoloģiju nozarei ir cerība

Gunta Kursiša,09.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja tiktu izveidota Eiropas karte, kurā būtu izgaismotas valstis ar tehnoloģiju sasniegumiem un lielāko start-up uzņēmumu aktivitāti, Lielbritānija spīdētu tikpat spoži kā Baltijas valstis – tā, aprakstot situāciju Eiropā tehnoloģiju un jaunu, inovatīvu uzņēmumu jomā, Wall Street Journal blogā raksta medija tehnoloģiju redaktors Bens Rūnijs (Ben Rooney).

Viņa aprakstītajā inovatīvo tehnoloģiju uzņēmumu kartē ik pa laikam izgaismotos Francija, bet Vidusjūras reģions izskatītos diezgan padrūms. «Siltas vēsmas» nāktu no Turcijas un «pat no Krievijas», tomēr lielāko daļu centrālās un, it sevišķi Dienvidaustrumu daļas, klātu tumšs plīvurs.

Tajā pašā laikā šis plīvurs slēpj «nenoliedzamus talantus» un šajā reģionā inovatīvās tehnoloģijas lēnām sāk attīstīties. WSJ tehnoloģiju redaktors ar šī reģiona valstīm domājis Bulgāriju, Rumāniju, Horvātiju u.c Eiropas Dienvidaustrumu valstis.

Eiropas karti tehnoloģiju uzņēmumu ekspertam palīdzēja «uzburt» Austrijas pilsētā Hofsburgā notiekošais pasākums Pioneer's Festival, kurā pulcējās iesācējuzņēmēji no vairākām Eiropas reģiona valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasniegtas Gada balvas e-pasta mārketingā 2013. Lemts, ka labākās mārketinga kampaņas realizējusi SIA Bite Latvija, RTU Rīgas Biznesa skola, SIA Cramo un SIA Travel Art.

Gada balvas e-pasta mārketingā Latvijā tika pasniegtas otro gadu pēc kārtas.

Apbalvošanas ceremonija notika Mailigen Workshop 2013 jeb praktiskā e-pasta mārketinga semināra ietvaros. Semināru organizē e-pasta mārketinga kompānija Mailigen.

Nominācijā «Labākā e-pasta mārketinga stratēģija 2013» triumfēja būvtehnikas nomas uzņēmums SIA Cramo. Uzņēmums realizēja e-pasta vēstuļu sēriju par bonusa punktiem saviem klientiem.

Ar «Labāko e-pasta dizainu 2013» var lepoties Rīgas Tehniskās universitātes Rīgas Biznesa skola, kas radīja e-pasta dizainus vairākās valodās, lai uzrunātu topošos studentus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Helsinkos bāzētais riska kapitāla fonds "Superhero Capital" plāno ieguldīt arī Latvijas jaunuzņēmumos, fokusējoties uz kompānijām, kas strādā ar datiem.

"Šajā fondā galvenais akcents ir uz uzņēmumiem, kas rada konkurences priekšrocību caur datiem – tos vācot, apstrādājot, analizējot, pievienojot vai atvasinot to vērtību. Lauks ir plašs un šeit ir daudzas iespējas," teic Ernests Štāls, "Superhero Capital" partneris Latvijā un Lietuvā.

Tuvākajos četros gados fonds iecerējis investēt 25 jaunuzņēmumos Somijā un Baltijā. Fonds vienā jaunuzņēmumā iegulda līdz vienam miljonam eiro, vidēji – 400 tūkstošus eiro.

E. Štālam ir bijušas vairākas sarunas ar vietējiem jaunuzņēmumiem un viņš pieļauj, ka drīzumā būs arī pirmās investīcijas.

"Latvijas jaunuzņēmumiem ir potenciāls, bet dažreiz trūkst kontaktu loka ārpusē. Pašlaik lielākais pieredzes trūkums ir tajā, kā būvēt starptautisku uzņēmumu. Šeit gan jāsaka, ka ir arī pirmie veiksmes stāsti, kur uzņēmumi ir izgājuši starptautiski un dalās ar savu pieredzi, piemēram, "Mailigen", kas tagad daļa no "Pipedrive", "Infogram", kas tagad ir daļa no "Prezi", "Lokalise", "Sonarworks". No šiem uzņēmumiem noteikti nāks nākamā jaunuzņēmumu paaudze, kas jau būs ar pieredzi un globālu ambīciju," spriež E. Štāls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

E-pasta mārketinga uzņēmumam SIA Mailigen 60% apgrozījuma nodrošina eksports; tam ir izveidotas pārstāvniecības Krievijā, Ķīnā, Irānā

Ārvalstu pasūtītāju vidū ir vairāk nekā 100 klientu no dažādām pasaules valstīm, tostarp Vācijas. Nākamie uzņēmuma stratēģiskie mērķi ir realizēt jaunā zīmola un produkta palaišanu tirgū un veidot nākamās pārstāvniecības ārvalstīs – Lielbritānijā, Vācijā un Spānijā. Šogad uzņēmums laidīs klajā jauno uzlaboto produktu, tam būs vairāk iespēju automatizēt biznesu internetā. Tas palīdzēs uzņēmumiem ātrāk un ērtāk komunicēt ar klientiem.

«Plānojam iet lokāli jaunos tirgos un attīstīt esošās pārstāvniecības. Neplānojam meklēt jaunus darbības virzienus. Grasāmies paplašināt produkta iespējas un tehnoloģiskos risinājumus,» atklāj SIA Mailigen vadītājs Artūrs Bernovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veiksmes gadījumā ASV uzņēmējus vilina ar iespējami lieliem biznesa apjomiem, taču nonākt tirgū ir sarežģīti

2013. gadā Latvijas kopējais preču un pakalpojumu tirdzniecības apgrozījums ar ASV bija 333,6 milj. eiro, kas ierindoja ASV 18.vietā Latvijas ārējās tirdzniecības partneru starpā, liecina Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras sniegtā informācija. Kopējais preču un pakalpojumu eksports uz ASV bija 188,2 milj. eiro, kas veido 1,4% no Latvijas kopējā eksporta, savukārt preču un pakalpojumu imports – 145,4 milj. eiro, kas veido 1% no Latvijas importa. Salīdzinot ar 2012. gadu, eksports ir palielinājies par 5%, bet imports ir samazinājies par 16%. 2013. gadā ASV bija Latvijas 15.nozīmīgākais eksporta un 19.nozīmīgākais importa partneris. Tirdzniecības bilance ar ASV bija pozitīva (42,8 milj. eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Notiks bezmaksas vebinārs Iepazīsti savu mājas lapas apmeklētāju ar Google Analytics

Lelde Petrāne,07.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta Mārketinga Asociācija aicina ikvienu interesentu piedalīties bezmaksas vebinārā jeb virtuālajā seminārā - Iepazīsti savu mājas lapas apmeklētāju ar Google Analytics.

Infinitum8 interneta mārketinga eksperti Egils Boitmanis, Rinalds Āriņš un Aigars Armanovs un Google AdWords pārstāvis Didzis Vilcāns stāstīs un dalīsies pieredzē par:

● Kā noskaidrot, kas ir mājas lapas apmeklētāji un cik liela ir apmeklētāju plūsma;

● Kā apmeklētāji atrada mājas lapu un kāda ir viņu uzvedība lapā;

● Kāpēc svarīgi ir definēt mājas lapas mērķi jau projekta sākumā - rentabilitāte;

● Kāds ir mājas lapas konversijas līmenis un vai tas ir pietiekoši augsts;

● Kā izmantot Google Analytics rīkus Goals and Events automātiskiem mērījumiem;

● Kāpēc izmantot Ecommerce un veikt Content eksperimentus.

Pasākums notiks 12.septembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Stāstīs par veiksmīgām Google AdWords reklāmas kampaņām, tendencēm un aktualitātēm

Lelde Petrāne,25.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

28.februārī no plkst. 11.00 līdz 12.30 notiks Interneta Mārketinga Asociācijas rīkotais bezmaksas vebinārs jeb virtuālais seminārs - AdWords Burziņš par veiksmīgām reklāmas kampaņām, tendencēm un aktualitātēm 2013. gadā.

«Google Adwords reklāmas ir viens no efektīvākajiem interneta mārketinga instrumentiem jebkuras nozares uzņēmumam neatkarīgi no tā, vai uzņēmums nodarbojas ar mēbeļu ražošanu vai ar atpūtas braucienu pārdošanu uz siltajām zemēm. Google Adwords reklāmas nodrošina iespēju piesaistīt jaunus klientus, ieiet jaunos eksporta tirgus, piesaistīt aizvien lielāku mājas lapas apmeklētāju skaitu. Reklāmas efektivitāte balstās tajā, ka uzņēmuma reklāma redzama tieši konkrētā uzņēmuma mērķauditorijai, kas meklē konkrētu preci vai pakalpojumu noteiktā ģeogrāfiskā vietā (valstī) un diennakts laikā,» komentē Interneta Mārketinga Asociācijas projektu vadītāja Diāna Krieviņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Uz Eksporta un inovācijas balvu 2012 pretendē 43 uzņēmumi

Dienas Bizness,12.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies Eksporta un inovācijas balvas 2012 pieteikumu un pirmās kārtas rezultātu apkopošana un izvērtēšana. Konkursa 2.kārtai ir izvirzīti 43 pieteikumi.

Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotajam konkursam Eksporta un inovācijas balva 2012 tika iesniegti 114 pieteikumi no uzņēmumiem visā Latvijā, pārstāvot galvenās eksporta nozares – kokapstrādi un mēbeļu ražošanu, metālapstrādi un mašīnbūvi, elektroniku un elektrotehniku, vieglo rūpniecību, poligrāfiju, būvmateriālu ražošanu, pārtikas pārstrādi, tekstilrūpniecību, ķīmisko un farmaceitisko ražošanu, kā arī IT, dizaina priekšmetus u.c. pakalpojumus.

Saskaņā ar konkursa nolikumu, iesniegto pieteikumu izvērtēšana notiek divās kārtās. Konkursa pirmajā kārtā tika izvērtēti dalībnieku pieteikumi un žūrijas komisija izvirzīja dalībai konkursa otrajā kārtā visvairāk punktus ieguvušos pretendentus katrā kategorijā. Otrajā kārtā ietilpst uzņēmumu apmeklējumi un konkursam pieteikto produktu vai pakalpojumu prezentācijas, intervijas ar uzņēmējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Mailigen lieli uzstādījumi un Napoleona plāni

Anda Asere,29.04.2013

Mailigen (SIA iMedia) direktors un konkursa Biznesa tīģeris 2013 pusfinālists.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai darbotos biznesā, ir nepieciešama tīģera enerģija un spēks – sēžot un neko nedarot, panākumu nebūs; arī tīģerim mutē ēdiens pats no sevis neiekrīt.

«Iekšēji es jau esmu tīģeris. Esmu sekojis līdzi šim konkursam, man ir licies interesanti paskatīties uz cilvēkiem, kas tiešām «rokas iekšā» biznesā, veicina attīstību. Konkurss man likās personīgi saistošs, jo man patīk pacīnīties,» saka Artūrs Bernovskis, e-pasta mārketinga rīka Mailigen (SIA iMedia) direktors un konkursa Biznesa tīģeris 2013 pusfinālists.

Viņš nepiekrīt uzskatam, ka biznesa pasaule ir nežēlīga – uzņēmējdarbība ir cilvēcīga, «ja vien tu pats pret to tā attiecies». Taču ir vajadzīga enerģija un spēks, lai darbotos uzņēmējdarbībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Pēc nedēļas db.lv sāksies balsošana par IKT «Platīna pelēm»

Sanita Igaune,08.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) balvas «Platīna pele» 2012 apbalvošanas ceremonija norisināsies LIKTA 14. gadskārtējā konferencē «Elektroniskā identitāte – iespēju brīvība», kas notiks 30. novembrī. Konferences laikā tiks pasniegtas «Platīna pele» balvas četrās nominācijās, kā arī fināla pretendentus apbalvos ar skatītāju simpātijas balvām. Balsošana tiks uzsākta nākamās nedēļas laikā biznesa portālā www.db.lv.

Balvai šogad kopumā tika iesniegts 51 pieteikumus. Balvas «E-pakalpojumi» pozīcijā kā finālisti ir izvēlēti trīs pretendenti: Mobilly autostāvvietu apmaksas lietotnes (sistēmas īpašnieks un izstrādātājs: CityCredit); Swedbank mobilā aplikācija (sistēmas īpašnieks un izstrādātājs: Swedbank), kā arī VSAA elektronisko pakalpojumu izstrāde, ieviešana un uzturēšana projekta «E-pakalpojumi un to infrastruktūras attīstība» ietvaros. (pasūtītājs: Valsts reģionālās attīstības aģentūra; izstrādātājs: Exigen Services Latvia)

Pozīcijā «E-biznesa risinājumi un pakalpojumi uzņēmumiem» finālam izraudzīti trīs pretendenti: e-pasta mārketinga serviss Mailigen (sistēmas īpašnieks un izstrādātājs: iMedia); interneta reklāmas kampaņu administrēšanas sistēma JungleExpert (pasūtītājs: Planners; izstrādātājs: Cube), kā arī LetsMT (sistēmas īpašnieks un izstrādātājs: Tilde)

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dalībai JIC biznesa inkubatorā vēl var pieteikties piecas dienas

Gunta Kursiša,20.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

JIC biznesa inkubators atgādina, ka līdz 25. novembrim jaunajiem uzņēmējiem ir iespēja iesaistīties inkubatora programmā 2014. gadam.

Inkubatora vienošanās ar valsti paredz, ka pašreizējās biznesa inkubatoru programmas laikā inkubācijas pakalpojumus JIC biznesa inkubators sniegs līdz 2014. gada beigām.

JIC biznesa inkubatora dalībnieku lokā ir tādi jauni uzņēmumi kā bērnu dizaina mēbeļu uzņēmums Kukuu, mārketinga sistēma Mailigen, florbola zīmols Blind Save, bezpilota lidaparātu kompānija UAV Factory, kā arī bērnu pārtikas ražotājs Rūdolfs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lielākās mediju kompānijas BBC reportieris pēc izmēģinājuma brauciena sajaucis taustiņus uz tālvadības pults un izslēdzis gaisā esošu AirDog bezpilota lidaparātu, liekot tam nokrist zemē, liecina BBC mājaslapā publicēts video.

BBC žurnālists Ričards Teilors, gatavojot reportāžu par latviešu radīto bezpilota lidaparātu AirDog, pamanījies likt tam avarēt. Viņš izmēģinājis lidaparāta sekošanas spējas, braucot ar velosipēdu, un, pabeidzot braucienu, jautājis Helico Aerospace Industries komandai, kā AirDog nosēdināt. Aparāta nosēdināšanai uz Airleash aproces nepieciešams ilgāk paturēt nospiestu kādu no taustiņiem, bet Teilors nospiedis nepareizo taustiņu, kas lidaparātam gaisā esot licis izslēgt dzinējus.

Pagaidām ziņu nav, vai un cik nopietnus bojājumus piedzīvojis AirDog prototips, bet paši tā veidotāji ne reizi vien uzsvēruši sava veikuma izturīgumu un iespējas veikli nomainīt bojātās detaļas. Helico Aerospace Industries vadītājs Edgars Rozentāls piezīmēja, ka Teilors nejauši esot iedarbinājis lidaparāta ārkārtas izslēgšanas funkciju, ko nākotnē plānojot pārlikt uz vairāku taustiņu kombināciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Eksperti: Ķīnas tirgus ir daudzsološs, taču nepieciešama rūpīga tā izpēte

Dienas Bizness,10.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašreizējā globālajā ekonomiskajā situācijā Latvijas uzņēmumi arvien vairāk vērš skatus Ķīnas virzienā, taču pirms sākt darbību šajā milzīgajā un daudzsološajā Āzijas tirgū, ir jāveic rūpīga izpēte, lai saprastu tā īpatnības, secina Otrā Pasaules latviešu ekonomikas un inovāciju foruma (PLEIF) eksperti.

«Uzņēmējam, kas vēlas ieiet Ķīnas tirgū, jāveic tirgus pētījumi un personīgi jāapmeklē Ķīnu, lai saprastu, vai tur ir piemērots noieta tirgus viņa produktam vai pakalpojumam. Ķīna ir milzīgs tirgus, tāpēc ir jābūt izpratnei par konkrēto reģionu, pilsētu, pircēju un jāveic klientu segmentācija,» sacīja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvniecības Ķīnā vadītāja Ieva Jākobsone-Bellomi, piektdien uzrunājot PLEIF dalībniekus.

Cenšoties iekarot Ķīnas tirgu, jāņem vērā civilizācijas un līdz ar to - arī biznesa atšķirības, tostarp attiecībā uz lietišķajām sarunām un etiķeti. Ķīnieši ir loti praktiski un pragmatiski, tāpēc pirms viņus uzrunāt, ir jāizvērtē savs biznesa piedāvājums un tā pievilcīgums ķīnietim no investīciju atdeves viedokļa. Ķīnas biznesā svarīga ir uzticamība - ķīnietis šo uzticamību pārbauda caur baijiu - stipru alkoholisko dzērienu, kas ļauj viņam novērtēt sadarbības partneri klātienē, stāstīja Jākobsone-Bellomi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv sadarbībāar LMT Viedtelevīziju piedāvā šodien, 23. novembrī no plkst. 9.30 tiešraidē vērot BiSMART gadu noslēdzošo pasākumu – BiSMART forumu 2017.

Lektori no dažādām pasaules valstīm stāstīs par aktualitātēm biznesa tehnoloģijās un par to, kā globālās un lokālās tendences ietekmēs uzņēmuma procesus, konkurētspēju un izaugsmi. BiSMART foruma ietvaros tiks arī prezentēts pētījums par tehnoloģiju izmantošanu Latvijā un notiks Latvijas efektīvāko uzņēmumu apbalvošana.

Tiešraides programma skatāma zemāk.

Tiešraides programma:

9.30 Foruma atklāšana

9.40 «Guļošais lauva»ir pamodies. Kas tālāk?

  • Edijs Tanons, Datakom Inovāciju direktors

9.55 No idejas līdz veiksmei Jūsu biznesā…

  • Alan Amron, Izgudrotājs, konsultants un pasniedzējs (ASV)

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Printify iekļauj ASV visstraujāk augošo uzņēmumu sarakstā

Lelde Petrāne,08.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dibinātāju veidotais e-komercijas uzņēmums "Printify" ir iekļauts "Financial Times" ASV visātrāk augošo uzņēmumu topā.

Sarakstā ir iekļauti tie 500 uzņēmumi, kas laika posmā no 2015. līdz 2018. gadam spējuši palielināt uzņēmuma ienākumus, pārdodot savus pakalpojumus un produktus. "Printify" ierindots 15. vietā kopējā topā un 5. vietā tehnoloģiju uzņēmumu kategorijā.

"Ņemot vērā, ka ASV ir miljoniem veiksmīgu uzņēmumu, mums ir ļoti liels gandarījums, ka tieši "Printify" ir iekļuvis "Financial Times" veidotajā topā, kurā esam augstajā 15. vietā. Tas ir būtisks atskaites punkts, kas mums palīdzēs plānot savu darbību arī turpmāk," norāda "Printify" dibinātājs un vadītājs Jānis Berdigans.

"Financial Times" reitingu apkopojums ir izstrādāts kopā ar tirgus izpētes uzņēmumu "Statista". Sarakstā uzmanība tiek pievērsta inovatīviem uzņēmumiem Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā, kas pieredzējuši strauju uzņēmumu un produktu attīstību, un atbilst sekojošajiem kritērijiem - ieņēmumi 2015. gadā sasniedz vismaz 100 000 ASV dolāru un 2018. gadā vismaz 1.5 miljonus ASV dolāru, uzņēmums ir neatkarīgs un tas nav meitasuzņēmums vai filiāle, kā arī ieņēmumu pieaugums no 2015. līdz 2018. gadam ir bijis organisks, tas ir, stimulēts uzņēmuma iekšienē, pārdodot pakalpojumus vai produktus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

E-pasta mārketings: komunikācijai, nevis tikai pārdošanai

Anda Asere,08.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmumi plašāk izmanto e-pasta mārketingu, taču joprojām mācās to izmantot lietderīgāk; pieaug mobilās vides nozīme, jo viedtālruņus e-pastu lasīšanai cilvēki izmanto biežāk, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Dažkārt tiek uzskatīts, ka e-pasta mārketings vairāk piemērots tiem, kas piedāvā savas preces vai pakalpojumus internetā, nevis klātienē, jo no e-pasta kampaņas ar klikšķa palīdzību uzreiz var nonākt, piemēram, interneta veikalā. Taču arī uzņēmumi, kas nodarbojas ar tirdzniecību klātienē, var veiksmīgi izmantot e-pasta mārketingu. Piemēram, informācija datubāzei tiek ievākta tirdzniecības vietā, kur veikta apmeklētāju aptauja (paši aizpildījuši anketas) un pēc tam e-pasta vēstulēs tiek sūtīta informācija par aktuālo konkrētajā veikalā, stāsta Jānis Rozenblats, Mailigen vadītājs.

Sales.lv e-pasta mārketinga vadītājs Jānis Karāns piekrīt, ka visvairāk e-pasta mārketingu izmanto tirdzniecības uzņēmumi, taču gan Latvijā, gan pasaulē to izmanto visdažādāko nozaru uzņēmumi, sabiedriskās organizācijas, valsts iestādes, blogeri, u.c. Ir nozares, kur e-pasta mārketings tā ierastajā izpratnē nav aktuāls, piemēram, lieliem ražotājiem, kuriem ar patērētāju nav tiešas komunikācijas. Tomēr šī rīka tehniskās iespējas piemērotas ikvienam biznesam, kam ir aktuāla jebkāda e-pastu komunikācija.

Komentāri

Pievienot komentāru